Yks mamma lissää!
Pikkukakkonen plussattu ja " virallinen la" 7.7.07 . Esikoistyttö syntyi 21.7.05 käynnistyksellä rv ollessa 38+4. Syynä raskaudenaikainen diabetes(ja lievä jälkeinenkin) Lisäksi verenpainetauti ja siihen menee lääkitys päivittäin. Uskon että myöskin tämä pikkukakkonen syntyy ennen laskettua kesäkuun puolella. Mutta kun tuo " virallinen la" on heinäkuussa niin siksi tulen mukaan tänne enkä kesäkuisiin. Eli kohta alkaa neuvolarumba sarjassamme riskiryhmään kuuluva odottaja sekä sokeri/ruokavalio-jutut. Esikoista odottaessa jouduin loppuaikana pistämään insuliinia... Toivon kovasti ettei sama kuvio toistuisi tässä odotuksessa, mutta pahoin pelkään. Loppuaika oli viimeeksi yhtä neuloilla tökkimistä :-(
Muita diabetesmammoja?
Kommentit (2)
Toi mun päivällä laittaman viestin oli tarkotus mennä " heinäkuisiin" , mutta onnistuin jotenkin sitten sen laittamaan tänne...
Ois mukavampi jutustella siellä " omassa pinossa" , kun vaan sinne tieni löytäisin... :-)
Eli 070707 odotellaan täälläkin pikkukakkosta saapuvaksi. Esikoinen syntynyt 10/03. Ensimmäisessä raskaudessa minulla oli diabetes - onneksi lievä ja selvisin ruokavaliolla. Lapsikaan ei ollut mikään jättiläinen syntyessään :).
Tämän toisen kanssa käy varmasti samoin ja siksi olenkin jo näin aikaisin aloittanut saman ruokavalion kuin ensimmäisen kanssa. Ei siitä ainakaan haittaa ole ja tulee syötyäkin terveellisemmin.
Onnellista odotusta sinullekin ja toivottavasti pysyvät sokerit kurissa. On varmaan taas seuranta tiheämpää - ainakin itse juoksin ultrissakin aika useasti, kun seurattiin vauvan kokoa.
-Cityäippä-