Kuinka monen mies ostelee lahjoja ja tekee yllätyksiä?
Kokemuksia kaipaan: Osteleeko teidän miehet kukkia, lahjoja ja yllätyksiä vai ei? Miten synttäripäivinä?
Kommentit (47)
Viimeisin ei ostanut mitään, tavattiin viime joulukuun alussa.
Minä olen ostanut, jouluksi ja muutoin vain.myös, on haukkunut niitäkin.
Ajattelin että nyt edes synttärilahjan olisi ostanut, vaikkei kyllä nähty.
No eipä nähdäkään.
Ymmärrän ettei ole rahaa ihmeisiin, mutta ettei jumalauta edes suklaalevyä.
No, saanhan minä syödä niistä kun ostaa itselleen, tai en ole varma, makkarapaketin puolikkaan syömisestäkin haukkui hyväksikäyttäjäksi päissään tuossa kesällä.
Yllätän vaimon n. kerran/kk ja tänään ostin viimeksi n. 300€:n yllärilahjan ihan vain siksi, koska hän on niin upea nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osta, eikä kyllä osta mun kavereidenkaan miehet. Meillä kaikilla omaa rahaa ostaa mitä halutaan.
Kuten esimerkiksi rakkautta, läheisyyttä ja hellyyttä.
Lahjat tai muut vastaavat ns yllätykset eivät kuvasta rakkautta. Tiedän, että nuoret naiset näitä haluaa ja siksi miehet näitä ostaa pakon edessä, oh I so love You. Nyt ihan pikku herätys. Järjestä oma elämäsi sellaiseksi kuin haluat. Rakkaus ei kaipaa koko ajan erikseen huomiointia rahalla. Se on uuden sukupolven tarve, insta jne minä minä minä. Minulle riittää kun mieheni huomioi minua vain sanomalla, kiitos rakas näistä kaikista vuosista.
Ei hanki lahjoja ilman ns syytä. Mutta saattaa tuoda kaupasta mulle esim saunaoluen josta tietää mun tykkäävän tai suklaata. Käy tankkaamassa auton tms. Lahjan ostaa aina jouluisin, synttäreillä ja äitien päivänä. 10 vuotta yhdessä
Ex poikaystävältä sain koruja. Muistan vieläkin miten hänen silmät oikein loistivat kun sai antaa minulle lahjoja. Ei malttanut odottaa sopivaa hetkeäkään, vaan antoi ne aina aivan heti kun tulin ovesta sisään. Se oli niin söpöä.
Ostaa lahjoja synttäreinä, jouluna, äitienpäivänä ja naistenpäivänä. Tuo myös joskus muuten vaan -ylläreitä esim. kukkia tai suklaata kauppareissulta.
Nii että kulut puoliksi ja sit pitäs vielä lahjoja kuitenkin antaa kans?
Nojoo, voihan kämppikselle jonkun synttärilahjan antaa... kortin ja onnitella, kyllä sen pitäs riittää siinä kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osta, eikä kyllä osta mun kavereidenkaan miehet. Meillä kaikilla omaa rahaa ostaa mitä halutaan.
Lahjat tai muut vastaavat ns yllätykset eivät kuvasta rakkautta. Tiedän, että nuoret naiset näitä haluaa ja siksi miehet näitä ostaa pakon edessä, oh I so love You. Nyt ihan pikku herätys. Järjestä oma elämäsi sellaiseksi kuin haluat. Rakkaus ei kaipaa koko ajan erikseen huomiointia rahalla. Se on uuden sukupolven tarve, insta jne minä minä minä. Minulle riittää kun mieheni huomioi minua vain sanomalla, kiitos rakas näistä kaikista vuosista.
Kyllä ne voivat kuvastaa, sillä eri ihmisillä on erilainen rakkauden kieli, ja jotkun persoonat haluavat näyttää rakkauttaan myös lahjoilla. Ei lahjojen tarvitse olla kalliita tai rahallisesti arvokkaita, ne voivat olla myös vaikka kukan poimiminen tien varresta kotiin tullessa tai jotain itse tehtyä, mutta ajatus on se tärkein.
Itse en ole lahjoja osteleva persoona, mutta mieheni on, ja tässä suhteessa olen alkanut myös ostelemaan, että tasapaino säilyy. Voin tässä nyt vähän avata tätä lahjomisen "ideaa" niille, jotka eivät ole lahjaihmisiä, eivätkä ymmärrä sitä ollenkaan.
Mieheni ostelee minulle suht usein lahjoja, yleensä 1-3kk välein lahjaksi edes jotain pientä. Voi toki olla myös kalliimpi lahja, riippuu siitä mille on tarvetta. Yleensä nämä lahjat siis ovatkin jotain, mitä mies on kuullut tai huomannut minun tarvitsevan, eli ei mitään turhuuksia. Yleensä olisin ostanut sen asian itsekin itselleni, mutta mieheni ehtii ensin. Sitten vastalahjaksi ostan hänelle jotain, mitä hän tarvitsee. Jouluna ja synttäripäivinä emme välttämättä osta mitään, jos emme tarvitse mitään, joku kk ennen tai jälkeen merkkipäivän hankittu lahja voi mennä sitten nimellisesti merkkipäivän lahjana. Yleensä itse merkkipäivänä lähdemme syömään ulos tai käydään vaikka pienelllä reissulla synttärien kunniaksi varsinaisen lahjan sijaan. Tai sitten ei tehdä mitään erikoista, toivotetaan vain hyvää x.
Itse kun en ole lahjomiseen tottunut, niin itselleni tässä suhteessa on tullut ahaa elämyksenä se, että lahjojen ei ole tarkoitus olla jotain turhaa, jotain luksusta tai ekstraa, vaan lahja voi hyvinkin olla jokin tarpeellinen asia, minkä toisen puolesta ostaminen tuo sekä ostajalle että lahjan saajalle hyvän mielen, verrattuna siihen, että tarvitseva henkilö olisi ostanut sen itse itselleen. Talvitakki, uusi tietokoneen näyttö, suklaalevy, auton renkaat, mitä vain. Tämä on yksi tapa hoitaa suhdetta, ilman että sen eteen tarvitsee nähdä jotenkin erityisesti vaivaa (riittää, että kuuntelee toista, että on tietoinen mikä on sitä tarpeellista, hyödyllistä). Toki joskus se voi olla vaikka kukkapuska.
Välillä ostelemme lahjoja yllätyksinä, välillä ihan arkisesti niin, että toinen löytää jotain kivaa ja kysyy mielipidettä toiselta, "kato ku kivat kengät alennukses, mun ne huonoimmat pitäis jo heittää pois, mitä oot mieltä pitäiskö mun ostaa nää nyt ku on tarjoushinta?" "joo hyvä idea, ja on muuten hyvännäköset kengät, anna mä ostan ne sulle lahjaksi" ja sit se on vaan se puoliso joka ne maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä toinenkaan voi toiselle ostaa.
Är själv en man och köper något åt frun då och då. Senast idag en handväska då den gamla börjar ge upp. Det blir alltid en överraskning då inköpen är sporadiska och helt enligt eget tycke. Oftast är det frågan om något praktiskt, frånsett blommor och annat som damer uppenbarligen uppskattar.
Ostelee ja yllättää, mutta harvoin. Eivät yleensä myöskään osu juhlapäiville. Toisaalta tuntuu, että arvostan lahjoja enemmän, kun tiedän hänen panostaneen niihin ja halunneen antaa sen sijaan että tekisi niin jostain pakosta.
Yllätyspierut peiton alla yllättää joka päivä!
No,eipä ostele.
Mutta olen tottunut siihen.
Vaimolleni ostan toisinaan, tärkeintä on yllättää. Sotasekoilun aikana kaikki on käytännössä seis.
Olemme sopineet, että emme osta lahjoja, ellei kyseessä ole jotkin pyöreät synttärit. Kummankin synttäreitä juhlistetaan aina syömällä ulkona tai hyvällä noutoruoalla; sankari valitsee paikan. Jos minulla on synttärit, saan kukkia parvekkeelle tai puutarhaan. Miehelleni hommaan synttäreinä vaatetta.
En todellakaan kaipaa materiaalisia lahjoja. Kaikki kivat menot suunnitellaan joka tapauksessa yhdessä, joten teatterit, ravintolat, keikat ja viikonloppureissut ovat kaikki yhteisen päätöksen takana.
Ex ei ostanut mitään, alkuaikoina osti synttärilahjan mutta sitten loppui kaikki muistaminen. Itse ostin hänelle kyllä lahjoja
Nykyinen miesystävä laittaa kaikkea pientä tarpeellista, joskus kukkia. Tykkään
Ollaan oltu 13 vuotta suhteessa. Ja mies kyllä osaa yllättää satunnaisesti jollain kivalla pienellä jutella minua. Joskus kukkia, joskus joku hyvä herkku yms. Ja tulee ihan spontaanisti. Itse pitäisi osata enemmän yllättää myös.