"Irtisanominen aikaisintaan 12 kk:n kuluttua" - vuokra-asunnot
Kommentit (67)
Sanktio. Lukee varmaan vuokrasopparissa.
Ei mitään. Oikeudessa nuo on katsottu toistaiseksi voimassa oleviksi sopimuksiksi.
Tosi vaikea löytää Helsingistä väliaikaista asuntoa
Et saa takuutahoja takas. Ellei ole erittäin siis ERITTÄIN pätevä syy..
Saatat jopa joutua korvaamaan rahaa vuokranantajalle. Katso sopimus!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Oikeudessa nuo on katsottu toistaiseksi voimassa oleviksi sopimuksiksi.
Näin on. Vuokrasopimus voi olla joko määräaikainen tai toistaiseksi voimassa oleva, ei näiden yhdistelmä. En kyllä itse ole ikinä suostunut allekirjoittamaan tuollaista sopimusta, vaan vaatinut aina toistaiseksi voimassa olevan ilman mitään ylimääräisiä (laittomia) rajoituksia. Ei ole yksikään asunto jäänyt saamatta.
Minulla on aina ollut tuo ehto sopimuksissa. Olen pyrkinyt sopimaan vuokralaisen kanssa. Ovat siivonneet asunnon, suostuneet näyttöihin ja hoitaneet homman mallikkaasti. Niinpä uusi vuokralainen on löytynyt ja ovat voineet muuttaa pikimmiten.
Pahimmassa tapauksessahan vuokralaisen pitäisi maksaa vuokra tekemänsä sopimuksen loppuun saakka.
Oletko vuokralainen vai vuokranantaja, ap?
Kannattaako hakréa asuntoa, jossa tuollainen sääntö ilmoituksessa? Voiko niistä yleensä neuvotella? Joillain firmoilla on kaikissa kohteissaan.
Nuo ovat syvältä. Jos vaikka asunnon naapuri on aivan perzeestä ja et pysty nukkumaan, niin mitään ei voi, maksat vuokrasta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko vuokralainen vai vuokranantaja, ap?
Etsin asuntoa määräajaksi, eli olen vuokralaiseksi hakeva.
Käsittääkseni tavanomainen sopimussakko ennenaikaisesta irtisanomisesta on 1 kuukauden vuokra.
Toihan ei tarkalleen ottaen ole ihan lain hengen mukainen pykälä. Keskustele vuokranantajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako hakréa asuntoa, jossa tuollainen sääntö ilmoituksessa? Voiko niistä yleensä neuvotella? Joillain firmoilla on kaikissa kohteissaan.
Joidenkin kanssa se ei ole neuvoteltavissa.
Eikä minnekääb voi nykyään soittaa ja kysyä - aina jotain hakemuksia, mihin tulee tosi paljon henkilökohtaista dataa.
Piensijoittaja kirjoitti:
Pahimmassa tapauksessahan vuokralaisen pitäisi maksaa vuokra tekemänsä sopimuksen loppuun saakka.
Ei tarvitse maksaa kuin yhden kuukauden vuokra ylimääräistä. Laki rajoittaa sopimussakot siihen.
Kyllä tuo on ihan laillinen määräaikainen vuokrasopimus. Kumpikin osapuoli sitoutuu koko määräajaksi.
Joo siis on riski, että joutuu maksamaan koko sopimuskauden loppuun asti, jos ei itse järjestä uutta vuokralaista.
Toisaalta varattomalle, jolla ei luottotietoja ole juurikaan riskiä
Tietääkö joku?