Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosi tai kaksi enää, ja sitten jää Suomi taakse

Vierailija
14.10.2022 |

Olen kyllästynyt tähän paskaan, pimeyteen, ihmisten ei vieraanvaraisuuden, naapureille ei puhuta, bussipysäkillä ollaan 5 metrin päässä toisistaan ja ollaan niin kaksinaismoralistisia kuin vain voi olla.
Helvettiin tämä skeida ja Uusi Elämä koittaa vielä!

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota, miksi sun pitää odotella vuosi tai kaksi ensin? Mikset heti lähde?

Rajan yli ei pääse kuulemma kuin rahalla ja kaikki meni kun epäitsekkäästi, vieraanvaraisuuden perikuvana, järjesti upeita kekkereitä koko naapurustolle, joka ei osannut pimeässä paikalle tai pytylle.

Ja eihän sitä nyt kehtaa ulkomaille muuttaa, jos ei ole rokokooryhmää mukana ja upeita tuliaisia niille ihanille uusille sydänystäville, jotka ikuisen paisteen alla poskisuukkojen sateessa odottelevat pysäkillä bussin sijaan aurinkoista aloittajaa.

Vierailija
22/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet sitten ma@muksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähdin jo kymmenen vuotta sitten enkä ole tulossa takaisin, elämää ja vieläpä parempaa on muuallakin!

Eipä siltä näytä jos vauva palstalla pitää pyöriä.

Vierailija
24/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vielä vuosi tai kaksi? Mikset lähde heti?

Vierailija
25/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne lähdet?

Vierailija
26/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota, miksi sun pitää odotella vuosi tai kaksi ensin? Mikset heti lähde?

Luulisi että jos on noin kyllästynyt niin ei jää enää tuleen makaamaan vaan pistää hösseliksi ja pakkaa laukut asap. Vai onko ap saamaton lapatossu jolla on suuret puheet muttei pysty tositoimiin ollenkaan?

Yleensä tyypit jotka ei pärjää Suomessa, pärjää vielä huonommin Suomen ulkopuolella. Koska niitten ongelmat ei johdu asuinmaasta vaan jostain ihan muusta...

Juuri näin! Vuoden tai kahden päästä kestää vielä vuosi tai kaksi, sitten vielä vuosi tai kaksi jne

Haaveilu on helppoa toteutus vaatii muutakin kuin tyhjiä sanoja.

Vierailija
27/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko nopeuttaa lähtöäsi?

Vierailija
28/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo toinen jalka ovenraossa.

Talomme remontti täällä etelä-Euroopassa valmistuu talven aikana joten maaliskuussa pakkaan kamat ja muutan lämpimään. Mies tekee etätöitä täältäkäsin ja käymme Suomessa muutaman kerran vuodessa. Taloamme Suomessa emme vielä myy, ehkä vuoden kuluttua vaihdamme rivariin. Joku tukikohta on kiva olemassa

Lopultakin!!!

Vierailija
29/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan!

Terveisin paluumuuttaja

Vierailija
30/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin kivaa olla ma mu.

Vierailija
31/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talomme remontti täällä etelä-Euroopassa valmistuu talven aikana joten maaliskuussa pakkaan kamat ja muutan lämpimään. Mies tekee etätöitä täältäkäsin ja käymme Suomessa muutaman kerran vuodessa. Taloamme Suomessa emme vielä myy, ehkä vuoden kuluttua vaihdamme rivariin. Joku tukikohta on kiva olemassa

Lopultakin!!!

Kiva että toteuteatte unelmanne. Oliko vero-ja terveydenhuoltoasiat kovin monimutkaisia?

Mä olen itse ulkosuomalainen ja haluaisin palata takaisin Suomeen mutta jatkaa töitä tänne asuinmaahani, työnantajan mukaan en voi tehdä enempää kuin 8 viikkoa vuodesta toisesta maasta tai heidän pitäisi avata sinne sivukonttori, en ole itse vielä ehtinyt selvittää asiaa sen enempää.

Vierailija
32/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP onnea matkaan, käytä nyt nämä vuosittain kaksi kohdemaan kielen opettelemiseen, ketään ei kiinnosta tutustua ummikkoon. Jos wt usko niin laske montako ulkomaalaista kaveria sulla on Suomessa?

Vierailija
33/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne lähdet?

Ei nää uhoojat ikinä vastaa tähän kun eivät ole oikeasti lähdössä yhtään mihinkään

Vierailija
34/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopultakin!!!

Kiva että toteuteatte unelmanne. Oliko vero-ja terveydenhuoltoasiat kovin monimutkaisia?

Mä olen itse ulkosuomalainen ja haluaisin palata takaisin Suomeen mutta jatkaa töitä tänne asuinmaahani, työnantajan mukaan en voi tehdä enempää kuin 8 viikkoa vuodesta toisesta maasta tai heidän pitäisi avata sinne sivukonttori, en ole itse vielä ehtinyt selvittää asiaa sen enempää.

Ei ole vaikeaa, EHIC kortti ja verot asuinmaahan.

Vierailija
35/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopultakin!!!

Ei ole vaikeaa, EHIC kortti ja verot asuinmaahan.

Oletko nyt ihan varma tästä? EHIC on tarkoitettu akuutteihin sairastumisiin väliaikaisen oleskelun aikana eikä veroasiatkaan ole niin yksinkertaisia, pahimmassa tapauksessa tuplaverotus sillä suurin osa maista verottaa asukkaitaan vaikka tulot tulisivat mistä ja maa josta palkkasi tulee verottaa myös jos et ole ulkomailta palkattu työntekijä.

Vierailija
36/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodesta toiseen sama lässytys "vuosi tai kaksi niin sitten lähden äääää!!".

Lähtisit oikeasti ja heti, ei tulisi kellekään ikävä.

Vierailija
37/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko nopeuttaa lähtöäsi?

Samaa kysyn minäkin. Kun tämä maa kerran on niin kamala paikka ja olet jo lähtöpäätöksen tehnyt niin mitä sitä enää venyttämään edes vuodella. Lähde heti.

Vierailija
38/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä ilmeesi, kun tajuat, että ihan samanlaista se arki on joka puolella maailmaa 😂😂

Vierailija
39/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks täällä jotkut ottaa henkilökohtaisena loukkauksena sen että joku suunnittelee poismuuttoa?

Kyllä minäkin sitä ajatusta päässäni pyörittelen, mutta elämäntilanne ei salli lähtöä vielä pariin kolmeen vuoteen.

Vierailija
40/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lähdin jo kymmenen vuotta sitten enkä ole tulossa takaisin, elämää ja vieläpä parempaa on muuallakin!

Mutta jäit sitten vauva-palstalle? :D

Internet ei tunne maanrajoja. En ole koskaan ymmärtänyt tuota ajatusta, että pois muuttaessa ei voisi enää surffata Suomen netissä? Surffataanhan sitä kaikenmaailman neteissä vaikka siellä ei asu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme