Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin kuolemani jälkeen mennä taivaaseen ja nähdä siellä edesmenneet rakkaani

Vierailija
14.10.2022 |

mutta mitäpä jos he ovatkin olleet eri uskontoisia ja uskoneet johonkin jälleensyntymiseen, ja syntyneet uudelleen jonnekkin hinku-intiaan köyhiin oloihin karmansa mukaisesti tai sitten beverly hilssiin äärimmäiseen rikkauteen ja minä en näekkään heitä enää koskaan - apua!. Mitä itse tekisitte tässä tapauksessa, rukoilisitteko Jumalaa?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko, tai se, mitä siitä on jäljellä, vaikuttaa Tukholman syndroomalta.

Tukholma-syndrooma on psykologinen tila, jossa panttivangeille tai muulla tavoin vastoin tahtoaan kaapatuille henkilöille kehittyy myötämielinen suhtautuminen kaappaajiinsa. Syndrooman vaikutuksesta kaapatut saattavat puolustaa kaappaajiaan tai auttaa näitä, sekä antaa jälkeenpäin näistä myötämielisiä todistuksia.

Ehkä tällä ikuisella helvettiopilla on jotain tekemistä sen kanssa, vaikkakin huonommassa muodossa. Kristittyjen on pakko rakastaa sitä, joka lähettää ihmisiä ikuiseen kidutukseen. Koska jos ei rakasta, se on syy joutua ikuiseen kidutukseen. Mutta entä jos hän jonain päivänä lähettää myös "pelastuneet" ikuiseen kidutukseen? Koska miten voitte luottaa sellaisen sanaan, joka käyttäytyy niin? Kristityn elämä on siis jatkuvaa pelkoa, jopa "taivaassa".

Vierailija
42/102 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityt  jatkavat vimmatusti ketjujen poistamista, jossa kyseenalaistetaan ikuista helvettiä.  Ei hätää, levitetään ilosanomaa muualle, muille foorumeille. Ja kaikkia  viesteja ja ketjuja ei edes pystytä poistamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
44/102 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholma-syndrooma on psykologinen tila, jossa panttivangeille tai muulla tavoin vastoin tahtoaan kaapatuille henkilöille kehittyy myötämielinen suhtautuminen kaappaajiinsa. Syndrooman vaikutuksesta kaapatut saattavat puolustaa kaappaajiaan tai auttaa näitä, sekä antaa jälkeenpäin näistä myötämielisiä todistuksia.

Ehkä tällä ikuisella helvettiopilla on jotain tekemistä sen kanssa, vaikkakin huonommassa muodossa. Kristittyjen on pakko rakastaa sitä, joka lähettää ihmisiä ikuiseen kidutukseen. Koska jos ei rakasta, se on syy joutua ikuiseen kidutukseen. Mutta entä jos hän jonain päivänä lähettää myös "pelastuneet" ikuiseen kidutukseen? Koska miten voitte luottaa sellaisen sanaan, joka käyttäytyy niin? Kristityn elämä on siis jatkuvaa pelkoa, jopa "taivaassa".

Vierailija
45/102 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea uskonto?

Miten muuten voi selittää sen, että eri uskontoihin kuuluvat ihmiset näkevät oman uskontonsa hahmoja kuolemanrajakokemuksissa. Kristityt näkevät Jeesusta tai Saatanaa, muslimit näkevät hahmoja Koraanista ja juutalaiset oman uskontonsa hahmot. Kovin paljon videoita on tästä ja myös tutkimuksia tehty tästä aiheesta.

Kaikki on saatanasta (jota ei ole edes olemassa), vain kristittyjen kokemus on Jumalasta.

Vierailija
46/102 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös vihamiehesi : )

Vierailija
47/102 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta on että tietoisuus loppuu. Ehkä synnyt uudelleen sienenä.

Tilanteesta riippuen tietoisuus voi olla esimerkiksi suurin piirtein samanlainen kuin syvässä unessa. Olet tietoinen mutta ei ole mitään mistä olla tietoinen, kun aistit ovat kytketyt pois päältä, så tu spiik! Kun todennäköisesti et kuitenkaan ole valaistunut, et ole tietoinen siitä että olet tietoinen!

ROFLOL!

Kuuloaisti on herkin kytkeytymään päälle syvän unen tilassakin joten äiti herää miltei välittömästi jos kuulee lapsen itkun?

Vierailija
48/102 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma taivaassa ei edes muista niitä läheisiään, jotka sinne eivät päätyneet. Miten loistava ratkaisu!

Kuulemma? Kuka tiesi kertoa?

Aika perustuu muistiin. Ikuisuudessa ei ole aikaa, joten ei siellä ole myöskään muistoja.

Syntiinlankeemus johtuu muistista. Käärme on muistin vertauskuva.

Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: "Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta'?" 1. Moos. 3:1

Myös pahuus perustuu muistiin. Mikäli ei ole muistia ei ole myöskään pahaa.

Katso, minä luon uuden taivaan ja uuden maan. Menneitä ei enää muistella, ne eivät nouse mieleen. Ei, vaan te saatte iloita ja riemuita aina ja ikuisesti siitä, mitä minä luon. Katso, ilon kaupungiksi minä luon Jerusalemin, teen riemuitsevaksi sen kansan. Ja minä riemuitsen Jerusalemista, iloitsen kansastani. Ei siellä enää kuulu itkun ääntä, ei valitusta, eivät vastasyntyneet siellä enää kuole, ei yksikään, ei kuole vanhus, ennen kuin on elänyt päivänsä täyteen. Joka kuolee satavuotiaana, kuolee nuorena, jonka vuodet jäävät alle sadan, häntä surkutellaan.He rakentavat taloja ja saavat asua niissä, he istuttavat viinitarhoja ja nauttivat itse niiden hedelmän, ei niin, että he rakentaisivat ja toinen taloa asuisi, eikä niin, että he istuttaisivat ja toinen söisi hedelmän. Niin kuin puiden päivät, niin ovat minun omieni päivät. Minun valittuni saavat itse nauttia työnsä tuloksista. Enää he eivät näe vaivaa tyhjän vuoksi, eivät synny kuollakseen kohta, vaan he ovat Herran siunaama suku ja heidän vesansa pysyy heidän luonaan. Jo ennen kuin he kutsuvat, minä vastaan, kun he vielä esittävät pyyntöään, minä jo toteutan sen. Susi ja karitsa käyvät yhdessä laitumella, leijona syö heinää kuin härkä, ja käärmeen ruokana on maan tomu. Kukaan ei tee pahaa, kukaan ei vahingoita ketään minun pyhällä vuorellani, sanoo Herra. Jes. 65:17,25

Vierailija
49/102 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut” (Room 8:30)

Loppujen lopuksi kaikki pelastetut ovat jo ennalta määrättyjä, meidän muiden ei tarvitse yrittää mitään. Tarkoittaako tämä, että elämme aivan samalla tavalla, riippumatta siitä, kuinka syntistä elämää elämme, pääsemme silti "taivaaseen", koska kaikki on ennalta määrätty. Ja ne, jotka on määrätty helvettiin, aivan yhtä lailla, olivatpa he kuinka pyhiä tahansa, heidät on määrätty helvettiin käytöksestään riippumatta.

Nasaretin miehen salaisuus

Ainoa oikea uskonto?

Miten muuten voi selittää sen, että eri uskontoihin kuuluvat ihmiset näkevät oman uskontonsa hahmoja kuolemanrajakokemuksissa. Kristityt näkevät Jeesusta tai Saatanaa, muslimit näkevät hahmoja Koraanista ja juutalaiset oman uskontonsa hahmot. Kovin paljon videoita on tästä ja myös tutkimuksia tehty tästä aiheesta.

Vierailija
50/102 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion kääntyä muslimiksi, niin pääsen panemaan taivaassa 72 neitsyttä vuoronperään. Kristittyjä av- mammoja vituttaa, kun incel- kilttimies pääsee pukille!

Voi, mun täytyy romuttaa sun käsitys. Kielitutkimus on osoittanut, että tuossa on käännösvirhe, sinua odottaa 72 viinirypälettä, ei neitokaista. Viinirypäleillä viitataan paratiisiin (laina Raamatusta). :)

Vierailija
51/102 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion kääntyä muslimiksi, niin pääsen panemaan taivaassa 72 neitsyttä vuoronperään. Kristittyjä av- mammoja vituttaa, kun incel- kilttimies pääsee pukille!

Voi, mun täytyy romuttaa sun käsitys. Kielitutkimus on osoittanut, että tuossa on käännösvirhe, sinua odottaa 72 viinirypälettä, ei neitokaista. Viinirypäleillä viitataan paratiisiin (laina Raamatusta). :)

Eivät olisi "neitokaiset" muutenkaan kauaa neitsyitä, kun ensimmäinen on päässyt paratiisiin.

Vierailija
52/102 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos siellä on ihmisiä jotka haluavat nähdä sinut, mutta sinä et heita tai toisinpäin?

Jos pääsee osalliseksi iankaikkisesta elämästä niin onneksi me saamme kaikki jättää sen syntirepun tänne maan päälle. 🙏

Vierailija
53/102 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Onpa aloituksesi vilpitön ja aihe on koskettava. Minua puhutteli myös tuo, kuinka konkreettisesti mietit asiaa jälleensyntymän ja muun kannalta.

Itse olen vuosien kuluessa pohdiskellut näitä niin itämaisen hengellisyyden kuten jälleensyntymän, kuin myös läntisen hengellisyyden eli esim. taivaan, kadotuksen, armon ja pelastuksen käsitteiden kautta. Minulla ei ole ehkä mitään suurta viisautta sinulle, mutta yhden asian sanoisin kun pohdit taivasta ja kuolemanjälkeisen tapaamisen mahdollisuutta. Ehdottaisin ennen kaikkea, että menisit tavallaan "juurille" näissä asioissa, eli selvittäisi vähän että mistä oikeastaan on kyse taivaassa ja sinne mahdollisesti pääsemisessä.

Jos tähän pyrit, niin silloin ainakin itse olet jollakin vakaalla pohjalla, kun näitä asioita pohdit. Siihen liittyen jaan yhden kirjoituksen tai sivuston, jossa mielestäni harvinaisen inhimillisellä, armollisella ja lempeällä tavalla puhutaan siitä, mitä oikeastaan on taivas ja miten tie sinne voisi aueta kenen tahansa kohdalla. Kaikkea hyvää sinulle!

https://www.healingrooms.fi/isa-rakastaa-sinua/

Vierailija
54/102 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pelottelu ikuisella helvetillä on rikos ihmiskuntaa vastaan.

Vierailija
55/102 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyväksymme ajatuksen uskonnollisesta moniarvoisuudesta, siitä seuraa loogisesti kysymys - kuinka lähellä tämä tai tuo käsite on totuutta? Toisinajattelija teologi John Hick kirjoittaa Vatikaanille lähettämässään kirjeessä seuraavaa: "Teosentrismi, joka sallii uskonnollisten näkemysten moninaisuuden, avaa tien Kristuksen maailmaa korkeampiin maailmoihin.

Vierailija
56/102 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
57/102 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://keskustelu.suomi24.fi/t/1120254/huutavat-saarnaajat

Huutavat saarnaajat

Ihmettelevä

Miksi helluntai- tms. saarnaajat rukoillessaan ja saarnatessaan huutavat "kurkku suorana", eikö Jumala kuule muuten? Vai onko seurakunta huonokuuloista?

(Kts. esim. TV7:n ulkomaiset ohjelmat, joissa osa saarnamiehistä huutaa, kirkuu, pomppii ja juoksee lavalla.)

Vierailija
58/102 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vastapuolen oppeja DEMONISOIDAAN, on välirauha vaikea tehdä. Useimilla fundamentalistisilla uskonsuunnilla on muut pois sulkeva uskonoppi. Tarvitaan monta taivasta, että kaikki oikeauskoiset niihin sopisivat.

Fundamentalistinen pelastususkonto jakaa maailman kahteen leiriin - paholaisen ohjaamiin uskottomiin ja oikeauskoisiin kristittyihin.

Vierailija
59/102 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran, kristityt poistivat viestejä, jotka eivät sovi uskontoonne, minulla olisi ehdotus, että sinä ja koko yrityksesi/seurakuntasi poistaisitte kaikki viestit täältä, jotka eivät ole kristillisen sisällön mukaisia. Lisäksi, jos poistatte kaiken täältä, alatte poistaa ei-kristillistä sisältöä muista viestiketjuista ja muilta foorumeilta kokonaan. Ja jos poistatte kaikki suomalaisten viestit, niin sitten siirrytte Suomen ulkopuolisille foorumeille, kunnes kaikilta maailman ihmisiltä on riistetty Jumalan antama valinnanvapaus, jonka Jumala on heille antanut.

Ymmärrättekö, itseään kristityiksi TITULEERAVAT, että toimintanne on diktatorista ja henkistä väkivaltaa? Ymmärrättekö, että haluatte RIISTÄÄ IHMISKUNNALTA kaiken arvokkaimman lahjan – VALINNANVAPAUDEN.

Kun muslimi tulee luoksesi miekka kädessään, osaat juosta karkuun. Mutta kun kristitty tulee ja puhuu rakkauden sanoja, kukaan ei voi edes epäillä, että hän on viemässä itsemääräämisoikeutesi ja valinnanvapautesi pois.

Vierailija
60/102 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tapaatko ihmiset siellä siinä ku nossa kuin ne kuolivat, vai siinä kunnossa kun ne olivat hetkeä ennen vai onko kaikki jonkun tietyn ikäisiä?

On meinaan aika vanhaa ja harmaata sekä vaivaista sakkia jotka kuolee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän