"Pääsäisitkö" 18 v lapsesi Viron laivalle?
Lapseni kaveri (18 v )oli intoillut, että pitäisi lähteä Viroon halvemman alkoholin perässä. Kaksistaan menisivät.
Olisiko teille ihan ok, että lapsenne tekisi tuollaisen reissun, vai olisitteko vastaan? Itse tietenkin tekee päätöksensä, mutta varmaankin sillä, miten suhtaudunme, on hitunen väliä. Ei ainakaan ihan heti ollut innoissaan lähdössä.
Itse lähinnä pelkäisin, että mitä jos jotain käy, kun ovat kännipäissään reissussa. Toisaalta itselleni tuon ikäisenä risteilyt olivat suurinta hupia. Asuimme tosin silloin lähempänä satamaa (eli oli helppo mennä) ja alkoholikin oli huomattavasti halvempaa tuolloin.
Kun eka ajatukseni oli, jee risteily. Sehän on hauskaa. Sitten iski kaikki huolet mieleen.
Kommentit (60)
Ymmärrän huolesi koska olen samanikäisen nuoren äiti, mutta eipä meiltä mitään päästämisiä enää voi kysellä.
Kyseessä on täysi-ikäinen henkilö. Et voi häntä estää.
Päiväristeily, lähtö aamulla ja paluu iltaan mennessä on ok. Siinä ehtii käydä kaupoilla.
Sensijaan 22 tunnin bileristeilylle jossa ollaan laivalla yö ei kannata kenenkään mennä.
Vierailija kirjoitti:
Päiväristeily, lähtö aamulla ja paluu iltaan mennessä on ok. Siinä ehtii käydä kaupoilla.
Sensijaan 22 tunnin bileristeilylle jossa ollaan laivalla yö ei kannata kenenkään mennä.
Miksei? Olin tuollaisilla itsekin 18-20 vuotiaana usein, ja oli kyllä mahtavia reissuja. Enää en tietenkään menisi vaikka maksettaisiin.
En lähtisi nyt risteilylle lainkaan ihan tämän maailmantilanteen vuoksi.
No oma 18-vuotiaani lähti heti täysi-ikäistyttyään kavereiden kanssa viikoksi Espanjaan. Ei siinä vanhemmilta mitään kysytty.
Minä olin 18 v, kun hyppäsin laivaan ja matkustin Tukholmaan poikystävän luokse.
Oli lauantai ja su päätin jäädä sinne. Ma etsin töitä ja sain, koska pakkoruotsi oli hallussa.
Ti aamuna töihin😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei? Olin tuollaisilla itsekin 18-20 vuotiaana usein, ja oli kyllä mahtavia reissuja. Enää en tietenkään menisi vaikka maksettaisiin.
Etenkin se rillipää -Risto oli kyllä tosi raju paneen. Naama kuin Juha Veijosella, mutta mitä sen välii?
-ap
Tottakai täysi-ikäinen itse päättää ja ehdottomasti pitää mennä! Mitä pelkäät?
Minkäs sille teet? Omilla rahoilla ostaa lipun ja menee jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei noita 22h risteilyitä nyt ole, kun se laiva on vuokrattu muualle.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi nyt risteilylle lainkaan ihan tämän maailmantilanteen vuoksi.
Ketä kiinnostaa? Kerro nyt mullekin mitä kauheaa 2 tunnin laivamatkan aikana voi sattua?
Vaikka jos vanhempi aloittaa postauksen "pääsäisitkö..." lienee tytär äitiäkin tyhmempi. Ehkä sitten on syytä huoleen missä iässä tahansa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8a329a17-98bf-4065-8d11-4745b128e50e…;
Jos vaan jotenkin onnistuisi niin en.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka jos vanhempi aloittaa postauksen "pääsäisitkö..." lienee tytär äitiäkin tyhmempi. Ehkä sitten on syytä huoleen missä iässä tahansa.
Mitäs tällä tarkoitetaan? Ja missä sanottiin, että lapsi on tyttö?
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään.
Miks näin? Etkö luota lapseesi?
Käykö nuoriso enää risteilyillä? Oli nuorena parasta hupia.
18v on jo täysi-ikäinen, joten eipä siinä paljon sananvaltaa vanhemmilla enää ole. Ellei sitten ole ihan "tossu" nuori.
Mitenkä niin päästät aikuisen? Kyllä omat lapseni olivat jo 18-vuotiaina itse itsestään vastuussa!
En tietenkään.