Minkä asioiden vuoksi olet ollut kouluaikana jälki-istunnossa, jos olet ollut?
Minä olin ehkä kolmannella luokalla siksi, kun melusin tunnilla ja en lopettanut, vaikka opettaja kielsi. Toisen kerran kahdeksannella luokalla, kun meitä oli useampi oppilas välitunnilla luvatta käytävässä, vaikka olisi pitänyt olla ulkona. Jäimme sitten kaikki jälki-istuntoon. Minä muiden joukossa, vaikka olin varmasti yksi parhaiten käyttäytymistä oppilaista koko luokka-asteella, vaikka sen itse sanonkin. Enkä ollut käytävässä muun syyn takia, kuin että halusin näyttää, että kyllä minäkin uskallan uhmata opettajia. Minua kun kiusattiin siksi, koska olin yleensä niin kiltti eli toisten mielestä jänishousu.
Kommentit (26)
Kiroilemisesta ja hyvin useasti s**tana!
Näin välitunnilla kun 8v vanhaa pikkusiskoani kiusattiin joten kävin kiusaajaan käsiksi oikein apinan raivolla(olin itse 10v).
Ala-asteella lintsasin yhden liikuntatunnin. Olen aina vihannut koululiikuntaa.
En mennyt ekaluokalla välitunnille, vaan jäätiin kaverin kanssa alakerran käytäville. Siinäpä istuttiin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Näin välitunnilla kun 8v vanhaa pikkusiskoani kiusattiin joten kävin kiusaajaan käsiksi oikein apinan raivolla(olin itse 10v).
Mua itseäni kiusattiin ja tinttasin kiusaajaa, ope antoi Salomonin tuomion ja jätti molemmat yhtä pitkään jälki-istuntoon kun "aloittajalla kuulemma ei ole väliä" (luultavasti yksi typerimmistä koskaan kuulemista väitteistä)
Talonmies oli ottanut lampun kuvun pois liikuntasalin pukuhuoneen vessasta.
Koko koulu istui jälki-istunnossa, kun syyllistä etsittiin.
Seiskaluokalla unohdin purkan suuhuni ja menin normaalisti äikän tunnille. Opettaja huomasi sen, eikä edes yrittänyt peitellä sairasta tyytyväisyyttään siitä, että sai toteuttaa uhkauksensa ja antaa purukumista jälki-istuntoa. Kokonainen tunti siitä lävähti!
Ei mennyt kauaa siitä, kun rehtori teki selväksi, että purukumin syömisestä ei voi antaa tunnin jälki-istuntoa.
Tänä päivänäkin muistan tilanteen, ja sen ilmeen, ja jälki-istunnon. Olin ns. kiltti tyttö enkä koskaan aiheuttanut ongelmia. Lisäksi minulla oli todella vaikea kotitilanne. Otin asian todella raskaasti. Se opettaja menetti luottamukseni siltä istumalta. Hän oli sairaan katkeroitunut ämmä, ja toivon, että hän on itsekin hävennyt toimintaansa. Ensimmäinen ja ainoa jälki-istuntoni ikinä.
Yleensä myöhästelyistä ja läksyjen tekemättä jättämisistä. Mutta kerran sain jälki-istuntoa yhteensä kuukauden ajaksi joka perjantai kaksi tuntia kun menin väliin kun mulgvist kiusasi jälleen pienempäänsä ja nappasin mulgvistin niskalenkkiin ja kysyin että miltä tämä nyt tuntuu. Mulgvist alkoi parkumaan ja oli mennyt äidilleen itkemään ja tämä äiti sattui olemaan yksi koulumme opettajista. No mulgvist sai minulle järkättyä jälki-istuntoa mutta niin sai mulgvistikin eräänä viikonloppuna turpaansa kun kaupungilla etsimme sen käsiimme.
m43
En jäänyt koskaan jälki-istuntoihin koska koululla ei ollut ainakaan 15-20v sitten oikeutta pitää oppilasta väkisin koulussa. Ihan tyhmiä ne syyt olisi olleet, ei saa hengailla jossain käytävällä välitunnilla jne. Mutta en jäänyt.
Me oltiin tehty silein etä tyhmästi tytöile näytety kikkeiä.
Olen joutunut luokassa tunniksi nurkkaan häpeämään kun en tunnistanut kun kello soi ja myöhästyin tunnilta. Tämä oli ensimmäisellä viikolla uudessa koulussa, jossa oli erilaiset soittoäänet ala- ja yläasteelaisille. Oli traumaattinen kokemus 9-vuotiaalle. Tapahtui 90-luvulla.
Heitin välitunnilla lumipallolla lipputankoa.
Jäin muutaman kerran, koska höpöttelin tunnilla. Olin muuten kiltti ja tunnollinen. Asuttiin kaukana kaikesta ja olin yksinäinen. Lyhyt koulupäivä oli minulle ainoa mahdollisuus olla sosiaalinen, koska vanhempani eivät päästäneet minua leikkimään muiden kanssa vapaa-ajalla. Vieläkin tulee surullinen olo kun muistelen noita aikoja.
En enää muista syytävarmasti, mutta ala-asteella joko 2. tai 3. luokalla opettaja piti koko luokan vartin jälki-istunnossa. Ei saanut puhua mitään.
Luulen, että osa luokkalaisista oli varmaan riehunut ruokalassa (söin itse tosi nopeasti). Meinasin silloin pienenä purskahtaa itkuun kun olin aina ollut niin kiltti, ja yhtäkkiä jouduin jälki-istuntoon :D
Sain tunnin jälki-istuntoa ja lapussa luki: jauhelihan heittely kotitaloustunnilla.
Eräs poika heitti minua raaalla jauhelihaklöntillä ja heitin sen takaisin häntä päin.
Opettaja näki tietenkin vain sen minun heiton ja tämä poika ei saanut edes jälki-istuntoa, tuntui tosi väärältä.
Sain kuulla kotona kunniani, kamalaa, mikähän sinusta vielä tulee isona, miten tyttö tekee tuollaista!
Vuosi oli 1979 ja tuon jälkeen en pitänyt meidän köksänopesta, onneksi hän jäi pian äitiyslomalle ja tilalle tuli toinen opettaja.
Yläasteella lukemattomia tunteja lintsaamisesta ja tupakoinnista koulun alueella.
Leikkasin yhden tytön ponnarin niin siitä syystä sain. Tosi pikkumaista kun se tyttö oli täysi lehmä :c
Kaveri opetti (tai manipuloi) tuhman runon, jota huudeltiin pitkin pihaa välitunnilla. One two three, silmät kii, elvis näyttää **, työt kurkkii nurkan takaa, elvis juoksee kahtasataa. Se oli lennokasta. Sitten kirjoitettiin taululle sata kertaa "en enää koskaan" ja jälki-istunto. Oli noloa.
Myöhästymiset, tappeleminen välitunnilla ja riehuminen luokassa, kun opettaja joutui poistumaan jostain syystä kesken tunnin. Nämä tapahtuivat pääasiassa, kun olin noin 10-vuotias. Mulla oli jotenkin kummallinen tapa kuljeksia missä sattuu koulumatkalla, mutta kiusaajat saivat turpiinsa mielestäni hyvästä syystä. Loppui se kiusaaminen.
Myöhästyin yläasteella kolme kertaa lyhyen ajan sisällä.
Muuten suht moitteeton kiitettävien oppilas, mutta aamut ei silloinkaan olleet mun juttu.