Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mastiffi tappoi pienemmän koiran ja vahingoitti ihmisiä Ylöjärvellä

Vierailija
15.10.2022 |

Mastiffi-rotua oleva koira onnistui karkaamaan kotoaan ja hyökkäämään ohikulkijoiden kimppuun perjantai-iltana Ylöjärvellä.

Tilannetta todistanut Ilta-Sanomien lukija kertoo mastiffin käyneen kiinni ohikulkumatkalla olleeseen toiseen, pienempään koiraan. Pienempi koira kuoli tilanteessa, lukija kertoo.

Samassa rytäkässä loukkaantui myös ainakin kaksi ihmistä. Paikalle saapui ambulanssi ja ainakin toisen henkilön vammat olivat sitä laatua, että hän tarvitsi hoitoa. IS

Miksei tästä saa keskustella? Edellinen avaus poistui lähes heti.

Kommentit (1190)

Vierailija
741/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattas varmaan tehdä aloite, ei ole kenenkään etu, että ko. Koiria on osaamattomissa käsissä vaikka kuinka paljon. Ei auta kuin kieltolista tietyistä roduista. Toinen aloite sitten ylipäänsä koiran pitäminen luvanvaraiseksi koska ääliö omistajat saa minkä tahansa koiran haitalliseksi ympäristölleen. Ja luvan hankinta sen vaativammaksi, mitä vaativampi ja vahvempi rotu on kyseessä. Sais ees jotain rotia tähän touhuun.

Koiravero jolla kustannetaan myös valvonta (mm. sakotus jos rikotaan koirakuria) samoin kuin kalastuslupien kanssa ja maksullinen koira"ajokortti" joka täytyy vuosittain läpäistä.

Voi kun se koiravero ei kata edes tuota ko. veron keräämistä, siksi siitä on pääosin luovuttu.

Vierailija
742/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta on, ettei Oikea Mies tarbitse ulkoisia koristuksia itsetuntoaan pönkittämään.

Vaikka olisi tutu päällä ja puudeli hihnassa, niin ns. aito alfa kyllä erottuu miehiseksi mieheksi.

Itsetunnoltaan heikot miehet taas pumppaavat patit hauiksiin ja pätevät "tappajakoirilla", Hummereilla, ja muulla vastaavalla, +usein vielä myös nolaavat itsensä sovinistisilla jutuillaan.

Tuollaisten lähellä ei ole hyvä olla, koska epävarmuus kaikesta ulkoisesta (muka) kovuudesta huolimatta paistaa läpi.

Aidosti miehinen mies taas on rauhallinen ja varma, sellainen jonka, lähellä on turvallinen olo vaikka autona olisi farkku Volvo ja koirana corgi.

Mr Manninen siis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo koiran omistajaa kirjoitti:

Ylöjärven koirahyökkäyksessä kuollut koira oli Ilmajoen kunnanjohtajan Täyttä väkivaltaa ja raivoa IL

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bdd9e66d-4cf2-4a08-b3c3-888885784618

Tän tyyppisten koirien omistajat on habitukseltaan sellaisia, että ne on vaarassa ottaa pataan snagarin jonossa. Koira on niille egon jatke. Mullapa on näiden vajakkien lemmikkien varalle aina kättä pidempää.... Jos jonkun staffi tulee tykö riekkuun, teen isikset. Suosittelen...

Jos minun koiraani kosket, niin selvitetään asia virkavallan kanssa. Tänä päivänä kannattaa miettiä tarkkaan, mitä julkisesti kirjoittaa. Täältä on helppo bongata rikokseen sopivien uhkailijoiden tiedot👌

Vierailija
744/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylöjärven koirahyökkäyksessä kuollut koira oli Ilmajoen kunnanjohtajan Täyttä väkivaltaa ja raivoa IL

Tän tyyppisten koirien omistajat on habitukseltaan sellaisia, että ne on vaarassa ottaa pataan snagarin jonossa. Koira on niille egon jatke. Mullapa on näiden vajakkien lemmikkien varalle aina kättä pidempää.... Jos jonkun staffi tulee tykö riekkuun, teen isikset. Suosittelen...

Uskon kanssa, että tämä kyseinen kunnanjohtaja saa kieltoasiaa eteenpäin nyt. Miksi koiranomistajien kuuluu pelätä tällaista haitallista, pientä osaa koirakannasta? Meillä oli kotona kaikenlaisia koiria jo 70-luvulla, itsellä on ollut koiria saksanpaimenkoirista pieniin terriereihin, mutta ennen ei ollut koskaan tällaisia ongelmia.

Vierailija
745/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepat kirjoitti:

Jos minun koiraani kosket, niin selvitetään asia virkavallan kanssa. Tänä päivänä kannattaa miettiä tarkkaan, mitä julkisesti kirjoittaa. Täältä on helppo bongata rikokseen sopivien uhkailijoiden tiedot👌

tapp ajakoirasi kanssa?

Minulla oli 90-luvulla niin metsästysviettinen terrieri, että se yritti tappaa kaiken kissoista pienemmän. Kerran onnistuikin. Oli pakko viedä tämä piikille, ettei enää kävisi niin. Oli aivan verenhimoinen. Kyseessä vain parson jackrussel

Vierailija
746/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen koirahyökkäyksen kohteeksi joutui myös mun koira, erirotuinen oli kuin aloituksessa. Omistaja piti irrallaan ja tekemättä mitään katsoi vierestä, kun koira yritti omaa pienempää koiraa purra. Trauma siitä jäi koiralle ja nykyään rähisee ja näyttää hampaansa kaikille muille vastaantuleville koirille. Harmittaa, mutta en jatkuvasti häkissä pidettävältä, satunnaisesti lenkille pääsevältä saksanpaimenkoiralta muuta odotakkaan. Syytän täysin näitä koirien omistajia näistä. Oman pihan olen aidannut, ettei koira varmasti pääse siitä karkaamaan vaikka ei yksin pihalla koskaan olekkaan. Eipä pääse muutkaan koirat tänne.

Pitit sun muut on jalostettu alunperin jalostettu tappelemaan toisten koirien kanssa, omistajat tuntuu unohtaneen välillä koko asian ja sitten sattuu. Näitä rotuja ja mixed on suhteellisen paljon myytävänä ja hinta muihin verrattuna aika edullinen.

Enivei: Koira kiinni ja koppa kuonoon, niin säästyy rahat ja koiran jos toisen henki.

Vierailija
747/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta näissä on, että näkevät juuri pikkukoirat saaliina, harvoin kaiketi hyökkäävät vaikka kultaisen noutajan kimppuun, siis avoinaisesta portista. Toki tuollainen peto voi haavoittaa kultaista noutajaakin pahasti, mutta ei välttämättä niin nopeasti, ja sellainen voi päästä pakoonkin.

Onko muuten perus staffit vaarallisia kanssa?

Ovat yhtä aggressiivisia ja puruvoima on suht sama. Pienemmän koon takia eivät saa ihmistä kaadettua yhtä helposti.

Vierailija
748/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako anella että olisi joku fiksu joka tekisi nyt aloitteen? Joku jolla on sana hallussa ja perehtynyt aiheeseen. Näitä vastaavia tilanteita on jo liikaa, ei ole kiva joutua pelkäämään pienemmän koiran kanssa tuolla lenkillä että koska tulee se päivä kun henki menee. Nytkin tuntui että osui aika lähelle, terv. tamperelainen.

Vierailija
749/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten se toinen case missä mies tuomittiin vaikka puolustautui koiran hyökkäykseltä lapion kanssa, tappaen koiran... Näin se menee, koiraihmiset saa tehdä mitä haluaa.

Vierailija
750/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahinta näissä on, että näkevät juuri pikkukoirat saaliina, harvoin kaiketi hyökkäävät vaikka kultaisen noutajan kimppuun, siis avoinaisesta portista. Toki tuollainen peto voi haavoittaa kultaista noutajaakin pahasti, mutta ei välttämättä niin nopeasti, ja sellainen voi päästä pakoonkin.

Onko muuten perus staffit vaarallisia kanssa?

Ovat yhtä aggressiivisia ja puruvoima on suht sama. Pienemmän koon takia eivät saa ihmistä kaadettua yhtä helposti.

Jo minibullikin on kokoonsa nähden julmetun vahva. En suosittele, vahva bullterrierit ja staffit ovat ihmisille kilttejä. Bullterrieri oli, eli 12-vuotiaaksi. Mutta en ottaisi toista juuri tuon koira-aggren takia

Vierailija
751/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjatkaa tuo rotu-se oli amstaffi-amerikanstaffordinterrieri.  Hirvee otus vaikka aika pieni kooltaan.  Hyökkäsi minun pikkukoirani kimppuun- meidät pelasti että otin koirani syliin ja hyppäsimme kaulaa myöten kylmään veteen.  Amstaffi tuli perässä mutta ei saanut ponnistettua vedessä-mustelmilla toki olin.  Omistaja vähätteli tilannetta! koska oli bodaajakaveri, en uskaltanut tehdä rikosilmoitusta koston pelossa.

Vierailija
752/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulapäävasara on hyvä olla völjyssä omaa koiraa ulkoiluttaessa. Sillä kun lyö staffia keskelle päätä niin, tokenee. Se vaan valitettavasti on yleensä myöhäistä pienen koirauhrin kannalta. Isomman koirakaverin voi ehkä vielä pelastaa.

Vierailija
753/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amstaffin hyökkäyksiä on kymmeniä vuodessa, eikä asialle tehdä mitän. Ei mitään!

Vierailija
754/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jepat kirjoitti:

tapp ajakoirasi kanssa?

Minulla oli 90-luvulla niin metsästysviettinen terrieri, että se yritti tappaa kaiken kissoista pienemmän. Kerran onnistuikin. Oli pakko viedä tämä piikille, ettei enää kävisi niin. Oli aivan verenhimoinen. Kyseessä vain parson jackrussel

Virkavallan kanssa.

Koirasi oli häiriintynyt yksilö ja teit oikein. Tekisin niin itsekkin samassa tilanteessa.

Omistan Amstaffin ja olen tietoinen rodun ominaisuuksista(huonoistakin). Tämä viikonlopun tapaus oli koirien määrään(n. 3500 amstaffia) nähden harvinainen tapaus. En hyväksy tätä tapausta itsekkään, mutta ei kaikkien mustamaalaaminen "tappajakoiriksi" muuta mitään.

Media on tehnyt selvästi tehtävänsä! Kukaan ei ole vielä julistanut "tappajakoiran" rotua, joten spekulointi amstaffista tms. on toistaiseksi hataralla pohjalla.

Vierailija
755/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjatkaa tuo rotu-se oli amstaffi-amerikanstaffordinterrieri.  Hirvee otus vaikka aika pieni kooltaan.  Hyökkäsi minun pikkukoirani kimppuun- meidät pelasti että otin koirani syliin ja hyppäsimme kaulaa myöten kylmään veteen.  Amstaffi tuli perässä mutta ei saanut ponnistettua vedessä-mustelmilla toki olin.  Omistaja vähätteli tilannetta! koska oli bodaajakaveri, en uskaltanut tehdä rikosilmoitusta koston pelossa.

Vedessä amstaffikin on voimaton, sen pystyy kyllä hu kuttamaan.

Vierailija
756/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jepat kirjoitti:

tapp ajakoirasi kanssa?

Virkavallan kanssa.

Koirasi oli häiriintynyt yksilö ja teit oikein. Tekisin niin itsekkin samassa tilanteessa.

Omistan Amstaffin ja olen tietoinen rodun ominaisuuksista(huonoistakin). Tämä viikonlopun tapaus oli koirien määrään(n. 3500 amstaffia) nähden harvinainen tapaus. En hyväksy tätä tapausta itsekkään, mutta ei kaikkien mustamaalaaminen "tappajakoiriksi" muuta mitään.

Media on tehnyt selvästi tehtävänsä! Kukaan ei ole vielä julistanut "tappajakoiran" rotua, joten spekulointi amstaffista tms. on toistaiseksi hataralla pohjalla.

Voitko olla varma, ettei koirasi ole seuraava tap pa ja? Miltä tuntuisi, jos se tappaisi vaikka jonkun mummelin ainoa elämänilon? Mitä olet yleisesti mieltä rodun maineesta, onko keksitty?

Vierailija
757/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amstaffin hyökkäyksiä on kymmeniä vuodessa, eikä asialle tehdä mitän. Ei mitään!

Laskepa itse koirasi kimppuun hyökkäävästä staffista ilman pihalle, niin olet itse syytteessä eläinsuojelurikoksesta.

Vierailija
758/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realismia kehiin. Vaikka tämä onkin kauhea tapaus, niin paljon suomessa onkaan koiria - aika huono lottovoitto olisi osua oman koiran kanssa tap pa jan polulle. Itse kannattaisin kuonokoppapakkoa. Mielelläni pitäisi saksanpaimenkoirallani, jos tällainen laki tulisi.

Vierailija
759/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jepat kirjoitti:

tapp ajakoirasi kanssa?

Virkavallan kanssa.

Kuolleen koiran omistaja kertoi hyökänneen olleen amstaffi.

Vierailija
760/1190 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon kanssa, että tämä kyseinen kunnanjohtaja saa kieltoasiaa eteenpäin nyt. Miksi koiranomistajien kuuluu pelätä tällaista haitallista, pientä osaa koirakannasta? Meillä oli kotona kaikenlaisia koiria jo 70-luvulla, itsellä on ollut koiria saksanpaimenkoirista pieniin terriereihin, mutta ennen ei ollut koskaan tällaisia ongelmia.

Suomessa valitettavasti marginaali saa määrittää vähän asiassa kuin asiassa, mitä muut saa tehdä tai ajatella. Sitten vastaavasti tämän marginaalin tekosia pitää hyssytellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi