Tokaluokkalaisen suolisto-ongelma?
Onko normaalia, että tokaluokkalainen ei ehdi vessaan, vaan ulostaa housuun? Tätä on nyt syksyn aikana tapahtunut pari kertaa. Yhdellä kertaa oli tulossa koulusta kotiin, eikä ehtinyt kotiin asti. Ei kuulemma ollut kehdannut koulussa käydä, vaikka hätä oli ollut jo silloin.
Nyt viime yönä oli herännyt kovaan kakkahätään ja suoli oli tyhjentynyt vessan lattialle.
Vanhemmat lapset ei tällaista ole tehneet, mutta onko kuitenkin ihan normaalia, ettei tuon ikäinen vielä välttämättä pysty hallitsemaan suoltaan? Samaiselle lapselle yhä edelleen tapahtuu välillä öisiä pissavahinkoja, mutta sitä koululääkäri piti vielä ihan normaalina.
Kommentit (5)
No kysy siltä lääkäriltä. Kyllähän aikuisillakin joskus tulee housuun. Oliko ruikulla ja jos niin miksi?
Oliko löysää? Tuntuu oudolta jos ei normaalia ulostetta pystyisi herättyään pidättämään pöntölle asti.
Mä olen nyt 50v ja mulla on koko ikäni ollut tuollainen, siis hätä tulee niin yhtäkkiä että pitää päästä samantien vessaan. Jos pitää kävellä pidempi matka vessaan niin ei meinaa pystyä pidättämään.
Joskus lääkäri kokeili sormella suolta, ja sanoi että se supistee tosi paljon. Eli johtuisko siitä että suoli vaan alkaa niin hirveesti supistella, ja sehän sitä tavaraa ulos työntää.
No tuo on ihan normaalia, että tulee housuun, jos on koko koulupäivän pidätellyt. Nyt vain yritätte kannustaa käymään kakalla heti, kun on hätä. Öisestä tapauksesta en osaa sanoa, mutta kannattaa pitää silmällä. Jos jatkuu tai pahenee, niin lääkäriin voi mennä selvittämään allergian mahdollisuutta. Ja tietysti itsekin voi tarkkailla, löytääkö yhteyden johonkin ruokaan.