Voiko tuollaisessa taloyhtiön netissä olla häiriöitä vain yhdellä asukkaalla ja missä se vika silloin yleensä on?
Lakkasi yhtäkkiä toimimasta yli viikko sitten. Vika ei ole kaapeleissa eikä reitittimessä. Olen kokeillut reitittimen lisäksi eri kaapeleita suoraan seinään ja ei toimi niilläkään. Kone näyttää verkon tilaksi yleensä, että on yhteydessä, mutta sivut eivät vain lataudu auki. Aluksi luulin että Telia on katkaissut minulta vahingossa tuon taloyhtiön netinkin, kun viime kuussa irtisanoin Telian puhelinliittymän. Mutta ei se vika ole siinäkään. Telian sivuilla näkyy että se taloyhtiön netti on edelleen voimassa. Naapureilla ei ilmeisesti ole netissä vikaa, ei ainakaan muutamilla joilta olen kysynyt. Missähän se vika on?
Kommentit (36)
Ukko40 kirjoitti:
Voi olla.
Se vika on sinun nettiyhteydessäsi, se ei toimi.
Mitähän sille voi tehdä?`
Ihan ihme kommentteja kyllä tulee tällä palstalla. Mitä porukkaa täällä oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Ukko40 kirjoitti:
Voi olla.
Se vika on sinun nettiyhteydessäsi, se ei toimi.Mitähän sille voi tehdä?`
Soitat telialle ja he tarkastavat missä vika on.
Suljitko reitittimen kertaalleen? Joskus se voi pelkästään auttaa.
Kokeile nyt vaikka tracert:llä, että mihin homma hyytyy,
Yhteyden tarkistaminen:
Kirjoita komentokehotteeseen:
tracert www.google.com
ja paina Enter.
Nyt yksittäiset solmukohdat näkyvät matkalla palvelimelle. Hyvin toimivan internetyhteyden eri solmujen kokonaisaika on 825 millisekuntia.
https://kotimikro.fi/internet/verkko/nelja-komentoa-internetyhteyden-ta…
Vierailija kirjoitti:
Ihan ihme kommentteja kyllä tulee tällä palstalla. Mitä porukkaa täällä oikein on?
Yhtä fiksuja kuin AP. Sen sijaan että olisi yhteydessä palveluntarjoajan asiakaspalveluun, hän odottaa viikon ja kysyy ohjeita vauva-palstalta.
Mulla oli Telian kanssa pitkään ongelmia kun ne teki muutostöitä. Mutta se koski puhelinta ja langatonta nettiä. Ohjeet oli että sammuta reititin ja nollaa verkkoasetukset. Ja väitettiin että sim-kortti on rikki. No ei ollut. Vika oli Telian päässä. Nyt huomasin että viereiseen kerrostaloon oli tullut uus tukiasema. Sun pitää olla yhteydessä Teliaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ihme kommentteja kyllä tulee tällä palstalla. Mitä porukkaa täällä oikein on?
Yhtä fiksuja kuin AP. Sen sijaan että olisi yhteydessä palveluntarjoajan asiakaspalveluun, hän odottaa viikon ja kysyy ohjeita vauva-palstalta.
Se on pätkinyt paljon ennenkin, päiviäkin ja naapureillakin, niin ajattelin että jos se siitä alkais taas toimimaan, vaan ei eipä näköjään nyt ala.
Vierailija kirjoitti:
Suljitko reitittimen kertaalleen? Joskus se voi pelkästään auttaa.
Joo oon sulkenut jopa päiviksi.
Vierailija kirjoitti:
Suljitko reitittimen kertaalleen? Joskus se voi pelkästään auttaa.
Eihän siinä mitään reititintä tarvii. Riippuu että millä systeemillä netti tulee, eli onko jo nettipistoke rasiassa vai tuleeko puhelinpistokkeeseen, jolloin tarvii modeemin.
Oletko ottanut yhteyden modeemin/reittitimen asetuksiin ja tarkistanut sieltä että yhteys palveluntarjoajan suuntaan todellakin on kunnossa?
Laita kone kiinni ja avaa hetken päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suljitko reitittimen kertaalleen? Joskus se voi pelkästään auttaa.
Eihän siinä mitään reititintä tarvii. Riippuu että millä systeemillä netti tulee, eli onko jo nettipistoke rasiassa vai tuleeko puhelinpistokkeeseen, jolloin tarvii modeemin.
Aloittajan netti on sellainen että ei tarvi kuin laittaa piuha seinään. Eli ei mitään puhelinpistokkeita. Mulla on vaan myös reititin erikseen, niin saa jaettua helposti eri laitteille ja eri huoneisiin. Ei vaan nyt toimi edes suoraan seinästä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ottanut yhteyden modeemin/reittitimen asetuksiin ja tarkistanut sieltä että yhteys palveluntarjoajan suuntaan todellakin on kunnossa?
Tua tehdään siten että pistetään modeemi piuhalla kiinni tietokoneeseen ja kirjoitetaan modeemin osoite verkkosivulle.
Vierailija kirjoitti:
Laita kone kiinni ja avaa hetken päästä.
No tätä testasin ihan ensimmäisenä, ei mitään apua
Vierailija kirjoitti:
Oletko ottanut yhteyden modeemin/reittitimen asetuksiin ja tarkistanut sieltä että yhteys palveluntarjoajan suuntaan todellakin on kunnossa?
Mitenhän tämä tehdään? Sama kuin tuo aiempi linkki? Pitää alkaa nyt testailla sitä.
Kaikki laitteet on tietysti buutattu jo monta kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ottanut yhteyden modeemin/reittitimen asetuksiin ja tarkistanut sieltä että yhteys palveluntarjoajan suuntaan todellakin on kunnossa?
Mitenhän tämä tehdään? Sama kuin tuo aiempi linkki? Pitää alkaa nyt testailla sitä.
Olet varmasti saanut ohjeet nettiyhteyden mukana. Jos on hukassa niin löytynee palveluntarjoajan sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki laitteet on tietysti buutattu jo monta kertaa?
Mitä tuo mahtaa tarkoittaa?
Voi olla.
Se vika on sinun nettiyhteydessäsi, se ei toimi.