Rakennusalalla YT:t jo käynnissä
Puolen vuoden sisään näkyy muualla yhteiskunnassa. Lamaa pukkaa.
Kommentit (55)
HAlpatyövoimaa on raksoilla. Just oli lehdessä miten ulkomaalaisille maksettu liian vähän tai ei ollenkaan ja suoraan huijausta oli ja kaikkea. Ei pääse suomalaiset töihin koska ulkomaalaisia otetaan ja isot pomot käärii rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No raksalaisethan on muutenkin virolaisia ja puolalaisia, joten ei YT:issä tule yhtään uutta tuillaeläjää.
Suuri osa ulkomaalaisista työntekijöistä asuu Suomessa pysyvästi ja niin ikään työskentelee suomalaisessa yrityksissä. Näin ollen he kuuluvat suomalaisen verotuksen ja sosiaaliturvan piiriin sekä kerryttävät eläkekassaa.
(Lähde,rakennusteollisuus)
Olen tehnyt töitä 20 vuotta rakennusalalla ja voin sanoa että 90% tekijöistä (pois suljettuna sähkärit) on ulkomaalaisia eikä asu Suomessa. Minkä ihmeen takia luulet firmojen palkkaavan kielitaidottomia turvallisuus riskejä jos se ei olisi halpaa?!
Valtaosa yrittäjistä taas on suomalaisia koska että ulkomaalaiset polkee palkat niin alas ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa alaa tai perustaa oma yritys.
Työtön mies 47 kirjoitti:
Oon hakenut noin 100 raksatyö paikkaan tänä vuonna enkä ole töitä saanut.
Ei kannata kuulua liittoon vaan tehdä töitä yhtä halvalla kuin uzbekistanilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta jäi kiinni kopla joka toimi rakennusalalla. Sitä olen ihmetellyt kun poliitikot ei tee asialle mitään. Siellä poljetaan palkkoja, työttömyys näkökulma ja verojen kierto. Tuosta on ollut mot ohjelma. Asia on saamari yleisessä tiedossa ja vain harvoin sentään poliisi puuttuu siihen.
Maan tapa, siksi ei puututa. Suomessa ei ole ensimmäistäkään rakennusalan yrittäjää, on vain erilaisia hyväveli- ja hankintakytköksiä, veronkiertoa, pimeää työvoimaa, pörssiyhtiökeinottelua ja muuta kaverinkaveri suhmurointia tiskin alta. Ala on piilokorruptoitunut ja kaikin puolin läpimätä. Silloin tällöin joku aina pääsee istumaan parin vuoden kakkua, mutta se siitä. Mikään ei muutu. Eräänkin kunnan rakennuspuolen pomo teki kunnalta 200 000 kavalluksen, kunnkunnan rahat ja omat rahat menivät sekaisin. Palkkioksi tästä palkattiin kunnan tytäryhtiöön asumispuolelle, jossa vaikuttaa ja porskuttaa edelleen - rehellisin pelimerkein, varmaan juu.
Jäi alusta sana pois, siis: Suomessa ei ole ensimmäistäkään rehellistä rakennusalan yrittäjää...
Haista kukkanen,niin väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kuulua liittoon vaan tehdä töitä yhtä halvalla kuin uzbekistanilaiset.
'
Olen liitos. Kerran työnantaja jätti 4 kk palkat kokonaan maksamatta ku yritti huijata. Liitto auttoi saamaan palkat korkoineen.
Rakennusala on läpimätä. Kumma kun tästä ei puhuta enempää, vaikka tavallinen talonrakentaja on vastuussa talonsa piilovirheistäkin ties kuinka hamaan loppuunsa asti.
Rakennusmies tekee parit oharit, ilmestyy sitten joskus paikalle, tekee p*skaa jälkeä ja laskuttaa tähtitieteellisen summan.
Kenellekään ei ole minkäänlaista ammattiylpeyttä, eikä mikään kuluttujan suoja toimi.
Sietääkin koko ala kokea kunnon laman. Jospa sitten alkaa kiinnostaa tehdä työt hyvin kun siitä on oikeasti leipä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
'
Olen liitos. Kerran työnantaja jätti 4 kk palkat kokonaan maksamatta ku yritti huijata. Liitto auttoi saamaan palkat korkoineen.
No, senpä takia he eivät palkkaa suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Rakennusala on läpimätä. Kumma kun tästä ei puhuta enempää, vaikka tavallinen talonrakentaja on vastuussa talonsa piilovirheistäkin ties kuinka hamaan loppuunsa asti.
Rakennusmies tekee parit oharit, ilmestyy sitten joskus paikalle, tekee p*skaa jälkeä ja laskuttaa tähtitieteellisen summan.
Kenellekään ei ole minkäänlaista ammattiylpeyttä, eikä mikään kuluttujan suoja toimi.
Sietääkin koko ala kokea kunnon laman. Jospa sitten alkaa kiinnostaa tehdä työt hyvin kun siitä on oikeasti leipä kiinni.
2 vuotta on vastuussa. Tekevät rakennusmääräysten mukaan jotka ovat läpi mädät. Jäljet johtaa syltty tehtaalle eli arkadian mäelle.
Vierailija kirjoitti:
No raksalaisethan on muutenkin virolaisia ja puolalaisia, joten ei YT:issä tule yhtään uutta tuillaeläjää.
Kyllä tulee, koska nuo "ammattimiehet" jäävät tänne elätettäviksi. Tämä pitäisi heti ensimmäisenä muuttaa, että mikäli yt-neuvotteluista seuraa ulkomaalaistaustaisen työntekijän irtisanominen, on työnantajan vastuulla huolehtia, että työntekijä poistuu Suomesta seuraavan 24h aikana. Suomessa ei tarvita yhtään ulkomaalaisia työntekijöitä rakennusalalla, kunnes kantasuomalaisilla on 100% työllisyys. Saadaan laatu takaisin rakentamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulee, koska nuo "ammattimiehet" jäävät tänne elätettäviksi. Tämä pitäisi heti ensimmäisenä muuttaa, että mikäli yt-neuvotteluista seuraa ulkomaalaistaustaisen työntekijän irtisanominen, on työnantajan vastuulla huolehtia, että työntekijä poistuu Suomesta seuraavan 24h aikana. Suomessa ei tarvita yhtään ulkomaalaisia työntekijöitä rakennusalalla, kunnes kantasuomalaisilla on 100% työllisyys. Saadaan laatu takaisin rakentamiseen.
Tämähän on helppo ratkaista ilman että EU suuttuu meille. Tehdään se missä ollaan hyviä eli verotetaan työntekijät joilla ei ole suomen kansalaisuutta oikein kunnolla!
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta kun työvoimapula.
Halpatyövoimapula. Siksihän työkokeiluista ei luovuta vaikka ne maksaa vähintään 400 miljoonaa vuodessa. Siinä on sellainen mistä voitaisi leikata työttömiltä. Tosin tukea maksetaan myös työnantajille 11 euroa per päivä.
"Duunarien tilipussi muuttuu ansiosidonnaiseen."
Miten se itse asiassa virolaisten ja venäläisten raksamiesten osalta tämä asia meneekään?
Ainakaan pk-seudulla ei juuri muita raksamiehiä olekaan.
Mulle on ihan sama, miten joillekin virolaisille, puolalaisille ja venäläisille raksamiehille käy.
Halpatyövoimaa on raksoilla. Just oli eilen lehdessä miten oli ulkomaalaisille maksettu liian vähän tai ei ollenkaan ja suoraan huijausta oli ja kaikkea. Ei pääse suomalaiset raksamiehet töihin koska ulkomaalaisia otetaan ja sito pomot käärii rahat.