Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin juuri hengen ja tiedon messuilla. Mikä oikein siinä huuhaassa vetää keski ikäisiä naisia puoleensa?

Vierailija
15.10.2022 |

Kävijöistä varmaan yli 75% oli naisia.

Ja tarjonta oli juuri sitä ufo, enkelihoito, meedio, selvännäkijä, energiaterapia jne linjaa. Ja kaikenlaisia (parantavia?) kiviä oli myynnissä todella iso valikoima.

Kommentit (207)

Vierailija
141/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä vielä epäilijöille haaste: astukaa henkiselle polulle ja tulkaa parin vuoden päästä kertomaan miten menee...

Sitten voitte miettiä, mitä saatte toisten ihmisten pilkkaamisesta elämäänne.

Vierailija
142/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin messuilla vuosia sitten ja ihmettelin päätöstäni. SYK kiinnosti enemmän kuin hömppä, mutta piti kuitenkin käydä tutustumassa.

Toisaalta en aja ympäriinsä mopon- tai autonräppänöillä, luukuta ikkunat auki musiikkia, ryöstä ketään, saa lyhennettyä tuomiota tekemistäni lukuisista rikoksista, tupakoi, käytä huumeita, ryyppää, petä ketään koskaan tai hylkää omia lapsiani. Aika monilta eri ikäisiltä miehiltä kaikki edelliset sujuvat helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö paikkansa tuo sukupuolijakauma?

Vai uskaltaako kysyä?

Kyllä se liioittelematta tota luokkaa oli.

Mieti itse montako miestä tunnet jotka ovat kiinnostuneita kirstalleista, selvännäkijöistä ja enkelihoidoista.

T. Ap

144/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kyseisillä messuilla käynyt mutta käyn kyllä teosofien ja ruusuristiläisten esitelmiä kuuntelemassa toisinaan.  Nämä siis löytyvät kyseisiltä messuiltakin.  Kristitty pohjavire itseltäni löytyy mutten tuomitse eri tavalla ajattelevia saatananpalvojiksi.   

Sen sijaan kivistä viboja saavien naisten kanssa mulla ei ihan hirveästi yhteistä löydy tai jutunjuurtakaan.  Energiahoidot voi hyvät hyssykät...

Vierailija
145/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy ihan oikeasti säääliksi ihmisiä, joilla ei ole muka minkäänlaisia hengellisiä/selittämättömiä/yliluonnollisia kokemuksia itsellään. Ihmisen täytyy silloin olla jotenkin autistinen, eikä tervettä aivokapasiteettia ole silloin tarpeeksi vastaanottaa hengellisiä kokemuksia tai tulkita niitä.

On eri asia kokea asioita joille ei sillä hetkellä keksi selitystä kun alkaa selittämään kokemaansa itselleen että se kolaus oli varmasti mummon henki tai enkeli.

Joidenkin tietoisuuden taso on sen verran korkealla, että nuo yliluonnolliset tapahtumat ovat heille ihan arkipäivää. 

Kuka sen tason on määritellyt korkeaksi,  eli korkeammaksi kuin vaikka tarkoin tieteeseen paneutuneen henkilön?  Eettisestikin, oman itsen ja menestyksen buustaaminen esoteerisin  vippaskonstein ei ole sen korkeampaa kuin ns.  maallisinkaan keinoin.  

Vierailija
146/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon löytänyt tuhat kertaa enemmän hengellisyyttä ostamalla Tor-verkosta sieniä kuin tuollaisista tapahtumista ikinä.

Vierailija
147/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, kävisin itse varmaan vain katsomassa, mistä on kyse :D Jos saisin vielä jonkun kaverin mukaan niin senkin verran hauskempaa.

En itse tälläisiin usko, mutta tykkään kaiken uuden kokemisesta. Kokemus muistoihin.

Vierailija
148/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa naisista menee sinne etsien ratkaisua rakkauselämäänsä, joten se on otollista metsästysmaata jos ei haittaa että poka on vähän päästä pipi.

Vierailija
149/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on luonnollista halua hengellisyyteen, mutta aikanaan Raamatulla päähän hutkiminen, syyllistäminen ja helvetillä uhkailu ovat aiheuttaneet sellaiset traumat ettei ainakaan kristinuskosta kiinnosta paljon henkistä antia hakea. Kristinusko myös huutelee vain reunatotuuksia mutta ei anna kunnollisia työkaluja matkan varrelle. Toisin kuin enkelihoidot ym., jotka tarjoavat apua ja kannustusta tähän hetkeen.

Ymmärrettävää. Raamattu ja sen sanoma kannattaa erottaa siihen perustuvista uskonnoista, jotka on ihmisen viritelmiä. Se mitä "kristinusko huutelee" on aivan erillinen asia esimerkiksi jeesuksen opeista, jotka voi oikeasti olla antoisia

Myös Raamattu on ihmisen viritelmä. 

Ja tavallaan niin tylsä ettei siitä saa sellaisia sensaatiotunne-elämyksiä kuin newagesta.  Vaikka moni satukirjana pitääkin ja kaikenlaisia tapauksia kerrotaan.  Sen sanoma ei myöskään anna sitä kuvittelun vapautta ja omaehtoisuutta kuin epämääräisemmät newagen elementit.  Ei olekaan niin suosittu lainkaan, liian kurinalaista. 

Vierailija
150/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy ihan oikeasti säääliksi ihmisiä, joilla ei ole muka minkäänlaisia hengellisiä/selittämättömiä/yliluonnollisia kokemuksia itsellään. Ihmisen täytyy silloin olla jotenkin autistinen, eikä tervettä aivokapasiteettia ole silloin tarpeeksi vastaanottaa hengellisiä kokemuksia tai tulkita niitä.

On eri asia kokea asioita joille ei sillä hetkellä keksi selitystä kun alkaa selittämään kokemaansa itselleen että se kolaus oli varmasti mummon henki tai enkeli.

Joidenkin tietoisuuden taso on sen verran korkealla, että nuo yliluonnolliset tapahtumat ovat heille ihan arkipäivää. 

Kuka sen tason on määritellyt korkeaksi,  eli korkeammaksi kuin vaikka tarkoin tieteeseen paneutuneen henkilön?  Eettisestikin, oman itsen ja menestyksen buustaaminen esoteerisin  vippaskonstein ei ole sen korkeampaa kuin ns.  maallisinkaan keinoin.  

Tuossa on vähän se, että joo, jotku voi sellaisesta korkeasta henkisestä tasosta ottaa egolleen jalansijaa, mutta sen voi myös nähdä niinkin, että olipa minkätasoinen vain henkinen kehitys, niin jokainen taso on yhtä arvokas ja ns samalla tasolla vaikka kehityksen taso olis eri. Henkiseen tasoon ei silleen oo mitään yleispätevää määritelmän perusteita, jokainen loppupeleissä itse on se joka oman tasonsa voi aistia.

Vierailija
151/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko nämä esim helposti höynäytettäviä joilta suorastaan imetään ylimääräiset rahat pois kaiken maailman keksityillä jutuilla. Minua vaan alkoi mietityttämään se, että kuvitella näilläkin on äänioikeus vaaleissa joita osa käyttääkin....

Aika vahvat ennakkoluulot sinulla. Olen itse maisteri ja johtavassa asemassa, samoin kaverini, joka tekee sen lisäksi väitöskirjaa. Olemme käyneet tuollakin messuilla ja muutenkin kiinostuneita rajatiedosta.

Fyysikko Stephen Hawkinskin luuten uskoi ufoihin. Itse tunnen hyvin tervejärkisen dippainsinöörin, joka on nähnyt ufon. Tuosin ei tuolla messuilla mielestäni ole paljon ufoista ollut mitään.

Itselläni on paljon yliluonnollisia kokemuksia, olen nähnyt henkiä jne. Noilta messuilta olen ostanut paljon kirjoja, ei tarvitse ravata monessa eri kirjakaupassa, kun ovat kootusti paikalla.

Lorna Byrne on muuten puhuja, jonka tilaisuuteen kannattaa mennä, jos hän vielä tulee Suomeen. Olen ollut monesti, pidän häntä ihan Raamatun profeettojen veroisena hahmona. Ei ole siis noilla messuilla tietenkään, vaan omissa tilaisuuksissaan. Tulipahan mieleen suositella, jos joku on kiinnostunut kuolemanjälkeisestä elämästä.

Jos ufoja on, ei ne ole mitään yliluonnollisen ainesosia enempää kuin oma tekniikkamme.   

Vierailija
152/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon naisia juu, mut suurin osa sellaisia hörhöjä että kannattaa unohtaa. Vaikka olisivat helppoja, niin kuin monet ovatkin.

Vierailija
153/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöisten kokoontumisajot

Vierailija
154/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn välillä tollasissa tapahtumissa vaikka noin 80% kaikesta on musta ihan huuhaata. Meen usein kavereiden kanssa, jotka on vähän enemmän tollaseen kallellaan. Mulla on empiirisesti orientoitunut maailmankuva, mutta pyörin paljon psykedeelistä trancea ja muutakin hippeilyä harrastavissa piireissä ja (ehkä hieman valitettavasti) myös tällainen ideologinen hörhöily on siellä varsin yleistä. Itse sitä hiukan vierastan, joskaan en tietty tuomitse, ellei mennä vaarallisten salaliittoteorioiden tai esim sytostaatit syrjäyttävien vaihtoehtoisten syöpähoitojen puolelle.

Mut vaikka paljon ois vaikka mitä kristallihippiskeidaa niin siellä on myös monesti kivoja käsitöitä - vaatteita, ruokaa, taidetta jne.

Harrastat siis ilmiselvää kulttuurista omimista. Ja jo toisessa polvessa, koska vaikka et itse ole sellainen, niin omit kristallihippien kulttuuria. Keravalla syntyneiden, valkoisten, kristallihippien joiden sukunimet päättyy "nen". Ja nämä ovat omineet rastat, mandalat, joogan, tai chin, meditaation, pilven polttamisen ja kaikki keskeisimmät kulttuurielementit muilta väestöiltä.

Häpeä!

Sitähän nuo New Age uskonnot ovat! Jos on yhtään perehtynyt niiden historiaan ja taustaan tietää, että paljon on otettu käsitteitä ja vaikutteita Idän uskonnoista, sitten sekoitettu siihen vähän mukaan kansanperinteitä, ehkä kristinuskon käsitteitä myös, Jeesuksen opetuksia ja sitten vähän vielä shamaani rumpuja, kristalleja ja avot!

So? Eikö saisi? Omivathan Amerikan alkuperäisasukkaat alkoholin valkoihoisilta.

Vierailija
155/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

m58v kirjoitti:

Itse en ole kyseisillä messuilla käynyt mutta käyn kyllä teosofien ja ruusuristiläisten esitelmiä kuuntelemassa toisinaan.  Nämä siis löytyvät kyseisiltä messuiltakin.  Kristitty pohjavire itseltäni löytyy mutten tuomitse eri tavalla ajattelevia saatananpalvojiksi.   

Sen sijaan kivistä viboja saavien naisten kanssa mulla ei ihan hirveästi yhteistä löydy tai jutunjuurtakaan.  Energiahoidot voi hyvät hyssykät...

Mistä noitten esitelmiä voi käydä kuuntelemassa?

Ruusuristiläiset näin. Ainakin otsikot kirjoissa olivat samantapaisia kuin kristityissä kirjoissa. Teosofeja en muista nähneeni.

Miksei siellä ollut kristillisiä kojuja?

Vierailija
156/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persoonallisuushäiriöisten kokoontumisajot

Teikäläisille on ihan omat ajot.

Vierailija
157/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa naisista menee sinne etsien ratkaisua rakkauselämäänsä, joten se on otollista metsästysmaata jos ei haittaa että poka on vähän päästä pipi.

Kyyniset incelit on hauskoja, naurahdin.  Ei ne ihmiset välttis ihan pipejä ole sentään.

Vierailija
158/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot tullut oikeaan paikkaan kysymään, palstamammat on juurikin tällaisen huuhaan kohderyhmää (kuten tämä ketju ja sen peukutukset osoittaa).

Ja se kohderyhmä on: naiset, jotka on hyväuskoisia, kohdanneet elämässään paljon pettymyksiä, on ehkä vähän yksinäisiä, etsivät helppoja ja selkeitä ratkaisuja asioihin, ovat ehkä vähän yksinkertaisia.

Yleensä hengellistä heräämistä edeltääkin juuri vaikea ajanjakso elämässä. Dark night of the soul. 

Dark knight

Lähden messuille heti, kun luvataan tämmöinen ja sieltä saa oman Dark Knightin.

Vierailija
159/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi on aina hyvii sängyssä.

Vierailija
160/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyyniset incelit on hauskoja, naurahdin.  Ei ne ihmiset välttis ihan pipejä ole sentään.

No ei välttämättä, mut iso osa. Osaatko lukea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan