Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkyys ei takaa viisautta, mutta mikä on älykkyysosamääräsi?

Vierailija
14.10.2022 |

Me olemme kaikki yhtä arvokkaita, mutta Oletko Mensa-tasoa vai heikkolahjainen?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

119 virallisessa testissä.

Vierailija
42/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun tässä piti olla oikea testitulos, jotenkin kuvittelin, että kysyjä olis tarkottanut vaikka sitä mensan sivulla olevaa suuntaa antavaa testiä, kun sen kaikki pystyy tehdä ja siten olis myös saatu ehkä enemmän vastauksia. Toisaalta sen tekemiseen menee hetki, niin ehkä ihmiset ei tee sitä huvikseen vaan siks, että vois kertoa tuloksen tänne ketjuun. Itse tein sen testin pari kuukautta sitten ja sain 135, mutta mulle jäi vähän sellanen olo, että siitä saattais saada helpommin parempia pisteitä, että ihmiset sit hakeutus siihen varsinaiseen arvioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kauan sitten tein jonkun netissä olevan ÄO-testin, tuskin kovin luotettava, ja sen tulos oli 121. Oikeasti ÄO:ni on isompi. Olen viisas sillä tavalla, joka ei ole naisista viehättävää. Eli shut-in introvertti, joka pelaa päivittäin shakkia.

Haluaisin tehdä joskus kunnollisen ÄO-testin, mutta koska en koe tarvetta pönkittää egoani, niin en ole tehnyt asian eteen mitään. Monelle ÄO tuntuu olevan tärkein asia elämässä...

Nettitesteissä minullakin aina isompi luku, kuin virallisessa.

N44

Yritätkö sanoa, että olisin tyhmä? Edelleen, ÄO:lla ei ole minulle merkitystä. Huomattavasti tärkeämpää on aivotoiminnan kehittäminen ja uuden oppiminen, kuin yhden numeron kasvattaminen.

Ja ei-netissä tehtäviä testejä ei tietenkään voi tehdä kotona. Vai? Jos näin on, niin silloin jännitys laskee numeroa. Laskeeko jännitys ihmisen AO:ta? Luulenpa vain, että ei. Jos olisi vähänkin järkeä, niin tulisi tehdä esim. kolme kertaa testi yhdellä sivulla, laskea keskiarvo, ja suorittaa sama useammalla sivulla ja verrata keskiarvoa. Sitten tehdä testi useampaan kertaan paperilla ahdistavassa ja ei-ahdistavassa ympäristössä. Ja tässä vaiheessa olisit voinut aloittaa jo uuden kielen opiskelun.

Vierailija
44/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran on että olisin päässyt Mensan jäseneksi mutta en halunnut.

Vierailija
45/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kauan sitten tein jonkun netissä olevan ÄO-testin, tuskin kovin luotettava, ja sen tulos oli 121. Oikeasti ÄO:ni on isompi. Olen viisas sillä tavalla, joka ei ole naisista viehättävää. Eli shut-in introvertti, joka pelaa päivittäin shakkia.

Haluaisin tehdä joskus kunnollisen ÄO-testin, mutta koska en koe tarvetta pönkittää egoani, niin en ole tehnyt asian eteen mitään. Monelle ÄO tuntuu olevan tärkein asia elämässä...

Huijasiko Hans Niemann ottelussa Carlsenia vastaan? Väitetään että se pelasi siinä 100% siirroista kuin AI-shakkikone. Vaikuttaa epäilyttävältä tyypiltä muutenkin, paskanpuhujalta.

Oma oletukseni on, että jokainen shakkiturnajaisissa pelaava kilpailija on huijari. Se on sitten heidän tehtävänsä todistaa, että näin ei ole. Se, että joku pelaa TÄSMÄLLEEN samalla tavalla kuin tekoäly on valtava red flag näissä piireissä.

Vierailija
46/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä virallisessa testissä saatte ton numeron?

Mensasta ei vissii vuosikymmeneen . 

Waissista ei numeroa anneta ollenkaan.

Vierailija
47/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

129

Vierailija
48/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN oo testannut virallisilla testeillä. Nettitesteillä ollut jotain 125, mutta nehän ei pidä paikkaansa. Eri töiden haussa käytetyt testit indikois, että suurimmassa osassa asioita en ole keskiarvon alapuolella (esim. sana-, numero-, kuvio-, induktiivinen ja deduktiinen päättely-testit). Koska kuitenkin joissain asioissa olen käytännössä täysi tollo ja spatiaalinen hahmottamiseni on heikkoa, veikkaan, että olen aika lailla keskiarvonaisia. Lisäksi sosiaalinen älykkyyteni ei ole kovinkaan korkealla, pitkä tie vielä oppia ymmärtämään itseä ja muita.

Vierailija
49/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huijasiko Hans Niemann ottelussa Carlsenia vastaan? Väitetään että se pelasi siinä 100% siirroista kuin AI-shakkikone. Vaikuttaa epäilyttävältä tyypiltä muutenkin, paskanpuhujalta.

Oma oletukseni on, että jokainen shakkiturnajaisissa pelaava kilpailija on huijari. Se on sitten heidän tehtävänsä todistaa, että näin ei ole. Se, että joku pelaa TÄSMÄLLEEN samalla tavalla kuin tekoäly on valtava red flag näissä piireissä.

Näin ymmärsin joo, mutta itse olen pelannut shakkia viimeksi kouluikäisenä enkä seuraa sitä juurikaan, joten en osaa sanoa.

Vierailija
50/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettitestissä 115, en ole kokeillut oikeaa testiä. Olen naisvaltaisella alalla ja huomaan älykkyyteni lähinnä siinä että selitän syy-seurauksia auki työkavereille ja ehdotan ratkaisuja ongelmiin ja he kehuvat minua älykkääksi :D

Vierailija
51/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

152

ja kyllä ärsyttää tyskennellä muka-älykkäiden kanssa, kun ei mikään mene perille aivoihin.

Vierailija
52/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengännumeroni on 43 ja hatun koko 61,5 joten älykkyysosamääräni on 104,5!

Vierailija
53/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

151 

Vierailija
54/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettitestissä 115, en ole kokeillut oikeaa testiä. Olen naisvaltaisella alalla ja huomaan älykkyyteni lähinnä siinä että selitän syy-seurauksia auki työkavereille ja ehdotan ratkaisuja ongelmiin ja he kehuvat minua älykkääksi :D

Paljon Onnea Sinulle!

Vierailija
55/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1989 kävin Mensan järjestämässä kokeessa, sain sieltä todistuksen jossa 163 ja pääsin jäseneksi. Nykyään asteikko on erilainen ja siinä sain tuloksen yli 130.

Vierailija
56/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liian terävän naisen kanssa jaksa viettää aikaa. Tulee vaatimuksia ja muuta skeidaa. Joulukinkun kypsyysaste on suoraan verrattavissa sopivaan älykkyysosamäärään. Jos mennään yli 80, niin menee jo pilalle.

Vierailija
57/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo johdu siitä, että olisit naisvaltaisella alalla vaan siitä, että työkaverisi ovat yksinkertaisesti tyhmiä. Joka taas kertoo sinun älystäsi, jos tuossa porukassa olet se joka loistaa.

Vierailija
58/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettitestissä 10 v sitten 126, ja eilen samoin nettitestissä 126. Eli oisko sitten 126.

Vierailija
59/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydet pisteet eurooppalaisesta äo-testistä. Niin korkea äo ettei kiinnosta mensanormot

Vierailija
60/69 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

122 virallisen testin mukaan. Käyn kyllä vielä uudestaan, sillä jännitin ekalla kerralla niin, että aika meni siihen jännittämiseen, eikä tehtävien tekemiseen.