Naiset parempia käyttämään älypuhelinta kuin miehet
Mistä johtuu että naiset tuntuvat käyttävän somea ja älypuhelimia paremmin kuin miehet?
Miehet monesti tökkivät ruutua yhdellä sormella, kun taas naiset tykittävät viestejä luontevasti kahdella peukalolla.
Nainen tietää kaikki älypuhelinten mallit ja käyttöjärjestelmät, mies vaan ostaa "jonkun halvan".
Olen siis itse ICT-alalla oleva mies ja monesti hämmästyn kun tajuan että 20v nainen osaa käyttää älypuhelinta minua paremmin. En tiedä somestakaan yhtään mitään, mutta monesti nainen kysyy "mikä sun snapscore on?" tai puhuu nettislangia mitä en ymmärrä.
Juuri pari päivää sitten mäkkärissä pari naista istui viereisessä pöydässä ja vertailivat eri käyttöjärjestelmiä. Moni ei edes tajua, että iPhonessa on iOS-käyttöjärjestelmä ja muissa puhelimissa Googlen omistama Android. Nuorelle naiselle tämä tuntuu olevan ilmiselvää.
Erikoista on myös se, että 90-luvulla tietokoneet eivät kiinnostaneet naisia, ne oli nörttimiesten juttuja. Mutta kun tietokone muutettiin taskuun mahtuvaksi niin siitä tuli naisen paras kaveri.
Kommentit (8)
Yksi tuttu kirjoittaa viestejä puhelimen ollessa taskussa. Koitapa tehdä perässä. Se on myös peto soittamaan ilmakitaraa, voitti Fender Stratan nuorempana.
Miehillä ei ole samaa tarvetta viestittää koko tuttavakunnalle milloin pierettää ja pitää mennä vessaan, siksi miehet eivät ole yhtä harjaantuneita älykännyn käyttäjiä, kuin naiset. Minäkään en käytä älykännyä, 2G-känny mahtuu hyvin mihin taskuun vain, ukot harvemmin kulkee käsilaukun kanssa.
Mutta me miehet käytetään tietokoneita paremmin, siis niitä, millä luodaan myös ne vähän yksinkertaisemmillekin sopivia laitteita.
Android on googlen versio linuxista. On myös älykännyjä, joissa käyttis on Linux ilman goolgesekoitusta.
Naisilla on niin pienet silmät, että isompi, oikean tietokoneen näyttö on niille kuin jalkapallokenttä. Silmien pienuutta yritetään piilottaa kaikenlaisin konstein, irtoripsistä luomiväreihin.
Nuoret käyttävät peukaloita. Mä tökin etusormella.
Muuten tiedän ja osaan älypuhelimet+muut laitteet.
52v.
No onko tuo ihmekään, kun naiset ovat kasvaneet kiinni niihin vehkeisiin. Ne taidetaan suunnitellakin naisia silmälläpitäen. Omat nakkisormet eivät tahdo osua oikeille kirjaimille, kun ovat niin pieniä.
Ei kannata yleistää! Viestien kirjoittaminen nopeasti ei ole mikään argumentti!
Nainen, 46
Viivi ja Wagner on todellinen kuvaus sukupuolirooleista.