Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako imettäessä juoda alkoholia?

Vierailija
16.10.2022 |

Esim. 2 lasia viiniä? Vai täytyykö pumpata pois ja odottaa?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh mitä juttuja täällä ja vielä vauvan vanhemmilta. Aikoinaan lasussa terapeuttina työskennellessä kävin vauva-ajan vuorovaikutusongelmiin liittyvän koulutuksen. Lastenpsykiatri-psykoterapeutti kouluttaja piti luennot mm.alkoholin käytöstä lapsuusaikana ja miten pienikin määrä alkoholia vaikuttaa kognitiiviseen toimintakykyyn ja yksikin pullo kolmosolutta vähentää syvän unen määrää, mikä pienen lapsen vanhemmalle tosi tärkeää. Mieleen jäi myös erittäin hyvä pointti siitä, että haluaako oikeasti joku äiti, että oma pieni lapsensa saa hyvän yön suukon äidiltä, jonka hengitys haisee punaviiniltä saati joltain vodkalta. Alkoholi ja pienen lapsen vanhemmuus ei vaan kuulu yhteen, ihan sama vaikka kuinka sitä vähättelette ja alkoholin käyttöä puolustelette.

Vierailija
62/73 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on alkoholia juoda lapsia hoidettaessa. Miten sitä muuten kestäisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktahan on se, että ymmärrettävistä syistä ei ole pystytty tutkimaan, mikä määrä alkoholia on vauvalle haitallinen. Se voi olla pienikin määrä. Vaikka 0,005% alkoholipitoisuus vaikuttaa häviävän pienelle, ei ole varmuutta, miten tuollainen pieneen vauvaan vaikuttaa. Yleisesti ajatellaan, että yhden annoksen jälkeen voi imettää normaalisti, mutta riskaabelia voi olla isompi määrä.

Itse olen juonut maksimissaan 2 annosta, jos on ollut tarkoitus imettää ihan normaalisti vauvan herätessä.

Vierailija
64/73 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako imettäessä juoda alkoholia?

Voiko joku olla näin tietämätön vuonna 2022?!?!

Vierailija
65/73 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuullinen imettäjä ei juo.

Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu, varmuuden vuoksi voi olla juomatta jonkun kuukauden ,

mitä imetysaika kestää.

Syyllisyys koko ikäsi jos jotain kävisi.

Mä olen imettänyt lapsiani WHO:n suosituksien mukaisesti 1,5-2,5 vuotta. Ihan koko aikaa en ole absolutistina ollut.

Toivottavasti et ole kännejä juonut. Korkeintaan pienen lasillisen saunaolutta .

Vierailija
66/73 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että tässä nyt moni sekoittaa lasin punaviiniä/saunaoluen ym ja kunnon dokaamisen. Ei suurimmalla osalla tyhjene koko punkkupullo jos ottaa lasillisen. Ei sitä nyt kännissä anneta hyvänyönsuukkoja mussukoille tai muutenkaan hoideta, mutta yhdestä punkkulasista ei normaalipainoinen aikuinen känniin pääse. Tässä tuntuu usealla olevan taka-ajatuksena se, että kun puhutaan lasista, tarkoitetaan tosiasiassa pulloa, koska ihmiset vähättelee juomistaan. Tosin kun nyt ollaan anonyymillä  nettifoorumilla eikä neuvolassa, luulen että ihmiset puhuu aika rehellisesti aiheesta. Sitäkin mä ihmettelen, että miksi isän saunaoluita ei niin herkästi kritisoida kuin äidin. Mitä jos saattuu jotain sillon kuin vain äiti on selvänä, eikö isä sitten anna koskaan itselleen anteeksi kun äiti hoisi lapset kriisin läpi?

Vierailija
67/73 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piltti imee maitoa posket lommolla ja itse samaan aikaan jäykkää.

Vierailija
68/73 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu, varmuuden vuoksi voi olla juomatta jonkun kuukauden ,

mitä imetysaika kestää.

Mä olen imettänyt lapsiani WHO:n suosituksien mukaisesti 1,5-2,5 vuotta. Ihan koko aikaa en ole absolutistina ollut.

Toivottavasti et ole kännejä juonut. Korkeintaan pienen lasillisen saunaolutta .

Se, että ottaa kännit vauvan ollessa turvallisella hoitajalla, on kuitenkin vauvalle pienempi paha kuin että lopettaisi imetyksen heti alkuunsa, jotta pääsisi juomaan, kuten tuo yllä oleva kommentoija esitti.

Vierailija
69/73 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktahan on se, että ymmärrettävistä syistä ei ole pystytty tutkimaan, mikä määrä alkoholia on vauvalle haitallinen. Se voi olla pienikin määrä. Vaikka 0,005% alkoholipitoisuus vaikuttaa häviävän pienelle, ei ole varmuutta, miten tuollainen pieneen vauvaan vaikuttaa. Yleisesti ajatellaan, että yhden annoksen jälkeen voi imettää normaalisti, mutta riskaabelia voi olla isompi määrä.

Itse olen juonut maksimissaan 2 annosta, jos on ollut tarkoitus imettää ihan normaalisti vauvan herätessä.

No kyllä on sataprosenttisen varmaa, ettei promilleissa mitattava alkoholimäärä juomassa aiheuta yhtään mitään. Muussa tapauksessa D-vitamiinitipatkin olisi kiellettyjä vauvoille.

Vierailija
70/73 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu että tässä nyt moni sekoittaa lasin punaviiniä/saunaoluen ym ja kunnon dokaamisen. Ei suurimmalla osalla tyhjene koko punkkupullo jos ottaa lasillisen. Ei sitä nyt kännissä anneta hyvänyönsuukkoja mussukoille tai muutenkaan hoideta, mutta yhdestä punkkulasista ei normaalipainoinen aikuinen känniin pääse. Tässä tuntuu usealla olevan taka-ajatuksena se, että kun puhutaan lasista, tarkoitetaan tosiasiassa pulloa, koska ihmiset vähättelee juomistaan. Tosin kun nyt ollaan anonyymillä  nettifoorumilla eikä neuvolassa, luulen että ihmiset puhuu aika rehellisesti aiheesta. Sitäkin mä ihmettelen, että miksi isän saunaoluita ei niin herkästi kritisoida kuin äidin. Mitä jos saattuu jotain sillon kuin vain äiti on selvänä, eikö isä sitten anna koskaan itselleen anteeksi kun äiti hoisi lapset kriisin läpi?

Jep. Sehän tosta paistaa läpi kun alkoholista ja imettämisestä puhuttaessa asiaan yhtäkkiä sotketaan se, että vauvaa ei saa käsitellä kännissä. No daa, ihanko totta? Miksei tätä saarnata samalla intohimolla tuleville isille? Häkellyttävän harva mies on esim. muijan raskausaikana ihan solidaarisuudesta juomatta, vaikka se olisi hyvä kohta vähentää jo ennakkoon.

Vierailija
71/73 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä imetysaika kestää.

Mä imetin molempia lapsia yli 2 vuotta.

Vierailija
72/73 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh mitä juttuja täällä ja vielä vauvan vanhemmilta. Aikoinaan lasussa terapeuttina työskennellessä kävin vauva-ajan vuorovaikutusongelmiin liittyvän koulutuksen. Lastenpsykiatri-psykoterapeutti kouluttaja piti luennot mm.alkoholin käytöstä lapsuusaikana ja miten pienikin määrä alkoholia vaikuttaa kognitiiviseen toimintakykyyn ja yksikin pullo kolmosolutta vähentää syvän unen määrää, mikä pienen lapsen vanhemmalle tosi tärkeää. Mieleen jäi myös erittäin hyvä pointti siitä, että haluaako oikeasti joku äiti, että oma pieni lapsensa saa hyvän yön suukon äidiltä, jonka hengitys haisee punaviiniltä saati joltain vodkalta. Alkoholi ja pienen lapsen vanhemmuus ei vaan kuulu yhteen, ihan sama vaikka kuinka sitä vähättelette ja alkoholin käyttöä puolustelette.

Synnärillä edelleen saa synnytyksen jälkeen pienen määrän alkoholia.

Vierailija
73/73 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on näille lessutaustaisille raittiusapostoleille ihan tyypillistä, ettei millään ymmärretä tai haluta ymmärtää eroa viinilasillisen ja viinipullon välillä. Näitä on paljon terveydenhuollossa. Lapsettomuustutkimuksissa kysyttiin, juonko alkoholia, ja sanoin, että silloin tällöin lasillisen, ja tosiaan vain silloin kun tiesin, etten ole raskaana, esim. kuukautisten aikaan. Lääkäri väänsi sen siihen muotoon, että dokaan siihen malliin, että se saattaa olla syynä lapsettomuuteen. Kuului tähän pohjanmaalaiseen kulttiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän