Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hämähäkki puri

Vierailija
13.10.2022 |

Iso roikale puraisi varpaasta ilman mitään syytä. Teki julmetun kipeää. Aina sanotaan, että ovat hämikset ovat vaarattomia hyötyeläimiä, mutta mun isovarvas on nyt kyllä eri mieltä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesihämähäkin purema vastaa kuulemma ampiaisen pistosta... Sitten on niitä mitkä "imevät verta" yöllä. Myös pienemmät voi purra. 

Siis mikä vesihämähäkki? Ja siis ihmisestä verta imevä hämähäkki? Suomessa!?!?!

Kyllä osaat varmaan googlella hakea näitä mainittuja hämähäkkejä. Vai oletko av mamma?

Vierailija
22/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesihämis löytyy usein soutuveneestä kun sen kääntää ympäri kaislikkoisella rannalla.

Sen kyllä tunnistaa suomalaisittain suuresta koostaan. Keskiosa on n. Marmorikuulan kokoinen ja jalat pitkät.

Vastaa puremaltaan ampiaisen pistoa ja ei vaadi lääkärissä käyntiä jollei tule pahempia allergisia reaktioita.

Se on suomen vaarallisin hämis ihmiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä. Suomalaiset hämähäkit eivät pysty puremaan niin että kipeää kävisi.

Menes tarjoamaan sormeasi isorantahämähäkille.

Hyi saakeli minkäkokoinen tuo on.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/09/12/liian-suuri-hamahakki-ja-outoa…

Vierailija
24/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesihämähäkin purema vastaa kuulemma ampiaisen pistosta... Sitten on niitä mitkä "imevät verta" yöllä. Myös pienemmät voi purra. 

Siis mikä vesihämähäkki? Ja siis ihmisestä verta imevä hämähäkki? Suomessa!?!?!

Vesihämähäkit on niitä nopeita mitä näät esim laiturilla kesäisin kun olet mökillä, menevät kai myös veden pinnan päällä ja alla en ole varma, mutta niin, kyllä purevat. Ja sit tää toinen oli sellanen iso pallohämähäkki mistä sanottiin että hyökkää ihmisiin öisin, tämäkin puree. Mun käsittääkseni kaikki hämähäkit puree mutta eivät herkästi ja jotkut ovat niin pieniä ettet vain tunne sitä.

Vierailija
25/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti vesihämähäkki puree.

Vierailija
26/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä. Suomalaiset hämähäkit eivät pysty puremaan niin että kipeää kävisi.

Olen nähnyt livenä ja ällistytti voiko noin isoja todella olla Suomessa.

Vierailija
27/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vesihämähäkit pure kipeästi?

Näin mä oon kuullut.

Aika isoiksi nekin kasvaa.

Varmaan luuli ravinnoksi ap:n varvasta.

Vierailija
28/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättihämähäkki yllätti Tiinan ja lapset uimapaikalla Porvoossa puistattava näky paljastui hiekkalelusta https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006161549.html

Vierailija
29/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt livenä ja ällistytti voiko noin isoja todella olla Suomessa.

Mä näin tuommoisen pari vuotta sitten, kun olin kahlaamassa. Ei kannata ahdistella niitä, sillä sitten ne voi purra.

Vierailija
30/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantahämähäkki, nykyiseltä nimeltään rantaraituli ja vesihämähäkki on sitten kaksi eri lajia. Muistan vieläkin kun näin lapsena ensimmäisen kerran ison vesihämähäkin juoksemassa veden alla mökin rantakivikossa. Oli vaikeaa pitkän aikaa mennä uimaan.

Itseäni on purrut joku aika pieni hämähäkki kun lapsena vahingossa istuin sen päälle, haukkasi pakarasta sen verran että ihoa poltteli ja kun katsoin mistä se johtuu, siitä kohtaa lähti hämähäkki karkuun.

Tuo tutkijoiden riita verta imevästä hämähäkistä on erikoinen. Aikoinaan oma äitini väitti hänen kotinsa nurkassa asuvan hämähäkki, joka käy välillä imemässä verta hänen nilkoistaan. Kukaan ei uskonut sitä juttua. Sitten äitini muutti asunnosta pois ja muistan vieläkin siskoni ilmeen, kun hän muuton yhteydessä siirsi sohvaa ja huomasi lämpöpatterin alaosassa hämähäkin seittiä. Asunnossa todella asui hämähäkki. Harmi kun silloin ei vielä tiennyt tuosta tutkijoiden riidasta, muuten oltaisiin kutsuttu molemmat tutkimaan mikä hämähäkki siellä asui.

Vierailija
31/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kauan hämähäkkiä saa härnätä, että se ihmistä puree. Sehän ihmisen havaitessaan yrittää piiloon. Veikkaan, että olet yrittänyt isovarpaallasi kutitella hämyä sen leuan (?) alta.

Ei tarvitse kuin laittaa vahingossa päälle vaate (tässä tapauksessa sukka), jonka sisäpuolella on hämähäkki. Kyllä muuten puree, kun pinteeseen jää.

Hämähäkin näkökulmasta: ei tarvitse muuta kuin sulkea se ahtaaseen säkkiin ja sen jälkeen yrittää liiskata se sen näkökulmasta vapaudenpatsaan kokoisella raajalla. Mitä luulisit, että hämähäkki tuossa tilanteessa muuta voisi tehdä kuin purra? Laulaa hoosiannaa?

En sanonutkaan, että hämähäkin pitäisi tehdä toisin. Sanoin vain, että ei hämähäkkiä tarvitse "pitkään kiusata", jotta se puree. Vahingossakin voi aiheuttaa tukalan tilanteen hämähäkille.

Vierailija
32/32 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuu uu