Kipeä lapsi päiväkotiin vaikka äiti kotona
Kyllä taas ärsyttää. Tällä viikolla on lapsen päiväkodissa ollut taas useammalla lapsella räkätappi leuassa saakka. Ymmärrän, että tautia on taas liikkeellä, kaikenlaista flunssaa ja koronaa ja jos lapsi on päiväkodissa niin sairastelun määrä on vakio. Mutta se mitä en ymmärrä - miksi nämä kipeät lapset ovat niitä, joiden äidit ovat pienemmän sisaruksen kanssa kotona?! Eikö edes silloin voisi pitää sen kipeän penskan kotona, kun ei ole itse töissä, jotta töissä käyvien ei tarvitse sitten jäädä sairauslomalle? Etenkin yrittäjien puolesta kiehuu tämän asian tiimoilta taas.
Te ketkä teette tätä, miksi? Miksi ajattelette, että on ok viedä kipeä lapsi hoitoon tartuttamaan koko ryhmä sekä henkilökunta kun olette itse kotona?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vaan käsittämättömältä, että etenkin päiväkotihenkilökunnan kuormituksen ja resurssipulankin aikana joku mammeli ajattelee, että tämä toiminta on ok?! Itse en ole vielä kertaakaan vienyt edes vähän kipeää lasta hoitoon. Ja kyllä, sen vuoksi olen ollut saikulla ja palkattomallakin. Ap
Perheellä on hoitosopimus ja sen mukaan toimitaan. Ei kuulu sulle edes mitenkään.
Se hoitosopimus ei kata sairaan lapsen hoitoa!
Perheen asiat eivät kuulu ulkopuolisille!
Häh??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on niitä samoja vatipäitä jotka rahtaavat kersansa päiväkotiin vaikka olisi hlökuntavajausta ja ovat tietoisia siitä.
Kun eihän sillä väliä ole onko kasvattajia tarpeeksi ja miten se homma siellä pyörii, kunhan vain saa sen mukulansa pois omista jaloista pyörimästä.Juu terkkuja just sulle!
Kuvitteletko sä tilanteen helpottavan jos päiväkotia ei käytetä? Kipeän lapsen vanhemmat soitetaan kyllä hakemaan lapsi ettei sitä muiden vanhempien tarvitse olla huolissaan. Omaani soiteltiin hakemaan ihottumansakkin takia tasaisesti että joopa joo.
Toi ihottoma oli kenties Enterokokki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi " mukavaa" myös kun päiväkodin työntekijät saavat räkätauteja yksi toisensa perään, kun sairaita lapsia tuodaan päiväkotiin. Nämä työntekijät tartuttavat sitten omia perheenjäseniään. Ei ihme että päiväkodeissa on henkilöstöpula. Muita epäkohtia löytyy vaikka kuinka, mutta tämä on yksi merkittävä!
Voi on se nyt kurjaa. Mistähän ne taudit sinne perheisiin löytää. Ai niin korona opetti mistä ne tulee, niiltä opettajien ja hoitajien ulkomaan matkoilta. Sieltä ne taltutetaan muille. Aina ennen on voinut syyttää lapsia vaikka todellisuudessa ne leviää aikuisten tuomana.
No tota, tiedän useita päiväkodeissa työskenteleviä, jotka eivät ole matkustaneet minnekään moneen vuoteen, ja viettävät muutenkin hiljaiselämää eivätkä juokse tapahtumissa. Työnsä kautta saavat kuiteinkin näitä räkätauteja . Kaikki valittavat siitä että sairaita lapsia tuodaan hoitoon. Moni näistä työntekijöistä suunnittelee lopettavansa päiväkäkodissa työskentelyn.
Vierailija kirjoitti:
Nykyämmät ei vaan kestä omia kersojaan.
Juuri näin, pääsee itse helpommalla kun ei tarvitse hoitaa kitesevää lasta, voi senkin ajan istua keskustan kahviossa, käydä hypistelemässä vaatteita ja vielä some sormettaa vauvapistefii sivulla. Ai että oli raskas päivä 😅
Vierailija kirjoitti:
Tosi " mukavaa" myös kun päiväkodin työntekijät saavat räkätauteja yksi toisensa perään, kun sairaita lapsia tuodaan päiväkotiin. Nämä työntekijät tartuttavat sitten omia perheenjäseniään. Ei ihme että päiväkodeissa on henkilöstöpula. Muita epäkohtia löytyy vaikka kuinka, mutta tämä on yksi merkittävä!
Ja sitten ne samat vanhemmat kiukuttelee kun päiväkoti on kiinni, kun kaikki työntekijät ja sijaiset on sairaina, eikä ole ketään tuuraamaan.
Kyllä, yleensä ne perheet missä toinen vanhempi tai molemmat on kotona, kiukuttelee tästä eniten. Töissäkäyvillä on yleensä ihan asiallinen asenne.
Varmaan joku wt, joka saanut päähänsä lisääntyä.