Onko ruuanlaitto taito kadonnut nykyihmisiltä,kärryt täynnä valmisruokia?!
Vai laiskuusko vaivaa? Velton näköisiä vetelyksiä kahmii rasvaisia ruokia ja sokerijuomia. Ei ihme että lihavuutta!
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ketään kuka tekee. Ennen oli mutta sitten tuli voimaantumiset, tasa-arvoiset aihattelut ym.
Missä maailmassa sä elät? 😳
Meillä syödään valmisruokia (pinaattiletut, pinaattikeitto, pelmenit, kalpuikot.) muutaman kerran viikossa, koska lapsilla vaan on kova nälkä just kotiin tultua. Lasken myös kahvilasta mukaan ostetun ylimääräisen lounasannoksen tai vaikka sushin valmisruuaksi. Tiedostan, että tekisin itse halvemmalla parempaa, ja en säästösyistäkään halua ostaa pieniä mikroannoksia, jotka on pakattu monikertaiseen muoviin.
Itseäni ei ihmetytä valmisruokien suosio, tosin olen huomannut kaupassa, että niiden rinnalla tarpeelliset kasvikset, juurekset, hedelmät ja salaatit puuttuvat kokonaan monen ostoksista. Vaikka pussi perunoita tai porkkanoita ei ole hinnalla pilattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ketään kuka tekee. Ennen oli mutta sitten tuli voimaantumiset, tasa-arvoiset aihattelut ym.
Niinpä :D mä en tunne ketään joka ei "voimaantumisen" tai tasa-arvon takia tekisi ruokaa. Kaikki tuntemani ihmiset, naiset ja miehet, tekevät ruokaa, joku enemmän ja joku vähemmän. En toisaalta tunne myöskään ketään joka ei koskaan ostaisi valmisruokaa. Mutta joidenkin on vaan pakko tunkea se voimaantuminen joka asiaan.
Koittakaa nyt päättää. Kuulemma kamalaa tuhlausta sinkun tehdä itse ruokansa ja syödä se vielä tiskattavilta astioilta. Nyt en saisi eineksiäkään ostaa.
Ihminen on ainoa eläin maapallolla, joka harrastaa ruuanlaittoa. Itsekkin söisin vain einestä, jos niissä ei olisi vähintääkin kyseenalaisia lisäaineita ja raaka-aineita säilyvyyden ja halpuuttamisen takia.
Meillä kun on vain kaksi aikuista niin teen kaksi kertaa viikossa ruuat ja muulloin täydennetään eineksillä, helpoilla uuniin tuupattavilla joita voi tuunata. Jos rahat olisi tiukalla niin lisättäisiin itse tehdyn ruuan määrää eikä ole ruuanlaitto taidot kadonneet 👩🍳
Jos olisi joku isompi sakki niin silloin tekisin ruuat joka päivä tai joka toinen päivä jos edellisen päivän ruokaa jää seuraavalle lämmitettäväksi.
Isompaa sakkia ei ole kovin taloudellistakaan syöttää eineksillä sillä se tulisi liian kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on ainoa eläin maapallolla, joka harrastaa ruuanlaittoa. Itsekkin söisin vain einestä, jos niissä ei olisi vähintääkin kyseenalaisia lisäaineita ja raaka-aineita säilyvyyden ja halpuuttamisen takia.
Paljon on eineksiä joidenka kannessa lukee lisäaineeton ja valitsen niitä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään valmisruokia (pinaattiletut, pinaattikeitto, pelmenit, kalpuikot.) muutaman kerran viikossa, koska lapsilla vaan on kova nälkä just kotiin tultua. Lasken myös kahvilasta mukaan ostetun ylimääräisen lounasannoksen tai vaikka sushin valmisruuaksi. Tiedostan, että tekisin itse halvemmalla parempaa, ja en säästösyistäkään halua ostaa pieniä mikroannoksia, jotka on pakattu monikertaiseen muoviin.
Itseäni ei ihmetytä valmisruokien suosio, tosin olen huomannut kaupassa, että niiden rinnalla tarpeelliset kasvikset, juurekset, hedelmät ja salaatit puuttuvat kokonaan monen ostoksista. Vaikka pussi perunoita tai porkkanoita ei ole hinnalla pilattu.
Ostamme 10kg perunasäkin heti kun niitä tulee myyntiin ja isoimmat juures pussit niin ettei niitä joka viikkoisessa ostos kärryssä näe.
Osaan tehdä ruokaa, tein sitä jopa työkseni pari vuotta. Mutta en pidä ruoanlaitosta. Minulla on vain yksi elämä ja teen siitä sellaisen että se sisältää paljon asioita joista nautin. Lisäksi minulla ole kovin paljon aikaa, mutta on aivan helvetisti rahaa. Helppo yhtälö siis. Ostan noin 95 % aterioistani valmiina. Nykyään saa todella hyvää valmisruokaa, esim. omasta lähikaupastani Mamma Rosa -ravintolan ruokaa.
Mustajoki kehui noita valmisaterioita. Niissä on yllättävän vähän kaloreita esimerkiksi Kanaviilokissa.
Meitä on vain kaks ihmistä taloudessa. Ei kannata tehdä isoja annoksia haaskuuseen. Minä en ole laita pakkaseen- ihmisiä. Siellä pakasteessa olisi sitten viikkokausia samat ruuat. En ole lihava, päinvastoin olemme molemmat laihtuneet. Osaamme tehdä kyllä kotiruokaakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kadonnut, osso bucoa tänään, nam. En tosin pidä itseäni nykyihmisenä.
Oletko neandertalinihminen?
Minä olen hyvä kokki ja tykkään ruoanlaitosta.Meillä kohtuuhintainen sähkösopimus loppui syyskuussa ja nyt on nelinkertainen hinta. Sähköä säästääkseni ostoskärrystäni löytyy nyt valmisruokia.Toivottavasti tilanne ei jatku pitkään, mutta rahat on jotenkin saatava riittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liberalistisessa Suomessa.
Sen satoa käsitellään tässä ketjussa:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4848593/hs-komeroituneita-nuoria-uhkaa-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä :D mä en tunne ketään joka ei "voimaantumisen" tai tasa-arvon takia tekisi ruokaa. Kaikki tuntemani ihmiset, naiset ja miehet, tekevät ruokaa, joku enemmän ja joku vähemmän. En toisaalta tunne myöskään ketään joka ei koskaan ostaisi valmisruokaa. Mutta joidenkin on vaan pakko tunkea se voimaantuminen joka asiaan.
Tunnet siis paljon kotiäitejä?
Vierailija kirjoitti:
Härkäruukku!
Nam, pesee omat kokkaukseni mennen tullen.
Sinä olet sitten oikeasti todella huono ruoanlaittaja. Härkäruukku on niin kamalaa kuraa, että mieluummin kuolisin nälkään kun sitä moskaa söisin. Yritin kerran ja oksensin suuhuni haarukallisen jälkeen, se haisee ihan oikeasti p4skalta ja oli pakko viedä se löyhkäävä mössö ulkoroskikseen.
En ymmärrä miten ruoasta saa niin kamalaa moskaa, mitä tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan, minun on hotkittava melko pikaisesti evääni töissä 0-n.5x syömiseni keskeyttäen joten kärryyn sujahtaa kaupassa 3-5kpl ns valmiita aterioita työviikkoa ajatellen.
Sen verran katson, että 1 niistä olisi kasvisversio ja 1-2 salaatteja ja lihan oltava kotimaista.
Päivälliset kokkaan sitten perheelle itse.
Mikset ota kotoa eväitä mukaan?
Jotkut eivät viitsi opetella ruoan tekemistä. Ja jotkut ovat laiskoja.
Mutta tuo lihavuuden yhdistäminen ostoksiin on huono. Ei päde kaikkien lihavien kohdalla. Juu, vänkää vaan mua vastaan. Ei hyödytä.
Mä en osta jatkuvasti herkkuja, limua jne. Lihavuus johtuu muista syistä. Ei johdu sairaudesta tai lääkkeestä. Jos luulet että syytän niitä. Eikä mulla edes ole niitä.