Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menin innoissani maanpuolustuskoulutukseen mutta petyin, paikka oli täynnä jotakin oikeistohihhuleita ja rasisteja

Vierailija
14.10.2022 |

Jotenkin innostuin maanpuolustuksesta tuon Ukrainan sodan vuoksi ja hakeuduin sellaiselle viikonloppukurssille. Pettymys oli kova, koska tämä kurssi oli täynnä oikeistohihhuleita ja selviä rasisteja. Vitsit olivat koko ajan jotenkin vastenmielisiä ja tietysti hallitusta muistettiin haukkua. En sopinut henkisesti porukkaan ollenkaan, vaikka maanpuolustus kyllä kiinnostaisi.

Onko kukaan muu käynyt noilla kursseilla? Kokemuksia?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastajissa noita rasisteja on paljon. Puolustusvoimilla oikeasti työskentelevissä ei niinkään. Useathan sieltä ovat käyneet rauhanpuolustustehtävissä ja nähneet, mitä se oikeasti on. Rasismi häviää, kun elää ihan oikeaa elämää rankoissa olosuhteissa ja näkee, mitä kaikkea pahaa siellä tapahtuu.

Yksikään rauhanturvaaja ei halua islamilaista populaatiota Suomeen. Näkymä Libanonista kristittyjen asuinalueelta mihin muslimit tekevät häirikköiskujaan. Paikallista ortodoksipappia myöten miehet ovat puolustamassa omaansa.

https://youtube.com/shorts/wnmQMei-ZKU?feature=share

Tätä näkymää ei Suomeen tarvita eikä ap tarvitse ainuttakaan pyssyä, et olisi kantisten joukossa puolustautumassa hyökkääjää vastaan.

En ole rauhanturvaaja mutta käynyt duunien merkeissä noin tusinassa "hiekkamaassa", niin köyhässä kuin rikkaassa. Ja tullut nähtyä myös samoja ilmiöitä kuin sinibaretit, minkä perusteella syntynyt aika helkutinmoinen epäluulo tietyn alueen väkeä kohtaan.

Matkailu tosiaan avartaa, myös toiseen suuntaan.

Vierailija
62/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi maanpuolustus. Mutta mä olen just sellanen vihervasemmistolainen vegaani jota isämmaalliset konservatiivit tuntuu inhoovan. Jostain kumman syystä, vaikka enemmänhän mulla on aihetta puolustaa Suomea ja vapautta joka meillä täällä on kuin niillä, joiden mielestä kaikki muut kuin lihaasyövät heterot pitäisi kieltää. Semmoset tyypit pärjäisi Venäjälläkin, minä en.

Super-rakastan sitä,että kaikki ei oo hurmahenkiä, kuten en itsekään oo , mutta  vidu tätä hegemoniaa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi maanpuolustus. Mutta mä olen just sellanen vihervasemmistolainen vegaani jota isämmaalliset konservatiivit tuntuu inhoovan. Jostain kumman syystä, vaikka enemmänhän mulla on aihetta puolustaa Suomea ja vapautta joka meillä täällä on kuin niillä, joiden mielestä kaikki muut kuin lihaasyövät heterot pitäisi kieltää. Semmoset tyypit pärjäisi Venäjälläkin, minä en.

Suosittelen vahvasti MPK:n kursseja. Saa siellä vegaanikin olla. Ihan kysytään allergiat sun muut rajoitteet, mutta niitä omia vakaumuksia ei aina kannata toisille tuputtaa. Koskee ihan kaikkia. Eli anna jonkun muu olla jotain muuta ja se voi silti olla hyvä kurssikaveri.

Eli anna jonkun muu olla jotain muuta ja se voi silti olla hyvä kurssikaveri

Lisään vielä, että tämä lähinnä vassareille oleva neuvo!

Ihan kaikille.

Vierailija
64/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on tervetulleita koulutukseen!

Täytyy tietysti olla valmis tappamaan venäläisiä! - Tästä kyse!

Vierailija
65/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin parikymppisenä vähän kiinnostunut, mutta en sitten mennyt. Näin jälkeen olen todennut, että olen saanut paljon muuta koulutusta, joka liippaa läheltä kaikenlaista osaamista, mitä eityistilanteessa tarvitaan. (Eräopaskoulutuksen kautta maasto-osaamista ja SPR:n työn kautta suurten joukkojen majoittamista ja muonittamista - organisointia). Joskin olisi silti mielenkiintoista kuulla maan virallisesta suunnitelmasta ja miten käytännön asiat hoidetaan. Aseista en ymmärrä mitään, mutta sekin puoli olisi hyvä osata vähintään niin ettei ammu omaan jalkaan.

Kurssille jonne mietin meneväni, olisi ollut nimenomaan ollut tuota maastossa olemista. Sitä en tiedä mitä teoriapuoli olisi pitänyt sisällään. Minua kyllä kiinnostaisi ketkä ovat ne, jotka organisoivat käytännön tehtäviä kunnissa, kun on tilanne päällä (sähköt ja vedet katki). Kuka lähtee ajamaan vedenjakeluautoa ja kuka käy soittamassa vanhusten ja muidenkin ovikelloja, että kaikki tulevat huomioiduksi. Nämä ovat enemmän kiinnostavia, kuin jotkin abstraktiset otsikot asioille. Minua kiinnostaa käytäntö. Olisi tyhmä olla kotona tumput suorina vaikka sähkökatkojen ja vesikatkojen aikana.

Vierailija
66/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhdellä nettikurssilla tänä vuonna. Todella asiallista porukkaa eikä mitään öyhötystä. Tosin se oli suunnattu tietyn alan ammattilaisille, joten kaikilla oli yliopistotason koulutus. Nämä harvoin ovat mitään öyhöttäjiä.

Vierailija
67/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarit ja vasemmisto on sitä mieltä että Suomi pitäisi liittää venäjään. Ei siinä paljon puolustusvoimia haluta tukea silloin.

Vierailija
68/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin yhdellä nettikurssilla tänä vuonna. Todella asiallista porukkaa eikä mitään öyhötystä. Tosin se oli suunnattu tietyn alan ammattilaisille, joten kaikilla oli yliopistotason koulutus. Nämä harvoin ovat mitään öyhöttäjiä.

Nii on persut opiskelee pidemmälle

Vierailija
69/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu maanpuolustus on isänmaallista

.

Ikävää jos siitä petyit!

.

Pelle

Joopa joo. Kun sain asianmukaisen lisäkoulutuksen Porin prikaatin kriha-puolella, joukossa ei ollut yhtään persumouhoa. Eikä niitä Afganistanissakaan ollut. Eikö muuten myöskään krihan kouluttajissakaan. Mouhot karsiutuu heti. 

Syitä on monia, mutta tärkeimmät ovat se, että ensinnäkään niillä ei pää kestä tiukempaa paikkaa. Toisekseen, toimialueella ei KUKAAN jaksa kuunnella typerää jankkaamista. 

Isänmaallisuus on ihan ok, mutta persujen idioottimainen jankkaaminen, asehulluus ja tyhmänilkeä luonne tekevät heistä aika hyödyttömiä.

Ei typerää jankkaamista? Ei siis vihreitä tai vasemmistoa? Hyvä hyvä

Kävitkö ihan mielikuvistusmatkalla Afganistanissa? 🤣

Vai sittenkin petyit kun kävit oikeesti vaan harkoissa, missä ei ollutkaat vassareita? 🤣

Tää tyyppi ei vaan pysty kuvittelemaan sitä, että kaikki sotilaat ei ole typeriä, lapsellisia razisteja. Ylläri.

Vierailija
70/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotiminen on aina ollut sitä oman aatteen, tavan, uskonnon ja rodun tyrkytystä ja levitystä, että lähtökohtaisesti hyvin rasistista ja väkivaltaista toimintaa.

Suomi puolustaa vapaata demokratiaa ja itsenäisyyttään. Se ei ole rasistista, emmekä tyrkytä mitään.

Vierailija
71/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osallistunut usealle MPKn ampumakurssille ja kovin on mukavaa ja asiallista touhua ollut. Ei öle öyhötetty rasismia eikä veganismia ja ruokailussa on ollut kasvisvaihtoehtokin tarjolla. Keskitytty on ihan siihen itse asiaan siellä eikä ihmisiä luokitella ammatin tai iän tai minkään ismin mukaan. Ei siis pidä myöskään itse nostaa omaa ismiään muiden yli.

Vierailija
72/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ap jo kertoa, että minkä tahon järjestämä kurssi oli kyseessä?

Vai oliko kenties r y s s i e n verkkokurssi "näin vähennät maanpuolustustahtoa ja hakeutumista koulutukseen vauva- palstalla" - kurssi?

Ei ihan toiminut.

Sori siitä.

Kannattaa käydä kertaamassa se kurssi.

Vierailija
73/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko ap jo kertoa, että minkä tahon järjestämä kurssi oli kyseessä?

Vai oliko kenties r y s s i e n verkkokurssi "näin vähennät maanpuolustustahtoa ja hakeutumista koulutukseen vauva- palstalla" - kurssi?

Ei ihan toiminut.

Sori siitä.

Kannattaa käydä kertaamassa se kurssi.

🤣

Vierailija
74/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto ja vihreät vastustivat puolustusrahojen korottamista

https://suomenkuvalehti.fi/politiikka-ja-talous/vasemmisto-ja-vihreat-v…

On erittäin huolettavaa, että näin naivia porukkaa on hallituksessa

Kyllä se pitäisi olla kaikille poliitikoille selvää, että voimatyhjiö täytetään aina.

.

.

Sama kuin lopetettaisiin poliisi - ollaan vaan kilttejä niin ei sitä väkivaltaa ja rikoksia ole

Vihollinen on vain ihminen jota et tunne #paskaa

(joo en kyllä haluaisi tuntea narsisteja ja psykoja, tuskin juttelu auttaa... ei auta)

.

Naivia vähentää puolustusta

ja huolettavaa, että joku tekee päätöksiä tuolla tajunnan tasolla

Näin.

Mihin sitä poliisia tarvitaan kun kerran rikosten tekeminen on kielletty ihan lain nojalla?

Ja pitäisikö Puolustusvoimien nimi muuttaa Hyökkäysvoimiksi?

Ettei, tarpeen tullen, tarvitse vain puolustautua.

Ja panna torjuntahävittäjät hyökkäysmoodiin.

Sarkasmia :).

Vierailija
75/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Ikävää jos siitä petyit!

.

Pelle

Joopa joo. Kun sain asianmukaisen lisäkoulutuksen Porin prikaatin kriha-puolella, joukossa ei ollut yhtään persumouhoa. Eikä niitä Afganistanissakaan ollut. Eikö muuten myöskään krihan kouluttajissakaan. Mouhot karsiutuu heti. 

Syitä on monia, mutta tärkeimmät ovat se, että ensinnäkään niillä ei pää kestä tiukempaa paikkaa. Toisekseen, toimialueella ei KUKAAN jaksa kuunnella typerää jankkaamista. 

Isänmaallisuus on ihan ok, mutta persujen idioottimainen jankkaaminen, asehulluus ja tyhmänilkeä luonne tekevät heistä aika hyödyttömiä.

Ei typerää jankkaamista? Ei siis vihreitä tai vasemmistoa? Hyvä hyvä

Kävitkö ihan mielikuvistusmatkalla Afganistanissa? 🤣

Vai sittenkin petyit kun kävit oikeesti vaan harkoissa, missä ei ollutkaat vassareita? 🤣

Tää tyyppi ei vaan pysty kuvittelemaan sitä, että kaikki sotilaat ei ole typeriä, lapsellisia razisteja. Ylläri.

No ihmisryhmissä on kyllä eroja, se ei sinänsä liity suomenpuolustamiseen johon toivon kaikkien osallistuvan, vaikka olisikin vassari.

Vierailija
76/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen osallistunut usealle MPKn ampumakurssille ja kovin on mukavaa ja asiallista touhua ollut. Ei öle öyhötetty rasismia eikä veganismia ja ruokailussa on ollut kasvisvaihtoehtokin tarjolla. Keskitytty on ihan siihen itse asiaan siellä eikä ihmisiä luokitella ammatin tai iän tai minkään ismin mukaan. Ei siis pidä myöskään itse nostaa omaa ismiään muiden yli.

Juuri näin

T:PS

Vierailija
77/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen vahvasti MPK:n kursseja. Saa siellä vegaanikin olla. Ihan kysytään allergiat sun muut rajoitteet, mutta niitä omia vakaumuksia ei aina kannata toisille tuputtaa. Koskee ihan kaikkia. Eli anna jonkun muu olla jotain muuta ja se voi silti olla hyvä kurssikaveri.

Tässäkin ketjussa on vihervasemmistolaisia syytetty siitä että me jotenkin tykättäisiin Venäjästä. Ei tykätä. Tai että me oltaisiin jotenkin epäisänmaallisia. Ei olla. Lisäksi säännöllisesti isänmaalliset toivottelee meitä jonnekin sauna taakse. Se ei ole kivaa ja ei tosiaankaan anna mulle sellaista kuvaa että tahtoisin olla tekemisissä ihmisten kanssa, jotka noin vähän epäsuorasti toivoo mun kuolemaa (koska sitähän se saunan taakse vieminen kuvaa)

Vierailija
78/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n trolliviesti sai aikaan sen mihin sillä pyrittiinkin -> saatiin suomalaiset kinastelemaan keskenään. 

Älkää hyvät ihmiset langetko näihin viesteihin.

Vierailija
79/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Ikävää jos siitä petyit!

.

Pelle

Erittäin hyvä viesti ja olen itsekin saanut saman käsityksen.

Vierailija
80/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, eli vassareiden pitää olla hiljaa mutta oikeistolaisilla on oikeus mouhota asioista?

Mietihän kaksi kertaa. Juuri tuon paskan takia porukka jakaantuu ja moni erinomainen yksilö jättää mieluummin menemättä noihin harjoituksiin.

Paras olisi kun meininki olisi kuin kertausharjoituksissa: sinne menee kaikki määrätyt eikä jauheta politiikkaa. Siellä on vassari, vihreä, persu ja kokkari samassa sotisovassa ja yhteinen päämäärä kaikilla.

Te pikkusieluiset pellet ette sitä ikinä tajua. Siksi se armeijakin jäi käymättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme