Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläinen saa 115e lisää, toimeentulotuella elävä 20e

Vierailija
14.10.2022 |

Mitä järkeä on antaa eläkeiselle 115e lisää kuussa? Mitä menoja vanhalla ihmisellä enää on kun syö pari palaa ruisleipää ja halvinta Floraa päälle? Toimeentulotuen varassa elävä on usein suhteellisen nuori vielä ja hän saa vain 20e lisää kuussa. Eläkeläisillä ei tule olemaan hätää kun hinnat nousee vielä nykytasosta. Minusta tämä ei ole reilua. Tuntuva korotus toimeentulotuken olisi paikallaan.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtuiko jotain? Tavalliset työssäkäyvät, joita verotetaan. Vuodenvaihteessa palkka ei nouse, mutta kaikki muu nousee. Milläs tässä kohta rahoitetaan tukien nostoja? Sähköyhtiöitten voitoilla ehkä.

Vierailija
22/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä saada. En tiedä kenen eläkkeestä puhutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen on rahansa ansainnut. Eläkeläisillä on usealla lääkäri ja lääkekuluja paljon enemmän kuin nuoremmilla, joten turha kahdehtia. Terveiden nuorten pitää tehdä töitä, eikä elää toimeentulotuilla. 

YKSIKÄÄN "TUOREISTA NYKYELÄKELÄISISTÄ" EI OLE ANSAINNUT ELÄKETASOAAN.

Tämä on yksinkertainen MATEMAATTINEN FAKTA.

Käytännössä kaikki ihmiset ikäluokissa keski-ikäisestä pikkuvauvaan MAKSAVAT / TULEVAT MAKSAMAAN NÄIDEN LOISTEN ELÄMÄN.

Vierailija
24/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen on rahansa ansainnut. Eläkeläisillä on usealla lääkäri ja lääkekuluja paljon enemmän kuin nuoremmilla, joten turha kahdehtia. Terveiden nuorten pitää tehdä töitä, eikä elää toimeentulotuilla. 

Tietty eläkepolvi on rahansa kusettanut.

Annapa talousnero tästä joku luotettava viite.

Ai, et pysty vai?

No miksipä sitä faktoilla sotkisi hyvää agendaa.

Vierailija
25/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö verotulot vain eläkkeisiin?

Ei. Ja pointtisi oli?

Minä esim. olin 30v. työelämässä. Nyt olen työtön ja saan tukea. Olen ansainnut tukeni.

Vierailija
26/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä kaikki ihmiset ikäluokissa keski-ikäisestä pikkuvauvaan MAKSAVAT / TULEVAT MAKSAMAAN NÄIDEN LOISTEN ELÄMÄN.

Sinun ei ole mikään pakko eläkettäsi nostaa. Voit työskennellä kuolemaasi asti.

Vierailija
27/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilisit itse työntekoa etkä olisi käsi toisten lompakolla, lokki

Vierailija
28/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvällä taas ostovoima pienenee kun indeksikorotukset tulevat perästä ja alle inflaation.

Vierailija
29/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtuiko jotain? Tavalliset työssäkäyvät, joita verotetaan. Vuodenvaihteessa palkka ei nouse, mutta kaikki muu nousee. Milläs tässä kohta rahoitetaan tukien nostoja? Sähköyhtiöitten voitoilla ehkä.

Sillä tavallisella työntekijällä on liitto, joka neuvottelee hänelle ne palkankorotukset, eläkeläisellä ei ole. Toisekseen: eläkkeet eivät nousseet useampaan vuoteen, kiitos Sipilän indeksijäädytysten, joten nyt vain kiritään lähemmäs.

Vierailija
30/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen on sen työllään ansainnut, sinä et.

Kyllä katson että olen eläkkeeni ansainnut,tein 45 vuotta vanhustyötä. Saan eläkettä 1400 e käteen,ei ole suuri summa.

Vierailija
31/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ OLEN ANSAINNUT MINÄ MINÄ MINÄ MANTRA

Vierailija
32/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En perehtynyt, mutta pienempiin eläkkeisiin on varmaan tervetullut. Niissä satasilla on merkitystä. Kyllähän ap:kin tietää, että ei kaikki eläkeläiset saa tt tukea, joten 100€ on todellakin 100€.

Vierailija
33/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet idiootti.

Vierailija
34/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Vaikea mennä, jos töitä ei saa.

Vierailija
35/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi leikkuri eläkkeisiin. Niitä ei vaan ole varaa maksaa. Yli 2500 ylöspäin täytyy verotusta lisätä tuntuvasti. Niin ja köyhien asuntolat takaisin. Ei ole mitään järkeä että maa on täynnä yksin asuvia köyhiä.

Vierailija
36/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilisit itse työntekoa etkä olisi käsi toisten lompakolla, lokki

Ei kai kukaan ajattele, että eläkkeet ei olisi ansaittu, mutta tuollainen satasen korotus ei niin tarpeellinen 3000 eläkkeen kun 1500 eläkkeen saajalle.

Vierailija
37/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En perehtynyt, mutta pienempiin eläkkeisiin on varmaan tervetullut. Niissä satasilla on merkitystä. Kyllähän ap:kin tietää, että ei kaikki eläkeläiset saa tt tukea, joten 100€ on todellakin 100€.

Mutta eikö tuollainen korotus taas laske eläkkeensaajan asumistukea?

Vierailija
38/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen on sen työllään ansainnut, sinä et.

Kyllä katson että olen eläkkeeni ansainnut,tein 45 vuotta vanhustyötä. Saan eläkettä 1400 e käteen,ei ole suuri summa.

Tämä summa siis korotuksen jälkeen.

Vierailija
39/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isompi leikkuri eläkkeisiin. Niitä ei vaan ole varaa maksaa. Yli 2500 ylöspäin täytyy verotusta lisätä tuntuvasti. Niin ja köyhien asuntolat takaisin. Ei ole mitään järkeä että maa on täynnä yksin asuvia köyhiä.

Kunnat voisivat majoittaa asuntoloissa väkeä ja välttyä maksamasta asumistukia. Näin raha ei valuisi sijoittajien taskuun ja tulisi todennäköisesti halvemmaksi kunnille muutenkin.

Vierailija
40/67 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan asua yksin. Kuormitun ihmisistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän