Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä, kannattaako nyt ostaa ensiasunto vai odottaa vielä vuosi tai pari?

Vierailija
02.11.2006 |

Luin jo ton yhden asuntoketjun, mutta vielä kiinnostaisi kuulla mielipiteitä ja perusteluita, kannattaako ostaa tällä hetkellä ensiasunto Helsingistä vai asua vuokralla vielä pari vuotta. Omia säästöjä ja perintörahoja on n. 50 000 ¿, joten lainaa otettais n. 100 000 ja ostettais kerrostalo-kolmio. Laina-ajaksi tulisi n. 20 vuotta samoilla kk-erillä, kuin mitä vuokralla asuessa menee rahaa asumiseen. Meillä on 2 lasta ja miehellä vakituinen työ, vaikkakin huono liksa. Mä olen vielä pari vuotta hoitovapaalla ja sen jälkeen menen huonopalkkaiseen työhön.

Meillä on nyt kova asuntokuume, mutta toisaalta ois kiva katsoa vielä vähän aikaa, miten noi korot ja asuntojen hinnat kehittyy.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se vuokra-asunto on toimiva ja esimerkiksi lasten päivähoidon tai koulun takia ei tarvitsisi päästä jonnekin tietylle alueelle.

Vierailija
2/4 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi tai kaksi ei ole kovin pitkä aika, joten mitään kovin suurta muutosta tuskin tulee. Kivan asunnon löytyminen on aikamoista tuurikauppaa, varsinkin jos etsii aika tarkasti, niin siihen etsimiseenkin voi mennä jonkun aikaa. Ainakin me etsittiin omaa ensiasuntoa varmaan 100 asunnon verran. Koska teillä ei olisi tulossa koko asunto laina-rahalla ettekä olisi yli kahta vuotta odottelemassa, niin uskoisin, että melkeinpä kun kiva asunto löytyy, niin sen voi ostaa. Tietysti kun teillä ei ole kiire, niin teillä on varmaan vähän parempi mahdollisuus jättää alempia tarjouksiakin ja kokeilla kepillä jäätä. Seuraavaan asuntoon vaihtajilla kun on usein melkoinen kiire.

Joo ja mä olen varmaan se pahin hintojen alenemisen puolesta puhuja ollut asuntoketjuissa. Silloin kun koko asuntoa ei olla ostamassa lainarahalla tai vetämässä omaa taloutta kovin tiukille, niin omistusasunnon ostaminen on ihan jees jopa aikana, jolloin hinnat saattavat lähteä alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa haluttais muuten asua tässä vaikka loppuelämä, mutta tuntuu tyhmältä maksaa niin suurta vuokraa, kun voisi maksaa omaakin.

Vierailija
4/4 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa nyt ja sairastuu vuoden sisällä, joutuu pahimmassa tapauksessa luopumaan kodistaan ja saa vaan velkoja niskaansa. Mitä järkeä tuollaisessa on? Varsinkin kun on vielä lapsiakin. Haloo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme