Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä käy säännöllisen epäsäännöllisesti vieraita, jotka valittavat siitä että meillä ei ole heidän lempikahviaan, lempiteetään yms

Vierailija
14.10.2022 |

Tai "valittavat", eli siis rivien välistä huomauttelevat. Kerran toinen näistä toi omaa lempiteetään mukanaan ja selitti, että hän juo yleensä vain tätä.

Minulle kommentoidaan joka kerta, että ei ole kahvinkeitintä. Juon kahvia vain aamuisin, ja teen sen pressopannulla, olen tehnyt jo vuosia. Tykkään siitä, ja tykkään vahvasta kahvista. Vieraille yritän tehdä laihempaa kahvia.

Ja välittääkö nämä ihmiset sitten yhtään, jos vastavuoroisesti minä olen kylässä, että onko minun lemppareita tarjolla? Eivät. On alkanut ärsyttää. Joskus kautta rantain on käynyt ilmi, etten pidä voileipäkakuista tai karjalanpiirakoista, niin tämä toinen laittaa joka toinen kerta karjalanpiirakoita kahvipöytään, ja joka juhlissa muistaa mainostaa minulle että nyt on tarjolla VOILEIPÄKAKKUA!

Onko tämä vallankäyttöä?
Tuodaanko tällä ilmi, että minusta ei pidetä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

L O L

🤣🤣🤣🤣

Vierailija
2/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa ärsyttäviä vieraita. 😠

Tarjoaisin varmaan pelkkää vettä heille, tai tapaamiset sopisin kahvilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan vaan normaalia rupattelua. Älä yritä tulkita liikoja toisten käytöstä. Eiköhän ne noin käyttäydy muillekin. Jos jonkun seura käy uuvuttavaksi, niin tapaamisista voi pitää taukoakin. Kannattaa keskittyä omiin juttuihin ja positiivisiin iloa tuottaviin asioihin.

Vierailija
4/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tullut pari sellaista eteen, jotka ovat valittaneet teelaaduistani. Mun mielestä ihan peruspussiteet ovat hyviä, mutta hifistelijät ei niistä taida pitää. Eikä siinä mitään, mutta tarvitseeko sitä mielipidettään tuoda julki kylässä? Mun mielestä se olisi ihan ok, jos ottaisi omat teet mukaan, mutta aika tarpeetonta valittaa jos tilanteelle ei mitään voi.

Vierailija
5/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä pikkuimaisuus toistuisi, olisi varmaan yhtä kehittävää ottaa keskusteluun mukaan vastapainoksi

-vikinää että moccamaster uupuu -> kyllä minäkin teillä kestän ne iänikuiset karjalanpiirakat, heko heko

?:D

Tai miten olisi jotain sananparsia "Talo elää tavallaan, vieraat lähtee ajallaan?" vai miten se meni?

ehdotuksena esim "Voidaan me hei juua tätä 5v vanhaa pikakahviakin jota sain työkaverilta" "Mitä hei jos ens kerralla tuotte termarissa omat suodatinkahvit, oisko se teille kivempi?" :D

Vierailija
6/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaivaa päätäsi asialla. Mun anoppi on vähän tuommoinen, mutta en jaksa enää välittää. Anoppi juo teetä, mutta me ei, joten ostan vieraita varten jotain perus Liptonin earl grayta. Anopilta pitää olla joku eri merkki, niin hän on oppinut tuomaan aina oman paketin mukana. Sama suihkugeelien kanssa. Me käytetään kaupan halvimpia geelejä, mutta anoppi tuo aina omat Ritualsit mukanaan. Aiemmin hän jaksoi näistä mainita, mutta kun en korvaani lotkauttanut niin on ymmärtänyt että parempi ottaa omat mukaan.

Vierailija
7/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tuollaisia ihmisiä oikeasti olemassa? Vai kuinka junttia teidän kaveripiiri on?

Vierailija
8/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseppähän olet vieraasi valinnut ja kutsunut. Opettele sanomaan "ei". Luulisi aikuisen ihmisen siihen pystyvän...

Vierailija
9/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kävisi.

Vierailija
10/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa......

Vierailija
11/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuollaisia kutsu kylään!

Vierailija
12/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sääntöön täydellinen poikkeus. Älä kutsu niitä enää kylään, äläkä päästä sisään. Käytä harkintaa ja valitse ystäväsi paremmin.

Vierailija
13/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kerrasta poikki sanon suoraan sen ei oo eikä tuu

Vierailija
14/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kerrasta poikki sanon suoraan sen ei oo eikä tuu

Vierailija
15/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo omaa teetä, on normaali. Voisit laittaa sitä vieraalle tarjolle jatkossakin, vaikka ei pakko säästää vieraille.

Jos et itse tarjoa heidän suosikkejaan, miksi he tarjoaisivat sinun suosikkejasi? Itse kerroit että vieraat valittavat luonasi. Miksi sitten tarjoaisivat sinulle muuta kuin mitä haluavat?

Vierailija
16/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras voisi tuoda vaikka tuliaisina sellaisen lemppariteepaketin ja sanoa suoraan, että otetaan heti käyttöön kun tämä on ihan parasta. (Silloin ei saaja laita sitä kaappiin odottamaan vanhan teen loppumista).

Vierailija
17/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo elä tavallaan, vieraat kulkee ajallaan.

Joko et välitä asiasta, tai sitten välität. Jos välität, niin ala toimia samoin kuin vieraasi, kun käyt heillä kylässä.

Vierailija
18/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko Porvoossa?

Vierailija
19/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö sinulla sukulaisia joita käytät hyväksesi lahjan tuojina lapsillesi niin että oma lehmä ojassa ja sitten et niille vieraille mitään tarjoisi. 

Sillä näitä ahneita lapsiperheellisiä olen nähnyt joillekka sukulaiset kantaa ihan kaikkea ja röyhkeimmissä sanottiin ettei kelpaa roina vaan pitää tuoda säkillinen rahaa kun ne eivät saa torissa myytyä sitä tavaraa. 

Minä kun lahjoitin jotain niin se oli heti myynnissä torissa. 

Ei nykyään ole kukaan niin köyhä perhe että ilahtuisi yhtään mistään muusta kuin rahasta kun kaikkea on. 

Minulla lapsettomalla käy harvoin joku kylässä ja sillä on omat eväät mukana vaikka sanon ettei tarvitse tuoda yhtään mitään kun rakastan tehdä ruokaa muillekkin kuin vain itselleni. Jos en tee ruokaa niin tuunaan pakaste pizzaa tai karjalan piirakoita pakastimesta kahvipöytään sillä meillä ei syödä mitään makeita ja sokeromössöjä

Vierailija
20/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noin törppöjä vieraita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän