Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoiset sukulaiset vahtivat painoani ja syömisiäni

Vierailija
16.10.2022 |

Olen normaalipainoinen, painoindeksi noin 22. Olen joskus käväissyt lievän ylipainon puolella ja näyttänytkin melko tanakalta, mutta nykyään olen tyytyväinen painooni. Nyt ärsyttää, kun ylipainoiset läheiset, joilla molemmilla painoindeksi on yli 30, väittävät, etten syö tarpeeksi ja että olen liian laiha. Olen sanonut, että tämä ei pidä paikkaansa, mutta ei auta. Toisekseen koen loukkaavana, että he huomauttelevat asiasta. Minä en vahdi heidän syömisiään enkä huomauttele heidän ylipainostaan, vaikka toisella on jo diabeteskin ja toinen käyttää liikaa alkoholia eikä liiku ollenkaan.

Kohta en uskalla mennä samaan ruokapöytäänkään, koska en jaksa sitä tuputtamista. Pöytään ei saisi jättää mitään. Jälkiruoka on aina jotain tosi lihottavaa ja sitä on paljon. Kieltäytyminen tulkitaan syömättömyytenä, vaikka en yksinkertaisesti jaksaisi syödä niin paljon. Sitä paitsi tiedän lihovani, jos syön varomattomasti herkkuja. Ne maistuisivat itse asiassa liiankin hyvin. Sokeriarvoni olivat turhat korkeat, kun olin lievästi ylipainoinen, mutta kun nämä ihmiset vertaavat lukua omiinsa, se ei ole heistä mitään. Olen sanonut, etten halua elintasosairauksia ja lääkityksiä, mutta se menee kuin kuuroille korville.

Aikuisena sinkkuna ei ole kiva ajatella, että ainoat lähisukulaiseni täytyy kohta jättää väliin, esim. tulevana jouluna. Mutta mitä muuta tässä voi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun painoani taas vahtii selkeästi ylipainoinen työkaveri. Olen kuulemma liian laiha.

Olen 163 cm ja 57 kiloa. Millä ihmeen mittarilla olen liian laiha?

Viimeksi kun hän moitti laihuuttani kerroin hänelle, että olin aamulla käynyt määräaikaisessa terveystarkastuksessa työterveydessä, eikä heillä ollut mitään huomauttamista painostani. Miksi hänellä on?

Vierailija
2/23 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Olen ihan normaalipainoinen, mutta joidenkin ylipainoisten sukulaisten mielestä liian laiha ja syön liian vähän. Ei siinä auta kuin yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku paksumman nahan kasvattaminen vois auttaa, vaikka eihän se kivaa oo jos toiset painostaa

Vierailija
4/23 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on kuin jostain sketsistä. Miksi olet tuollaisten kanssa tekemisissä?

Vierailija
5/23 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sukulaisille, että ne on läskejä joiden tulee syödä terveellisemmin ja liikkuttava enemmän

Vierailija
6/23 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettu on ihan sama. Joten jätin heidät taakseni. Muoti Nimellä: Kiire!

Vierailija
7/23 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois vaikka sanoo, että teitä kun katsoo niin ei kamalasti kiinnosta ottaa ruokailuvinkkejä vastaan. Tai sama ystävällisemmin muotoiltuna

Vierailija
8/23 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että kaikille kuuluu ruokarauha ja sitä ei saa rikkoa tai siinä menee rikki välitkin.

Vierailija
9/23 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko on kuin jostain sketsistä. Miksi olet tuollaisten kanssa tekemisissä?

Siksi ettei ole muitakaan läheisiä. Ystävät asuvat kaukana eikä viitsisi aina yksinkään olla. Tosin melko vähiin on jääneet tapaamiset, esim. korona-aikana ei nähty. Mutta nyt taas pari kertaa on ollut jo vähän ikäväkin.

Tulee mieleen, onko heille iskemässä jokin muistisairaus, mutta ilmeisesti jotkut nuoremmatkin ovat samanlaisia vahtijoita.

ap

Vierailija
10/23 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vois vaikka sanoo, että teitä kun katsoo niin ei kamalasti kiinnosta ottaa ruokailuvinkkejä vastaan. Tai sama ystävällisemmin muotoiltuna

Olen yrittänyt sanoa, ettei tarvitse vahtia ja huomatella, mutta ei mene perille. Ymmärtäisin, jos olisin 20 tai edes 10 kg kevyempi, mutta kun olen tosiaan normaalipainoinen. Toinen heistä selitti, että BMI:n laskutapa on vanhentunut, mutta uudellakaan laskutavalla en ole alipainoinen.

ap

Vierailija
11/23 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on samanlainen. Painaa samanpituisena 40 kg enemmän ja on sitä mieltä, että minä olen liian laiha. Tuputtaa ruokaa joka välissä. Olen monta kertaa kertonut, että vointini on parempi, jollen mätä itseäni ähkyyn asti täyteen. Nykyään vain totean, että kiitos, olen jo syönyt tarpeeksi.

Vierailija
12/23 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on samanlainen. Painaa samanpituisena 40 kg enemmän ja on sitä mieltä, että minä olen liian laiha. Tuputtaa ruokaa joka välissä. Olen monta kertaa kertonut, että vointini on parempi, jollen mätä itseäni ähkyyn asti täyteen. Nykyään vain totean, että kiitos, olen jo syönyt tarpeeksi.

Onko äitisi rauhoittunut?

ap

Vierailija
13/23 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

11/12 Sikäli on rauhoittunut, että ei jää jankkaamaan asiasta, vaikka yrittää sitä ruokaa edelleen tuputtaakkin.

Vierailija
14/23 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11/12 Sikäli on rauhoittunut, että ei jää jankkaamaan asiasta, vaikka yrittää sitä ruokaa edelleen tuputtaakkin.

Ilmeisesti hänkään ei sitten usko, että sinulle riittää vähempikin.

ap

Vierailija
15/23 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtele, että olet kaappisyöppö ja että vain julkisesti syöt vähemmän. Sitten luulevat, että oikeasti syöt paljon enemmän, ja ovat tyytyväisiä, vaikka totuus onkin toinen.

Jos tällä pikku valheella saat heidät hiljaiseksi, onko mitään väliä, vaikka luulevat jotain, mikä ei pidä paikkaansa?

Vierailija
16/23 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi niin mukavaa jos kaikki muutkin olisivat yhtä ylipainoisia.

Sen takia täytyy huomautella normaalipainoiselle, että tämä syö liian vähän.

Vierailija
17/23 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta siitä, että minua laihempi/kuivempi vanhempi nainen arvosteli kuinka laiha olen ja pitäisi hedelmällisessä iässä olevalla naisella olla enemmän muotoja. Mitat oli tuolloin 26-vuotiaana 165/56 eli ihan normaali, mutta vartalonmallini on suora ja olen kapealanteinen ja pienirintainen.

Vierailija
18/23 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisille voi sanoa, että tämä on aihe, josta et halua keskustella, koska itse olet painoosi tyytyväinen ja se riittää.

Vierailija
19/23 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaka esille ja kaikki valittajat punnitukseen ja sitten laskette painoindeksit. Ai ei halukkaita...?!

Vierailija
20/23 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun painoani taas vahtii selkeästi ylipainoinen työkaveri. Olen kuulemma liian laiha.

Olen 163 cm ja 57 kiloa. Millä ihmeen mittarilla olen liian laiha?

Viimeksi kun hän moitti laihuuttani kerroin hänelle, että olin aamulla käynyt määräaikaisessa terveystarkastuksessa työterveydessä, eikä heillä ollut mitään huomauttamista painostani. Miksi hänellä on?

Minä olen saanut neuvon: syö enemmän, ettet kuole! Näihin täytyy suhtautua huumorilla!😉

N173/57

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi