Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat kiusaajat tulevat ns. hyvistä perheistä

Vierailija
16.10.2022 |

Enkä tarkoita hyvällä perheellä tasapainoista ja rakastavaa perhettä, vaan hyvin toimeentulevaa ja varakasta perhettä. Vanhemmat ovat tottuneet halveksimaan muita ihmisiä, koska pitävät itseään muuta parempina koska status ja lapset tietty ottavat vanhemmistaan mallia. Monesti lapset saavat myös kaiken ja eivät kestä pettymyksiä. Sitten kun mennään kouluun ja työelämään ja onkin muitakin ihmisiä, noita pitäisi huomioida, niin jyrätään muita ja useimmiten ne kiltit. Eli kotoa lähtee malli miten kohtelet muita ihmisiä.

Empaattiset vanhemmat kasvattavat harvoin kiusaajia.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) mua kiusasivat etta se kympin tytto etta alkkisten poika. En tieda talouspuolta, mutta tuskin mitaan rikkaita kumpikaan.

Itse paadyin kasvattamaan varakkaana lasta ja tietaa kylla oikean ja vaaran eron. On kaikkien kaveri.

Vierailija
42/59 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hissukat, jotka lukevat ja harrastavat kutomista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kokemukseni mukaan. Haukku ja pilkka ei ole kovin vaa, mutta fyysinen väkivalta on enimmäkseen weetee lasten käsialaa.

Ei ole siis mukavaa.

Vierailija
44/59 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kokemukseni mukaan. Haukku ja pilkka ei ole kovin vaa, mutta fyysinen väkivalta on enimmäkseen weetee lasten käsialaa.

Ei ole siis mukavaa.

Oletko kiusattu tai entinen kiusattu? Siihen keksitään näitä tekosyitä, kuten että olisi "kermaperse" ihan puhtaasti siksi, jos on keskivertoa varakkaammasta perheestä. Narsisti osaa kääntää kaiken täysin päälaelleen. Mitä tuo on, jos ei kiusaamista?

Vierailija
45/59 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ollut vähän sellainen ihminen, että en ole koskaan sietänyt ihmisiä ketkä saavat kaiken valmiina pöytään.. Tulen siis itse vähän vaikeammista oloista. 

Mä en ole koskaan ollut kiusaaja vaikka paha olo onkin ollut, olen enemmän ollut kiusattujen puolustaja... Koska yleensä juurikin nämä kiusaajat ovat olleet niitä ihmisiä keitä en voi sietää... 

Vierailija
46/59 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin kiusaaja kotikuntani yläasteella oli kunnanhallituksen puheenjohtajan lapsi, että silleen. Varakas perhe.

Vierailija
47/59 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin kiusaaja kotikuntani yläasteella oli kunnanhallituksen puheenjohtajan lapsi, että silleen. Varakas perhe.

Kuntiin korkeisiin asemiin näitä persoonallisuushäiriöllä eteneviä pesiytyy.

Vierailija
48/59 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina ollut vähän sellainen ihminen, että en ole koskaan sietänyt ihmisiä ketkä saavat kaiken valmiina pöytään.. Tulen siis itse vähän vaikeammista oloista. 

Mä en ole koskaan ollut kiusaaja vaikka paha olo onkin ollut, olen enemmän ollut kiusattujen puolustaja... Koska yleensä juurikin nämä kiusaajat ovat olleet niitä ihmisiä keitä en voi sietää... 

Luuletko, että kateutesi ei paista?

Vierailija
49/59 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että kateutesi ei paista?

Mikä kateus? ai että olen kateellinen etten saa kaikkea valmiiksi pöytään? miksi siitä olisin kateellinen? Silloinhan se tarkottaisi sitä etten mä itse olisi ansainnut yhtään mitään omilla teoillani.. käsitinkö jotain väärin vai oletko vain muutenvaan hidas?

Vierailija
50/59 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis paremminkin perheistä joiden vanhemmilla ei ole aikaa lapsilleen, syystä tai toisesta. Jää kasvatus tekemättä.

Ei voi yleistää. Kun miettii vaikka jotain futisjunnuja. Ratsastuskin on sellainen, että siinä saattaa olla vanhemmat sponssaamassa paljonkin. Eikös puhuta paljon curling vanhemmuudesta, missä perhe pyörii lapsen (harrastuksen) ympärillä? Kyllä tuotakin on. Eri asia, onko oikein ettei lapsella ole ns löysää elämässään. 

Vierailija
51/59 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei välttämättä. :D Tiedän paljon käytöstavattomia ihmisiä jotka esim työttömästä perheestä, mutta paljon hyvätapaisia rikkaammista perheistä... Hyvä perhe ei kasvata väkivaltaisia lapsia.....

Vierailija
52/59 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta perheestä voi tulla empaattinen ja kiusaaja. Veli oli empaattisen oloinen ja sisko täysi narsku. Tiedä sitten esittikö veli vain, mutta vaikutti aidolta.

Sisko oli tietty iskän pikku prinsessa ja veli....no yksi joukosta joka tottui antamaan tilaa.

Villi arvaus

Vierailija
53/59 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tietävät, mitä on hyvä elämä, joten pitää vähän kuumottaa ja potkia perseelle muitakin, että oppivat olemaan.

Vierailija
54/59 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta perheestä voi tulla empaattinen ja kiusaaja. Veli oli empaattisen oloinen ja sisko täysi narsku. Tiedä sitten esittikö veli vain, mutta vaikutti aidolta.

Sisko oli tietty iskän pikku prinsessa ja veli....no yksi joukosta joka tottui antamaan tilaa.

Villi arvaus

Iskän pikku prinsessa tarkoittaa mitä käytännössä? Narsismi näkyy todella selkeästi yleensä.

Vierailija
55/59 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin on ja oli jo parikymmentä vuotta sitten. Varakkaiden perheiden lapset haukkuivat läskiksi, jos oli vähänkin pyöreämuotoisemoi lapsi. Uhkasivat hakata koulun jälkeen. Potkivat kylkiin sen jälkeen kun olivat kaataneet uhrin maahan. Niillä oli kalliit harrastukset: trumpetin ja pianon soittotunnit musiikkiopistossa, laskettelulomat. Vanhemmat varakkuuden lisäksi uskovaisia tai harrastivat hyväntekeväisyyttä näkyvästi, mikä on huvittavaa nyt kun myöhemmin aattelee. Tietysti nämä kiusaajat saivat hymytyttö- ja hymypoikapatsaat ja osasivat ruskeakielisinä nuolla opettajia.

Vierailija
56/59 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
57/59 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli ihan totta jo omina kouluaikonani. Pahimmat kiusaavat olivat hyvätuloisten lapsia tai kaupunginhallituksessa olevien tärkeiden ihmisten lapsia. Ja kaikki justiin jotain urheilijoita. Liikuntatunnit olivat pahinta kärsimystä. Meillä he olivat hiihtäjiä. Nykyään luistelijoita ja jotain muita jumppaajia.

Vierailija
58/59 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Éi voi noin yleistää..se on myös ihmisen luonteesta kiinni. Samaan perheeseen voi syntyä ihan eriluonteiset lapset,kokemusta. Tottakai kasvatuskin vaikuttaa,mutta lapsi kasvaa katsomalla myös muita ja minkälaisissa piireissä pyörii..jollakin voi isovanhemmat kasvattaa,jos vanhemmat ei....Lapsi voi myös ajatella ihan eri tavalla kuin vanhempansa.

Vierailija
59/59 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvassani näen A.Stubbin lapsena komeissa kuteissa.