Mua ärsyttää uimahallissa se, kun hitaampi uimari ei voi millään päästää päädyssä nopeampaa ohi!
Vaan syöksähtää juuri ennen liikkeelle ja jää siihen sitten jumittamaan!
Jos olisi vähän pelisilmää, niin tajuaisi, että joo, odotan 2 sekuntia ja päästään käännössä tuon nopeamman edelle. Mutta ei, kun minä minä minä.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ei kun sinä sinä sinä. Itsekkäitä muka-kilpauimareita tuntuu aina oleilevan hitaan kuntouinnin radoilla rehvastelemassa ja uimassa toisten nilkkoihin. Jos on niin kova kiire ja muka niin kova kunto, niin miksette mene uimaan nopeille radoille? Siksikö, ettette kumminkaan pärjää oikeasti uintia harrastaville?
Ei rauhallinen kuntouimari näe taakseen uidessaan eteenpäin eikä kuulukaan nähdä. Takana tulevan velvollisuus on joko uida taaempana tai ohittaa toiselta kaistalta.
Pääsääntöisesti nämä muka-pikauimarit ovat keski-ikäisiä äijiä, joiden uimavauhti toki riittää mummoja ohittamaan mutta kantti ei tosiaan kestä mennä nopeille radoille jäämään nuorempiensa jalkoihin. Sen sijaan pitää uimahallilla ja netissä uhota ja ruikuttaa.
Mulla ei ole mitään ongelmaa vilkaista päädyssä ettei joku selvästi nopeampi ole just perässä. Ihan perusjuttu mielestäni ottaa muutkin huomioon. Hitaana uimarina tiedostan, että minua nopeampia on/saattaa olla radalla.
Jos sä olisit oikeasti nopeampi, sä pääsisit sen altaanmitan aikana ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on hallissa hidas ja nopea rata.
Niin varmaan monessa muussakin hallissa on, mutta kummallekin ratavaihtoehdolle mahtuu aika paljon eritasoisia uimareita.
Mua kyllä ärsyttää sama asia kuin ap:tä. Omalla radallaan selvästi nopeimpia (tai hitaimpia) tämä ei varmaan häiritse, mutta keskitasoisena se suoralla osuudella ohittaminen on välillä tosi hankalaa, kun vastaantulevatkin pitää huomioida.
Jos se ohittaminen kerran on niin hankalaa, niin selvästi et ole niin merkittävästi nopeampi että ohittaminen olisi edes tarpeen.
Ainaki hallissa jossa ite oon käyny on radat merkattu erikseen rauhallisille ja nopeille uimareille. Ja voihan se hitaampikin uida aikaa, niin miksi sen pitäisi oma rytmi sekoittaa. Kyllä uimahalli on tarkoitettu kaikenlaisille uimareille.
Itse vesijuoksen ja siihen on tarkoitettu selvästi yksi rata. Usein käy niin, että sinne sekaan änkeää vanhempia opettamaan lapsiaan uimaan kun radalla on tilaa. Minua ärsyttää se, sillä saa silmä kovana vahtia milloin törmäilevät tai hyppivät niskaan. Tämä siis silloin, kun vesijuoksuradalla ei montaa juoksijaa ole. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että rata on varattu vesijuoksijoille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun sinä sinä sinä. Itsekkäitä muka-kilpauimareita tuntuu aina oleilevan hitaan kuntouinnin radoilla rehvastelemassa ja uimassa toisten nilkkoihin. Jos on niin kova kiire ja muka niin kova kunto, niin miksette mene uimaan nopeille radoille? Siksikö, ettette kumminkaan pärjää oikeasti uintia harrastaville?
Ei rauhallinen kuntouimari näe taakseen uidessaan eteenpäin eikä kuulukaan nähdä. Takana tulevan velvollisuus on joko uida taaempana tai ohittaa toiselta kaistalta.
Pääsääntöisesti nämä muka-pikauimarit ovat keski-ikäisiä äijiä, joiden uimavauhti toki riittää mummoja ohittamaan mutta kantti ei tosiaan kestä mennä nopeille radoille jäämään nuorempiensa jalkoihin. Sen sijaan pitää uimahallilla ja netissä uhota ja ruikuttaa.
Niin, mutta päädyssä ollessaan voi kurkata, että onko joku juuri tulossa antaa hänen kääntyä ensin!
Jos on niin vaikeaa niin voit kääntyä ennen päätyä ja pääset edelle. Ongelma ratkaistu.
mua ärsyttää täällä pohjoisessa se, että omalla radalla ui edes joku toinen hitaampi tai edes kukaan! yleensä saa ottaaa ihan oman radan, toisin on stadissa jossa halli on täynnä uimareita ja suuri osa vielä homoseksuaaleja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan monessa muussakin hallissa on, mutta kummallekin ratavaihtoehdolle mahtuu aika paljon eritasoisia uimareita.
Mua kyllä ärsyttää sama asia kuin ap:tä. Omalla radallaan selvästi nopeimpia (tai hitaimpia) tämä ei varmaan häiritse, mutta keskitasoisena se suoralla osuudella ohittaminen on välillä tosi hankalaa, kun vastaantulevatkin pitää huomioida.
Jos se ohittaminen kerran on niin hankalaa, niin selvästi et ole niin merkittävästi nopeampi että ohittaminen olisi edes tarpeen.
Sieltä voi olla parikin tyyppiä tulossa vastaan 25 metrin matkalla, kun lähtee ohittamaan. Ruuhka-aikaan uiminen vaatii muiden huomioimista kaikilta osapuolilta. Vaikka nyt tilan antamista päädyissä tai hetkellistä uintivauhdin himmaamista sopivia paikkoja odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on hiljainen rata niin onnistuu, mutta jos esim 5-6 hlö samalla radalla niin saattaa olla vastaantulijoita jolloin ohittaminen hankalampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on hiljainen rata niin onnistuu, mutta jos esim 5-6 hlö samalla radalla niin saattaa olla vastaantulijoita jolloin ohittaminen hankalampaa.
Jos radalla on noin monta henkilöä, niin ei siellä silloin ohitella lainkaan. Mene semmoseen aikaan hallille, että allas on vapaa.
Kutakuinkin sama. En mä nyt mitenkään aktiivisesti taaksepäin vilkuile, mutta kyllä sen käännöskohdissa huomaa, jos takana tuleva saavuttaa kierros kierrokselta ja on jossain kohtaa ihan kintereillä. Hc-kilpauimareiden luotan pääsevän sujuvasti ja sukkelasti ohi tällaisesta kahden liksan tuntivauhtia polskivasta, mutta mua nopeammat kuntoilijat päästän käännöksessä ohi, kun se hetki koittaa.
Eniten kyllä silti ärsyttää ne, jotka tulevat uimaan kaverinsa kanssa rinnakkain. Vaikka olisikin käytössä kahden tavallisen radan levyinen yhdistelmärata, niin nämä parivaljakot ihan oikeasti häiritsevät. En ymmärrä miksei meidän uimahalli puutu tähän, kun aiheuttaa ihan oikeita vaaratilanteita.