Uusi naapuri (vanhempi mies, 75- ehkä ylikin) otti hatun pois päästään tervehtiessään minua rapussa, hetkeen en ole herkistynyt näin paljoa :,)
Menkoilla ehkä osuus asiaan, mutta kun täällä on tottunut, että yrmeät naapurit vaan murahtavat ja kulkevat ohi. Naiset saattavat nyökätä tai sanoa hiljaa "hei"
Tämä siististi pukeutunut herra otti hatun pois, kumarsi hieman ja sanoi "päivää neiti, olen *Arvo tuosta naapurista, muutin juuri, hauska tavata"
Esittelin itseni ja meinasin pyörtyä, että maailmassa on vielä noinkin hyväkäytöksisiä herrasmiehiä. Taatusti tarjoan hänelle pullaa tai sämpylöitä kun seuraavan kerran leivon :)
Kommentit (30)
Aivan ihana ja tyylikäs herrasmiesten tapa!
Muistan, kun 60-luvulla oma isäni otti aina hatun päästään tervehtiessään naapurin rouvia.
Samanlaista herkkua tuo kun jos joku mies nousee kevyesti pöydästä seisomaan, jos nainen lähtee puuteroimaan nenäänsä. Minulle on tuo tehty, ja tuntui aivan ihanalta, mutta myös hieman oudolta.
Joo, no vanhoille herroille tämä sallitaan mutta näin "hieman" nuorempana tuota tervehtimistapaa pidettäisiin humalaisen/hullun/yms. käytöksenä vähintään. Itse tervehdin hei-tyyliin kaikkia. M47
Vierailija kirjoitti:
Joo, no vanhoille herroille tämä sallitaan mutta näin "hieman" nuorempana tuota tervehtimistapaa pidettäisiin humalaisen/hullun/yms. käytöksenä vähintään. Itse tervehdin hei-tyyliin kaikkia. M47
Minun poikani on sinua kymmenen vuotta nuorempi. Hän tervehtii kohteliaasti kaikkia ihmisiä, mutta hänellä on ollut hyvä esimerkki. Ei ole pakko olla vanha, että voisi olla kohtelias ja ystävällinen, koska näihin käyttäytymisen perusasioihin ei ole mitään ikärajaa.
t, mies 68v
Ihanaa vanhanajan charmia.
Entisaikaan kaikki vaan oli arvokkaampaa, tyylikkäämpää ja ns. paremmin. Jo parikymppisenä ihailin viime vuosisadan alun tyyliä sekä osittain myös Viktoriaanista ajanjaksoa.
Pidin ovea auki perässäni tulleelle nuorelle naiselle. Kohta kuului supinaa. "Kuvitteleeko toi papparainen iskevänsä mua. Mitä se oikein kuvittelee. Säälittävää". Helmiä sioille.
Joku toinen ois tehny heti ilmoituksen seksuaalisesta häirinnästä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hyvä käytös tekee vaikutuksen.
Jalkaa raapaiseva pikkupoika...
Teitittelevä nuorimies.
Ovea auki pitelevä kaveri.
Upseeri ja herrasmies, joka auttaa takin päälle.Ylisummaan MIES, joka kohottaa toisia.
Naisten käytöksellä ei lie sitten niin väliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hyvä käytös tekee vaikutuksen.
Jalkaa raapaiseva pikkupoika...
Teitittelevä nuorimies.
Ovea auki pitelevä kaveri.
Upseeri ja herrasmies, joka auttaa takin päälle.Ylisummaan MIES, joka kohottaa toisia.
Naisten käytöksellä ei lie sitten niin väliä?
Kyllä on väliä.
Vastaanottaessaan kohteliaisuuden kauniin käytöksen muodossa (esim oven aukaisu, takin päälle laitto tms) naisen kuuluu sekä kiittää että hymyillä, ja täten osoittaa huomaavansa tehdyn eleen ja arvostavansa sitä.
Rakastan kohteliaita ihmisiä. Olen työläisperheestä, enkä kotona juurikaan tottunut kohteliaisuuksiin. ihailin aina tätini miestä, joka auttoi vaimolleen takin päälle, tarjosi tälle tuolia ruokapöydässä, auttoi mummon ylös tuolista jne todella luontevasti. Erittäin kaunista ja huomaavaista käytöstä. Pienillä eleillä ja teoilla tulee arvostettu olo.
Tähän kannattaisi seurustelukumppania etsivien miesten todellakin kiinnittää huomiota ja erottua massasta.
Sinun itsekkyytesi ja pinnallisuutesi tuo esiin vain sinun tyhmyytesi. Viisaus ei tule koskaan sinun mieltäsi vaivaamaan, mutta se lienee sinun tavoitteesikin.