Jaahas, onko mulla nyt vaihdevuodet alkaneet, kun kuukautisia ei näy ei kuulu?
Enkä ole raskaana.
Täytin juuri 47v.
Tätä ennen kierto ollut hieman lyhyempi eli n.25-26pv ja ehkä 1v ajan niin.
Apua🤔😐
Kommentit (22)
Mä en malta odottaa että ne loppuu!
N45
Äidilläni alko 42 v. Odotan milloin mulla alkaa, että endometrioosi lakkaisi. Kai se on vielä 10 vuotta kärsittävä
t. n31
Ei ole alkanut vielä. Odottele rauhassa.
Ap. Pojilla ei ole menkkahuolia, vastaile itsellesi.
Ne voi olla muutaman kuukauden välillä poissa tuossa iässä. Loppuu sitten jossain vaiheessa.
Mulla oli nuorempana kierto 30 pv, nyt on ollut jo useamman vuoden ehkä 6 vuotta 26-28 pv, viimeksi oli vain pari päivää tuhrua, kaksi viikkoa liian aikaisin. Lisäksi heräilen aamuyöllä viideltä, vaikka mitään syytä ei ole ja saisin nukkua kuuteen. On alkaneet, siis vaihdevuodet.
Mulla ihan sama tilanne. Olin vielä viime viikolla varma, että olen raskaana mutta nyt kävin verikokeessa ja varmistui etten ole. Nyt pelkään munasarjasyöpää. Oletan että saan ensi viikolla lähetteen tarkempiin tutkimuksiin. Oireet täsmää ikävä kyllä.
No ne voi tulla ja mennä miten sattuu viimeisinä vuosina.
N48 kirjoitti:
Mulla oli nuorempana kierto 30 pv, nyt on ollut jo useamman vuoden ehkä 6 vuotta 26-28 pv, viimeksi oli vain pari päivää tuhrua, kaksi viikkoa liian aikaisin. Lisäksi heräilen aamuyöllä viideltä, vaikka mitään syytä ei ole ja saisin nukkua kuuteen. On alkaneet, siis vaihdevuodet.
Vaihdevuodet= kuukautiset loppuu
Harvoin tuossa iässä vaihtarit alkaa. Kuukautiskierto sen sijaan voi alkaa jo temppuilemaan.
Jos ei ala menkkoja kuulua, niin käy gynekologilla. Verikokeistahan se näkyy onko vaihdevuodet päällä.
Kerro sitten, kun ovat olleet yli vuoden pois.
Osta apteekista vaihdevuosi testi,siitähän se selviää.taukoa voi olla useampi kuukausi ,kun hormonit hidastelee,sitten voi tulla tiheämpään tahtiin kerralla useammen kuukauden vuodot.alkuvaiheessa saatat olla,varaa aika gyneltä.tsemppiä soijaa ja granaattiomenamehua auttavat kuumiin aaltoihin..
Mulla loppui kertalaakista. Fsh-arvo osoitti, että vaihdevuodet olivat alkaneet.
Vierailija kirjoitti:
Mulla loppui kertalaakista. Fsh-arvo osoitti, että vaihdevuodet olivat alkaneet.
Ja aluksi pelkäsin, että en kai nyt raskaaksi ole tullut ja tein raskaustestin varmaan kolme kertaa. Mitään oireita ei tullut, ei edes niitä kuumia aaltoja.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin tuossa iässä vaihtarit alkaa. Kuukautiskierto sen sijaan voi alkaa jo temppuilemaan.
Jos ei ala menkkoja kuulua, niin käy gynekologilla. Verikokeistahan se näkyy onko vaihdevuodet päällä.
No eikö 47-vuotias ole jo vaihdevuodeikäinen?
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia, että alkaa tuossa iässä, niin alko mullakin - ei tosin kertalaakista, mutta loppuivat kokonaan 47-vuotiaana.
Mulla alkoi ensin kierto heittelehtiä, välillä menkat tuli kerran kuussa, välillä parin kuukauden välein ja sitten oli kerran puolikin vuotta poissa, kun jälleen tulivat. Olin 51-v, kun sitten lopulta loppuivat kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
N48 kirjoitti:
Vaihdevuodet= kuukautiset loppuu
Vähintään puoleksi vuodeksi.
74?