Miksi moni haluaa niin pakkomielteisesti lapsen, että on valmis vaikka adoptoimaan?
Tätä en ole koskaan tajunnut enkä luultavasti koskaan tajua.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset haluavat mitään tässä elämässä? Varmaan samasta syystä.
Ventovieraan lapsen kasvattaminen on eri kokoluokan asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ventovieraan lapsen kasvattaminen on eri kokoluokan asia.
Aika moni kasvattaa tietämättäänkin toisen henkilön sukusoluista alkunsa saanutta lasta, miehistä nimittäin. Monissa maissa lopetettiin kouluissa veriryhmän testaaminen biologian tunneilla, kun tulokset olivat turhan usein mahdottomia vanhempien veriryhmät huomioiden. Ei se puolisokaan (toivottavasti) ole biologisesti sukua, mutta yhtä lailla häntäkin rakastaa.
Omakohtaisesta kokemuksesta, biologialla ei oikeasti ole juurikaan merkitystä vanhemmuudessa, vaan sillä kuka lasta rakastaa, kuka hoitaa, kuka on läsnä ja kuuntelee ja auttaa elämässä eteenpäin. Sitä se oikea vanhemmuus on, ei ejakulaatiota.
Ei adoptio vaadi lapsettomuustaustaa.
Yhtä hyvin voisit kysyä : Miksi moni haluaa niin "pakkomielteisesti" lapsen että lisääntyy ihan tavallisesti, kerta toisensa jälkeen?
Katkeran ja mt-ongelmaisen velatantan on vaikea käsittää elämää itseään.
Miksi ihmiset haluaa tehdä muuta kuin käydä kaupassa ja istua vauvapalstalla?
Mitä pakkomielteisestä siinä on? Itselleni oli selvää, että haluaisin kokea lapsen kasvamisen ja kasvatuksen. Jo seurusteluaikana miehen kanssa juteltiin, että jos niin kävisi, että ei saada omia lapsia, niin otetaan sitten adoptiolapsi. Kun kerran maailmassa on lapsia jotka tarvitsevat hyvää kotia, ja vanhempia joilta puuttuu lapsi tai joista tuntuu että perheeseen muuten vaan mahtuisi yksi lisää, niin eikö tämä ole vain hyvä asia että lapset ja kodit kohtaa.
Meille ei sitten tullut adoptiolapsia kun saatiin niitä biologisiakin, mutta en olisi kokenut "ventovieraan" lasta mitenkään vähempiarvoiseksi tai oudommaksi kuin omaa. Eihän se ventovieras hetken päästä ole kun hänet kotiinsa ottaa ja tutustuu ja alkaa rakastaa. Lapsia yleensäkin on helppo rakastaa, he ovat viattomia ja rakastettavia.
Ventovieras uusi tyyppihän se biologinen lapsikin aluksi on.
Lisääntyminen on itsekästä. Tehkää pariskuntana vain se 1 lapsi, jos on pakko tehdä.
Meitä on täällä pallolla jo liikaa. Kohta alkaa ilmastopakolaisuus kun osat pallosta muuttuu hiekkakentiksi ja ihmiset muuttaa aina vaan tiiviimpiin asutuksiin sinne missä on vettä.
Onko moraalisesti oikein tehdä lapsia kärsimään näitä ongelmia mitkä johtuu liikapopulaatiosta?
Bio-, adoptio- ja sijaisäitinä voin kertoa, että se lapsen rakastaminen ja kasvattaminen ei eroa mitenkään. Itsellä itseasiassa biolapsen kanssa mulla oli eniten vaikeuksia, koska jouduin teholle ja olin itse huonossa kunnossa alkuun. Muiden lasten kanssa on osannut ennakkoon varautua sellaiseen tutustumisaikaan (henkisesti) ja itse on ollut terve.
Perheen haluaminen = pakkomielle
Just.
Vierailija kirjoitti:
Bio-, adoptio- ja sijaisäitinä voin kertoa, että se lapsen rakastaminen ja kasvattaminen ei eroa mitenkään. Itsellä itseasiassa biolapsen kanssa mulla oli eniten vaikeuksia, koska jouduin teholle ja olin itse huonossa kunnossa alkuun. Muiden lasten kanssa on osannut ennakkoon varautua sellaiseen tutustumisaikaan (henkisesti) ja itse on ollut terve.
Biolapsi? Onko se löydetty taloyhtiön roskakatoksen biojäteastiasta?
Lapsuudenperheeseeni kuului biologisia ja adoptoituja lapsia. Kaikki me oltiin samanlaisia vanhemmille.
En ole ikinä ymmärtänyt adoptiota ihmettelevien logiikkaa, että vain biologisesti sukua olevaa ihmistä voisi rakastaa.
Onko puolisonkin oltava jotain biologista sukua, että voi rakastaa?
"vaikka adoptoimaan"
Miksi adoptoiminen on huono juttu?
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt adoptiota ihmettelevien logiikkaa, että vain biologisesti sukua olevaa ihmistä voisi rakastaa.
Ilmeisesti
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä nyt kukaan tuntemattomien kanssa.
Sijoitus lapsesta tienaa 2000 per kpl netto. Tutulla on 3 lasta niin ei tarvitse käydä töissä.