toinen cv-kysymys
onko aatteellisessa järjestössä toimiminen työnhaussa plussa vai miinus?
siis äärivasemmistolainen järjestö, ääri-eläinsuojelujärjestö, hengellinen liike/ srk?
Kommentit (7)
Jos itse olisin palkkaamassa työntekijää, arvostaisin tuota eläinaktivistiliikkeen taustaa. Seurakuntatouhuista en ole kiinnostunut en sitten niin laisinkaan, joten se varmaan toimisi negatiivisesti sinua vastaan. En myöskään ole poliittisesti aktiivinen, mutta tämä ei silti toimisi hakijaa vastaan, vaan olisi ehkä päin vastoin positiivinen merkki, että hakija on toiminut aktiivisesti jossain jutussa minkä hän kokee tärkeäksi. Joku toinen vois palkata sinut helpommin jos tietäisi että olet noissa uskontouhuissa mukana, mutta jättää sinut palkkaamatta jos kuulisi eläinaktivistitaustastasi. Riippuu myös millaisiin tehtäviin olet hakemassa. Jos haet luontoalalle kantsii varmaan ilmoittaa eläinaktivistitaustasta. Jos haet vanhustyön pariin niin mainitset seurakuntahommat yms.
Riippuu haluatko siis tuoda esille hakemuksessasi sen millaisia arvoja sinulla on töiden ulkopuolella.
niiden nimissä tehdään laittomuuksia ja tuhotaan toisten elämäntyö jne. Kirkollisen seuran johdon mainitsisin luultavasti, ei kai sitä kukaan pitäisi pahana (ehkä en kuitenkaan ennakkoluulojen vuoksi, jos kyse esim jehovantodistajista - joiden ajatellaan ahdistelevan muita ja tyrkyttävän uskoaan). Vasemmistoliitto on rajatapaus, siis jos se joku kommariyhdistys on niin en mainitsisi.
Itse en asiaa häpeä, mutta en halua myöskään mainostaa.
Riippuu siitä, millaisen kuvan haluat itsestäsi antaa. Mutta koska työnantajana on kunta, on oletettavaa rekrytoijien olevan vähän iäkkäämpiä ja konservatiivisempia - eli sinuna minä jättäisin sen pois. Jos olisit menossa pieneen it-firmaan, jonka pomot ovat nuoria, heitä ei varmaan harrastuksesi edes kiinnostaisi.
Minä olin aikanani töissä pankkiiriliikkeessä. Rekrytoimme sihteeriä ja joku korosti toimintaansa amnestyssä. Pomoni hylkäsi hakemuksen heti kättelyssä tämän takia. " ei näitä tänne tarvita" .
aloitteellisuutta ja järjestötaustan katsottiin olevan merkki projektinjohtokyvyistäni. Ehdottomasti ilmoitat taustasi!
Jos menee pahasti ristiin jättäisin mainitsematta.
olen johdossa yhdessä näistä liikkeistä.