Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

12v tyttäreni kaveri tulee joka arkiaamu ennen koulua meille saadakseen aamiaista.

Vierailija
16.10.2022 |

Olen yrittänyt ystävällisesti kysyä esim. että osaako hän itse tehdä aamupalan kotona tai että syökö hän välipalaa koulun jälkeen.

Mutta ei, kuulemma ketään ei ole kotona aamuisin eikä myöskään oikeastaan koko päivänä. Hieman huolestuin tästä, koska en ole koskaan edes tavannut tytön vanhempia ja muutenkin tyttö vaikuttaa tietyllä tavalla jopa orvolta. Vaatteet ovat usein likaisia/rikkinäisiä/reikäisiä, ja hiuksetkin ovat aina takussa. Jonkin verran tyttö on laittanut meikkiäkin :o

Mutta joo, en tiedä mitä minun pitäisi näin aikuisena tehdä tälle asialle. En viitsi kieltääkään, koska säälin tyttöä. :(

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus muistuttaa kesällä tehtyä aloitusta, jossa naapurin tyttö tuli aina vierailemaan ja vaikka sitä ei haluttu, asialle ei voinut mitään. Muistatteko?

25.6.2022 "Naapurin lapsi on alkanut muodostua ongelmaksi"

(Mietittiin mm., olisiko aloittajan lapsesta tehtävä lasu.)

Vierailija
22/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän valoja päälle taas. Teidän kotona, sun lapsen kanssa ilman valvontaa on esiteini, josta et tiedä yhtään mitään. Mikä pahempaa, ei tiedä lapsesikaan. Tai varmasti tietää mutta ei kerro sulle koska todennäköisesti kieltäisit olemasta tekemississä. Ainakaan teille ei olisi mitään asiaa. Itse olisin aivan hlvetin huolissani tossa tilanteessa. Monesta asiasta.

Nyt vähän ballsseja ja vanhemmuutta peliin. Ei sun tartte pelätä sitä esiteiniä eikä se mene rikki jos vähän tiukempaan sävyyn kysyt. Ihan ensimmäisenä nimi ja vanhempien nimet sekä puhelinnumerot. Ihme vellihousu olet.

Minä en katsoisi hyvällä jos vieras pentu kävisi meidän jääkaapilla säännöllisesti. Sossu on oikea taho ottamaan kopin jos kotona ei osata huolehtia.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan ostaisin tyttöraasulle ehjiä vaatteita ja sanoisin että voin parsia jos hänellä on jotain rikkinäistä. Ja kutsuisin hänet syömään meille milloin vaan. Joku pari paahtoleipäviipaletta juustoineen nyt ei paljoa maksa. Sitten kun tyttö viihtyisi meillä, niin opettaisin hänelle meidän perheen arvoja, kouluttautumista (mainitsisin että Suomessa ei opiskelija maksa opiskelusta, joten kuka vaan voi opiskella mitä vaan, kertoisin jutustelun lomassa miten tukia opiskeluun haetaan, kuinka etsitään osa-aikaista työpaikkaa opiskelujen ohelle jne), terveellisiä elämän tapoja jne.

Ottaisin tytön viikonloppuna mukaan kun menemme mökkiä talvisiivoamaan, lisäpari käsiä ei ole ollenkaan pahitteeksi. Itse asiassa voisin kutsua hänet aina siivouspäivänä kylään.

Toki voisi myös sen lasun tekaista, kyllä se nimi selviää. Viimeistään sillä, kun heitän lapsen autolla kotipihaansa ja saatan ovelle, josta sen nimen sitten yleensä näkee.

Sitten on toki harmi, jos oma lapsi ei tykkääkään siitä toisesta lapsesta, väkisin ystävyyksiä ei oikein voi ylläpitää. Mutta aina voi yrittää auttaa.

Vierailija
24/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus muistuttaa kesällä tehtyä aloitusta, jossa naapurin tyttö tuli aina vierailemaan ja vaikka sitä ei haluttu, asialle ei voinut mitään. Muistatteko?

Ainahan nämä kestoaloittajat kierrättävät samoja aloituksia.

Vierailija
25/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu pitää tehdä. Vanhemmat eivät anna ruokaa vaan ilmeisesti juovat lapsilisätkin kurkusta alas ja polttaa savuna ilmaan.

Vierailija
26/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarina on totta enkä tiedä lapsen vanhempia, ottaisin yhteyttä koulun kuraattoriin tai terveydenhoitajaan. Heillä on oikeus selvittää vanhemmat ja lapsen olosuhteet ja voivat ottaa yhteyttä sos.toimeen.

Vierailija
27/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ruokkiko trollia.

Vierailija
28/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut Kotikatua ja kerrot Malalain kaverista Adasta...?

Vierailija
29/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ruokkiko trollia.

Ei se ole trolli vaan 12-vuotias koulutyttö!

Vierailija
30/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavaa, jos 12-vuotias ei osaa tehdä itselleen voileipää. Varmaan jokin kehityshäiriö.

Onko käynyt mielessä, että siellä kotona ei välttämättä ole edes niitä voileipätarvikkeita ollut ikinä?

Vierailija
31/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee myös lapsen kaveri monena päivänä viikossa suoraan koulusta ja on iltaan (klo 19) asti. Syö meillä parikin ateriaa aina. Mun lapsi ei ole koskaan käynyt tämän kaverin kotona. On vähän erikoista, mutta en ole rohjennut udella mistä on kyse. Ehkä ovat vaan tyytyväisiä, jos lapsi on pois jaloista, mutta en mä kehtaisi antaa toisten ruokkia lastani monta kertaa viikossa... Asutaan lähekkäin, joten lapsi voisi hyvin käydä välillä kotona syömässä.

Vierailija
32/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee myös lapsen kaveri monena päivänä viikossa suoraan koulusta ja on iltaan (klo 19) asti. Syö meillä parikin ateriaa aina. Mun lapsi ei ole koskaan käynyt tämän kaverin kotona. On vähän erikoista, mutta en ole rohjennut udella mistä on kyse. Ehkä ovat vaan tyytyväisiä, jos lapsi on pois jaloista, mutta en mä kehtaisi antaa toisten ruokkia lastani monta kertaa viikossa... Asutaan lähekkäin, joten lapsi voisi hyvin käydä välillä kotona syömässä.

Ne toiset vanhemmat on vaan tyytyväisiä kun olet noin tyhmä ja munaton. KAKSI ylimääräistä ateriaa on aika helkatan iso summa kuukausi- ja vuositasolla.

Vierailija
33/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ruokkiko trollia.

Ai saakeli, että oli hyvä heitto! Repesin tälle. 😂

Vierailija
34/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi nyt kannattanut jättää tuo valhe kirjoittamatta, ettei 12-vuotias tytärkään muka tiedä tuon keksityn kaverin nimeä, niin olisi ollut tällä provolla edes pikkuriikkinen mahdollisuus.

No, kaikki provoilijat eivät ole niitä kanootin terävimpiä muumeja.

Ohis, mutta ei se sukunimi aina tule luontevasti esille edes aikuisten kesken, saati sitten lasten. Aikoinaan itse olin seurustellut parisen kuukautta nykyisen mieheni kanssa kun minulle selvisi anopin sukunimi (tiesin siis kuitenkin entuudestaan sen olevan eri kuin miehellä). Ei vain ollut aiemmin tullut mieleen tätä asiaa selvittää.

Hain kesällä passin ja minulta kyseltiin yhden lapseni perheen jäsenten sukunimet, 4 ihmistä, 3 sukunimeä, nuorimman kohdalla piti sanoa: oletan - syntyi avioeron jälkeen ja arvelin mielessäni, että käytössä isän sukunimi kuten veljelläkin, niin olikin, mutta olisi voinut olla äidin sukunimikin.

Vierailija
35/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lapsuudessa syötiin välipalaa koulun jälkeen siellä, missä oltiin. Se oli normaali käytäntö. Aina tarjottiin puolin ja toisin, eikä sitä laskettu edes lama-aikana.

Tässä toki vähän eri tilanne. Mutta jos nyt joku kaurapuuro tai leivät ei vie teitä vararikkoon, niin anna toki syödä. Hän muistaa vielä aikuisenakin teidän perhettänne lämmöllä ja haluaa osaltaan viedä hyvää eteenpäin.

Tuollainen huolehtimattomuus ei aina tarkoita, että lapsella on huonot kotiolot. Tietysti vanhempien pitäisi huolehtia, mutta 80-luvulla oli ihan normaalia, ettei ketään kiinnostanut, miten ne lapset pärjää. Oletettiin vain, että ne pärjää keskenään tai yksin, kinuaa vaatteita tai vaaterahaa tarvitessaan, opettelee itse pyykkäämään ja löytää ruokaa jostain mummolasta, kun on tarpeeksi nälissään.

Vierailija
36/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ruokkiko trollia.

Siis AP:n tytär on 12, mutta onko myös se naapurin tyttö?

37/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkun tytön kaveri oli lapsena usein koko viikonlopun pe-illasta su-iltaan sillä välin, kun lapsen vanhemmat ryyppäsivät kotona. Joskus oli niinkin,että se lapsi oli kolme perättäistä viikonloppua serkkuni asunnolla. Sitten serkkuni oli pakko alkaa valehdella sen lapsen vanhemmille, että tänä viikonloppuna ei voi tulla, kun ovat matkoilla jne.

Vierailija
38/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois, mutta naapurissa asunut pari vuotta uusioperhe, jonka lapset olleet meillä yökylässäkin, ja nyt kun on mietin niin en muista yhdenkään heistä sukunimeä, enkä edes äidin etunimeä:)

Vierailija
39/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin lasun. Voihan olla, ettei siellä kaverin kotona ole mitään mitä syödä aamiaiseksi. Toisaalta taas jos kyse on siitä, ettei osaa ottaa itse aamiaista niin kyseessä on silloin selkeästi erityislapsi ja olisi vanhempien tehtävä varmistaa, että kotona olisi lapselle aamiainen valmiina jos ei sitä pysty itse ottamaan.

Vierailija
40/40 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavaa, jos 12-vuotias ei osaa tehdä itselleen voileipää. Varmaan jokin kehityshäiriö.

Milläs teet, jos jääkapissa on vain valo ja oluttölkkejä.