Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsella kaveri kylässä. Kumpikin istuu mykkinä tuijottamassa puhelinta. Eivät halua leikkiä,eivät mennä ulos keinumaan tms eivät näköjään edes jutella

Vierailija
15.10.2022 |

9vuotiaita. Surettaa.
Ja ainakin meillä ostettiin kännykkä turvaksi koulumatkalle,ei sitä varten ettei enää muu kiinnosta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikaa. Ruutu on mielenkiintoisempi kuin elämä.

Vierailija
2/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannu tämän busseissa ja junissa. Koulukaverit istuu vierekkäin, kumpikin omaan ruutuunsa uponneena. Välillä sentäs näytetään jotain kaverille ja taas sama jatkuu. Ehkä jopa tekstailevat toisilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstaus old season.

Vierailija
4/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske huonelämpö yhteen asteeseen, tulee tenaville tekemistä

Vierailija
5/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna heille lauta- ja korttipelejä pelattavaksi.

Vierailija
6/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osa vanhemmista valittaa kun me koulussa kielletään kännykät välitunneilla.

Vierailija
7/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää yhdessä jotain? Leipokaa?

Vierailija
8/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun minä olin samanikäinen oltiin huolissaan tietokonepeleistä ja tv:n katsomisesta. Vanhemmat mussuttivat kuinka 50-luvulla lapset leikkivät paljasjalkaisina piirileikkiä metsässä. No minun nuoruudessani metsät oli täynnä lasinsiruja ja huumeruiskuja, kuka hullu sinne menee ilman kenkiä? Leikkipuistoissa oli päivällä tarhaikäisiä, ja illalla nuorisoa. Kuinka moni 9-vuotias nyt kauhean innoissaan enää edes keinuu?

Otat vaan selville mitä se lapsi tekee netissä, ja opetat sitä varomaan "kivoja setiä" jotka kalastelee nuorten tietoja.

Vierailija
9/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole näkemässä millaista sakkia täällä elää 30 vuoden päästä.

Varmaan kädet ja jalat surkastuneet käytön puutteesta.

Tai no, toisesta kädestä on jäänne ja siinä alkeellinen etusormi näytön lääppimistä varten.

Vierailija
10/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin valittavat vanhemmat jotka roikkuvat itse netissä.

Vierailija
11/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko teillä on kysytty, saako kaveri jäädä yöksi?

Meillä tuo kaveri on toista kertaa käymässä. Eilen, kun alettiin iltatoimille, laitoin kaverin kotimatkalle. Tänään tuli vaan ovelle ja pyysi lastani ulos. Kohta tulivatkin sisälle, ja parin tunnin päästä tuli kysymys, voiko jäädä yöksi. On kuulemma vanhemmilta lupa. Aika yllättävää on minusta se. Itse haluaisin kyllä keskustella kyläpaikan aikuisen kanssa ennen kuin antaisin lapselleni luvan olla yökylässä.

Vierailija
12/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme alakouluikäisten kanssa retkellä. Paluumatkalla lapset alkoivat valittamaan, kun ei ole nettiä. Koko paluumatka kesti alle tunnin, ja se netitön osuus ehkä 5 min.

Vierailija
13/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näin valittavat vanhemmat jotka roikkuvat itse netissä.

Huono vastaväite. Itse olen ainakin myös  lenkittänyt koiraa   ja pessyt pyykkiä. Ap

Vierailija
14/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ne kännykät pois niiltä. Keksivät ihan varmasti muuta tekemistä 5 minuutissa.

Vierailija
15/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma lapsi vielä leikkii kavereineen, vaikka kännykkäkin on. Niihin saa ruutuajan asennettua. Sitä kannattaa hyödyntää.

Vierailija
16/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä näytät esimerkkiä selaamalla av:ta.

Vierailija
17/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota ne kännykät pois niiltä. Keksivät ihan varmasti muuta tekemistä 5 minuutissa.

Ei ne valitettavasti välttämättä keksi. Narisevat ja marisevat vain miten on tylsää, jos joutuu tekemään muutakin kuin katsomaan telkkaria tai selaamaan puhelinta. Joo, tottakai sitä koittaa joskus keksiä tekemistä yhdessä, mutta ei se nyt koko aikaa onnistu ja kun miettii sitä omaa lapsuutta siinä 25-30 vuotta sitten, ei meille ainakaan järjestetty mitään sirkushuveja päivästä toiseen vaan ihan itse piti tekeminen keksiä. Ja kyllähän sitä keksi, ulkona sitä aika pitkälti oltiin.

Vierailija
18/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enter the world of https://slopeplay.io      Slope Game, where you will control a ball rolling down exciting slopes. Don't forget to focus! Obstacles will come quickly, and your skills will be tested to the maximum. Let's see how far you can conquer!

Vierailija
19/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon huomannu tämän busseissa ja junissa. Koulukaverit istuu vierekkäin, kumpikin omaan ruutuunsa uponneena. Välillä sentäs näytetään jotain kaverille ja taas sama jatkuu. Ehkä jopa tekstailevat toisilleen.

Tai sitten kaikilla on se luuri kädessä ja jokaisella pyörii joku äänekäs video (ei sama) ja sitten sitä omaa videota kommentoidaan isoon ääneen muille eli jokainen huutaa kilpaa asiaansa toisten mökellyksen ja niiden videoiden metelin yli.