Pahimmat kiusaajat tulevat ns. hyvistä perheistä
Enkä tarkoita hyvällä perheellä tasapainoista ja rakastavaa perhettä, vaan hyvin toimeentulevaa ja varakasta perhettä. Vanhemmat ovat tottuneet halveksimaan muita ihmisiä, koska pitävät itseään muuta parempina koska status ja lapset tietty ottavat vanhemmistaan mallia. Monesti lapset saavat myös kaiken ja eivät kestä pettymyksiä. Sitten kun mennään kouluun ja työelämään ja onkin muitakin ihmisiä, noita pitäisi huomioida, niin jyrätään muita ja useimmiten ne kiltit. Eli kotoa lähtee malli miten kohtelet muita ihmisiä.
Empaattiset vanhemmat kasvattavat harvoin kiusaajia.
Kommentit (59)
Ei noilla vanhemmilla ole aikaa lapsilleen. Seteli kouraan ja menoksi
Facts , itse tulen köyhästä ja rikkonaisesta perheestä.. Ja olin aina kaikkien kaveri koulussa.
Niin tulee ja me oikeasti kovat jätkät kiusasimmekin aina heitä. Oli mukavaa olla kiusattujen sankari. Kyllä sai kouluaikoina moni itseään parempana pitävä käkättimeen, kun erehtyi heikompiaan kiusaamaan.
T: Lähiöiden maan pinnalle palauttaja
Ap oletko itse kuvailemasi kiusaaja? Köyhyys ei tee ihmistä empaattista, eikä varakkuus kiusaajaa.
Siis paremminkin perheistä joiden vanhemmilla ei ole aikaa lapsilleen, syystä tai toisesta. Jää kasvatus tekemättä.
Kyllähän tuossa vähän perääkin on.
Vierailija kirjoitti:
Ap oletko itse kuvailemasi kiusaaja? Köyhyys ei tee ihmistä empaattista, eikä varakkuus kiusaajaa.
En ole. Olen vain huomannut, miten se tosielämässä menee. Esimerkkinä yksi suku oli kaupungin kermaa ja tiedän, että yksi sen suvun jäsen on kiusannut yhden koululaisen ikuisesti työkyvyttömäksi. Samasta suvusta on muutakin kiusaajaa ilmennyt. Ei voi olla sattumaa.
Mä tulen isosta perheestä, köyhästä sellaisesta... Oon oppinut aina jakamaan kaiken, olen vielä keskimmäinen lapsi... Koulussa olin aina kaikkien kanssa toimeentuleva... Kyllä nää kiusaajat on monesti just niitä lahjottuja kakaroita.
No shit Sherlock! Aina rikkaiden lapset on kiusanneet köyhän perheen lapsi kun ei ole varaa muotivaatteisiin tai kännykkä vanha.
Tuo on täysi tosi. Myös ne vanhemmat ajattelee muista halveksuvasti ja lapsensa tekee saman. Sen näkee jo liikenteessä kun örveltävät tolkuttomana jos joku kippo pyörii edessä.
Urheilulliset on niitä pahimpia kiusaajia. Etenkin kallit lajit, mm.jääkiekko ja taitoluistelu. Tämä oli jo omassa lapsuudessani ja nyt seuraan tätä omien lasteni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta on tutkittu, että mitä varakkaanpi ihminen on sitä vähemmän hänellä on keskimäärin empatia kykyä toisia ihmisiä kohtaan. Myös meillä koulukiusaajat ainakin tytöistä olivat aina varakkaista perheistä. Pojissa sitten oli sekä varakkaista että vähemmän varakkaista.
Oma kiusaajani ei ollut erityisen varakas, ihan perus perhe, mutta molemmat vanhemmat olivat opettajia. Tämä kiusaaja oli keskimmäinen tytär, ja koulumenestykseltään hyvä, mutta jäi silti toiseksi vanhimmalle siskolle eli priimukselle. Purki sen sitten minuun kiusaamalla jos oli yleisöä, ja kahden kesken oli aivan kiva.
Tämä on täyttä paskaa, jolla tuhotaan Suomi. Ne hyvätuloiset perheet kyllä, jotka rikastuvat kiristämällä, varastamalla, väkivalla, heidän perheissään lapset ovat samanlaisia. Lapsille opetetaan, että pitää verkostoitua ja he tekevät sen hyötymistarkoituksessa. Alkavat kiusaamaan joukkovoimalla itseään pärjäävämpiä perheitä ja lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on täyttä paskaa, jolla tuhotaan Suomi. Ne hyvätuloiset perheet kyllä, jotka rikastuvat kiristämällä, varastamalla, väkivalla, heidän perheissään lapset ovat samanlaisia. Lapsille opetetaan, että pitää verkostoitua ja he tekevät sen hyötymistarkoituksessa. Alkavat kiusaamaan joukkovoimalla itseään pärjäävämpiä perheitä ja lapsia.
Lyhyesti siis narsismi.
Vierailija kirjoitti:
Mä tulen isosta perheestä, köyhästä sellaisesta... Oon oppinut aina jakamaan kaiken, olen vielä keskimmäinen lapsi... Koulussa olin aina kaikkien kanssa toimeentuleva... Kyllä nää kiusaajat on monesti just niitä lahjottuja kakaroita.
Lahjotuista kakaroista puhuminen kertoo aivan kaiken itsesäsi. Katkera kiusaaja.
ärsyttää kuulla radiossa se platku mainos
kiusaaja itsekin
Voisin antaa ihan esimerkkejä, mutta menee pian tunnistuksen puolelle. Mutta on niin järisyttävän totta, että huimaa.
Totta.