Menin innoissani maanpuolustuskoulutukseen mutta petyin, paikka oli täynnä jotakin oikeistohihhuleita ja rasisteja
Jotenkin innostuin maanpuolustuksesta tuon Ukrainan sodan vuoksi ja hakeuduin sellaiselle viikonloppukurssille. Pettymys oli kova, koska tämä kurssi oli täynnä oikeistohihhuleita ja selviä rasisteja. Vitsit olivat koko ajan jotenkin vastenmielisiä ja tietysti hallitusta muistettiin haukkua. En sopinut henkisesti porukkaan ollenkaan, vaikka maanpuolustus kyllä kiinnostaisi.
Onko kukaan muu käynyt noilla kursseilla? Kokemuksia?
Kommentit (88)
Kaikkihan nuo Venäjän lyömisestä keuhkoavat on asehulluja ja äärioik.. Me tavalliset ihmiset emme halua pahaa Venäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kaukaisella ysärillä kävin tämmöisen porukan mukana kurssin ja siellä oikeasti mm. rukoiltiin. Ihan sakeaa meininkiä.
Sun käsitemaailma sisältääkin vain pari kuultua sanaa, rasisti ja hihhuli. Niillä sitten yrität potkia eteenpäin.
Mua kiinnostaisi maanpuolustus. Mutta mä olen just sellanen vihervasemmistolainen vegaani jota isämmaalliset konservatiivit tuntuu inhoovan. Jostain kumman syystä, vaikka enemmänhän mulla on aihetta puolustaa Suomea ja vapautta joka meillä täällä on kuin niillä, joiden mielestä kaikki muut kuin lihaasyövät heterot pitäisi kieltää. Semmoset tyypit pärjäisi Venäjälläkin, minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastajissa noita rasisteja on paljon. Puolustusvoimilla oikeasti työskentelevissä ei niinkään. Useathan sieltä ovat käyneet rauhanpuolustustehtävissä ja nähneet, mitä se oikeasti on. Rasismi häviää, kun elää ihan oikeaa elämää rankoissa olosuhteissa ja näkee, mitä kaikkea pahaa siellä tapahtuu.
Juuri näin. Aika usein näillä kursseilla on esim armeijan keskeyttäneitä, jotka ei käy ihan täysillä. Larppaavat sitten soturia. Ihan eri meininki on kertausharjoituksissa.
Kaikki koulutus on hyvää
Paitsi russukkaa harmitta
No joku mielenterveysongelmainen armeijan keskeyttänyt läski siellä omakustanteisessa taisteluliivissään larppaamassa sotilasta on enemmän säälittävää kuin mitään muuta. Olen nähnyt tällaisia.
Tiedätkö edes mitä tarkoitetaan taisteluliivillä? Miksi se tukee juuri selkää vaikka massaa ei ole kanettavana?
Tuolta Apu-lehden sivuilta löytyy suora linkki Ukraina Armeijan sivuille
sieltä voi lahjoittaa rahaa Ukrainan armeijalle
https://www.apu.fi/artikkelit/miten-auttaa-ukrainaa-raha-menee-perille-…
************************************************************************************************
Tässä myös suora linkki Ukrainan Armeijan sivuille
https://bank.gov.ua/en/news/all/natsionalniy-bank-vidkriv-spetsrahunok-…
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi maanpuolustus. Mutta mä olen just sellanen vihervasemmistolainen vegaani jota isämmaalliset konservatiivit tuntuu inhoovan. Jostain kumman syystä, vaikka enemmänhän mulla on aihetta puolustaa Suomea ja vapautta joka meillä täällä on kuin niillä, joiden mielestä kaikki muut kuin lihaasyövät heterot pitäisi kieltää. Semmoset tyypit pärjäisi Venäjälläkin, minä en.
Ne inhoavat PAKKOTUPUTUSTA AATEESTA - ei vakaumu7sta. 12 henkeä nukkuu yhteistuvassa niin en minä tiennyt kavereitten poliitista agendaa. Mikä on maalmankaikeuden lyhin aika? Se kun pää on osunut tyynyyn ja saat unenpäästä kiinni tetsareiden jälkeen. Seuraava tajuntasi herää aamun herätyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Juu maanpuolustus on isänmaallista
.
Ikävää jos siitä petyit!
.
Pelle
Joopa joo. Kun sain asianmukaisen lisäkoulutuksen Porin prikaatin kriha-puolella, joukossa ei ollut yhtään persumouhoa. Eikä niitä Afganistanissakaan ollut. Eikö muuten myöskään krihan kouluttajissakaan. Mouhot karsiutuu heti.
Syitä on monia, mutta tärkeimmät ovat se, että ensinnäkään niillä ei pää kestä tiukempaa paikkaa. Toisekseen, toimialueella ei KUKAAN jaksa kuunnella typerää jankkaamista.
Isänmaallisuus on ihan ok, mutta persujen idioottimainen jankkaaminen, asehulluus ja tyhmänilkeä luonne tekevät heistä aika hyödyttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kaukaisella ysärillä kävin tämmöisen porukan mukana kurssin ja siellä oikeasti mm. rukoiltiin. Ihan sakeaa meininkiä.
Etulinjassa ei ole yhtään ateistia.
Sotiminen on aina ollut sitä oman aatteen, tavan, uskonnon ja rodun tyrkytystä ja levitystä, että lähtökohtaisesti hyvin rasistista ja väkivaltaista toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Harrastajissa noita rasisteja on paljon. Puolustusvoimilla oikeasti työskentelevissä ei niinkään. Useathan sieltä ovat käyneet rauhanpuolustustehtävissä ja nähneet, mitä se oikeasti on. Rasismi häviää, kun elää ihan oikeaa elämää rankoissa olosuhteissa ja näkee, mitä kaikkea pahaa siellä tapahtuu.
Puolustusvoimat potkii ne pihalle ja ainoa paikka rasisteille on harrastu, jossa pääsevät toteuttamaan asehulluutta.
Muutaman rasisti on palannut Kosovasta ja ovat muuttuneet siellä täysin sotavastaisena.
Vierailija kirjoitti:
Sotiminen on aina ollut sitä oman aatteen, tavan, uskonnon ja rodun tyrkytystä ja levitystä, että lähtökohtaisesti hyvin rasistista ja väkivaltaista toimintaa.
Juice sanoin jo aikoinaan, että jos ei olisi sotilaita, ei olisi sotia. Tätä aatetta monet taiteilijat ja vasemmistolaiset tuntuvat noudattavan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan nuo Venäjän lyömisestä keuhkoavat on asehulluja ja äärioik.. Me tavalliset ihmiset emme halua pahaa Venäjälle.
Mutta kun ryxxä haluaa pahaa meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juice sanoin jo aikoinaan, että jos ei olisi sotilaita, ei olisi sotia. Tätä aatetta monet taiteilijat ja vasemmistolaiset tuntuvat noudattavan.
Ei meillä olisi paljoa aseita jos Putini ei olisi naapurina - miksi tätä on vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu maanpuolustus on isänmaallista
.
Ikävää jos siitä petyit!
.
Pelle
Joopa joo. Kun sain asianmukaisen lisäkoulutuksen Porin prikaatin kriha-puolella, joukossa ei ollut yhtään persumouhoa. Eikä niitä Afganistanissakaan ollut. Eikö muuten myöskään krihan kouluttajissakaan. Mouhot karsiutuu heti.
Syitä on monia, mutta tärkeimmät ovat se, että ensinnäkään niillä ei pää kestä tiukempaa paikkaa. Toisekseen, toimialueella ei KUKAAN jaksa kuunnella typerää jankkaamista.
Isänmaallisuus on ihan ok, mutta persujen idioottimainen jankkaaminen, asehulluus ja tyhmänilkeä luonne tekevät heistä aika hyödyttömiä.
Ei typerää jankkaamista? Ei siis vihreitä tai vasemmistoa? Hyvä hyvä
Kävitkö ihan mielikuvistusmatkalla Afganistanissa? 🤣
Vai sittenkin petyit kun kävit oikeesti vaan harkoissa, missä ei ollutkaat vassareita? 🤣
Neanderthalensis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä olisi paljoa aseita jos Putini ei olisi naapurina - miksi tätä on vaikea ymmärtää?
Putin on naapuri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etulinjassa ei ole yhtään ateistia.
Miksi ei muka?
Isoisäni oli ateisti, mutta ei se estänyt häntä sotimasta talvi- ja jatkosodassa ja ihan siellä etulinjassa. Sota lähinnä vankisti hänen vakaumustaan, "sillä jos tämä oli jonkun korkeamman voiman tahto, en sellaiseen halua uskoa, enkä aikaani ja ajatuksiani sellaiseen tuhlata"
Sanoi hän.
Kun minä olin Afganistanissa niin kyllä kaikki oli PS:n kannattajia
tai tai tuli sellaisiksi 👍
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen vahvasti MPK:n kursseja. Saa siellä vegaanikin olla. Ihan kysytään allergiat sun muut rajoitteet, mutta niitä omia vakaumuksia ei aina kannata toisille tuputtaa. Koskee ihan kaikkia. Eli anna jonkun muu olla jotain muuta ja se voi silti olla hyvä kurssikaveri.
Se on varmasti v-mäistä jos pitää omasta todellisuudentajusta suodattaa epäsopivat ja vastaavat pois. Ei juuri tue vapaata ajattelua?
Ja se kurssi minkä kävit oli.....?