Onko kenelläkään muulla koko ajan niin tiukkaa rahallisesti
Että koko ajan on vain muutama euro tilillä?
Käyn työssä mutta laskujen jälkeen jää vain minimaalisesti rahaa ruokaan eikä mihinkään muuhun. Esim. nyt on tilillä rahaa 4e ensi perjantaihin asti. Ensi viikko täynnä laskujen suoraveloituksia tililtä. Onneksi on ruokaa kaapissa, mutta jos jotain extraa tarvitsisi, en voisi sitä ostaa... Autollaan en voi ajaa kuin työmatkat, mihinkään muuhun ei riitä bensa.
Kommentit (39)
No nyt tuntuu että kaikki tulee ja menee!
Täällä myös. Työmatkoihin uppoaa kuukaudessa n 500 Euroa. Asuntolaina ym. Olin n kuukauden sairaalassa. Lasku 600 e. Onneksi saan maksettua sen muutamassa erässä. Nyt tilillä 40 e jolla selviän kyllä viikon.
Niin kuin Turhapurossa: "Joskus on viinaa joskus ei, nyt on se ei"
Alkusoitot vasta menossa
Ruoan hinta nousee ennätystahtiin – asiantuntija kertoo, miksi maitotölkistä ja broileripaketista joutuu pulittamaan jopa 14 % enemmän
”Se tarkoittaisi sitä, että loppuvuonna on edessä merkittäviä hintojen nousuja. Tulemme näkemään kaksinumeroisia inflaatiolukuja. Puhumme hyvin poikkeuksellisesta markkinasokista, joka on tullut yllättäen. Näin suuria tuotantopanosten kustannusmuutoksia on ollut hyvin vaikea ennakoida”, tutkimusjohtaja Sari Forsman-Hugg sanoo.
Sähkö +700% ruoka +100% polttoaineet "maltilliset" +20% korot +200% jne...
Vierailija kirjoitti:
Toi on hyvä alku rysähdys tulee vasta loppuvuonna Rauhallista Joulua!
Ei ole. Eikä ole koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, trolli. Turkissa on Euroopan kovin inflaatio (85%), meillä alle 10% ja teillä ryslandiassa sitä ei kerrota ettette kaikki pakenisi maasta.
Ei oikeastaan enää. Opiskeluaikoina se oli just tota, ja sit heti ekoissa duuneissa, koska ne oli jotain aloittelijahommia tyyliin 60%:n työajalla. Mut sittemmin palkka on noussut tarpeeksi, jotta sillä saa katettua elämisen kulut ja vähän jää säästöön + hömpsötyksiin toisinaan. Sitä on vain joko a) opittava elämään tulojen mukaisesti b) hankittava parempituloista työtä c) sugardaddy. Itse suosittelen vaihtoehtojen a ja b yhdistämistä.
Ei ole tiukkaa ollenkaa.
Eläkkeeni on 1912 netto
Paljon sun tulot on? Paljon sun menot on? Mitä laskuja sulla on? Kuinka monta sun tuloilla pitää elättää ja mitä etuuksia saat?
Vierailija kirjoitti:
Alkusoitot vasta menossa
Ruoan hinta nousee ennätystahtiin – asiantuntija kertoo, miksi maitotölkistä ja broileripaketista joutuu pulittamaan jopa 14 % enemmän
”Se tarkoittaisi sitä, että loppuvuonna on edessä merkittäviä hintojen nousuja. Tulemme näkemään kaksinumeroisia inflaatiolukuja. Puhumme hyvin poikkeuksellisesta markkinasokista, joka on tullut yllättäen. Näin suuria tuotantopanosten kustannusmuutoksia on ollut hyvin vaikea ennakoida”, tutkimusjohtaja Sari Forsman-Hugg sanoo.
Ei maitoa tarvitsekaan aikuisten ihmisten juoda ja broilerillekin on halvempia, kestävämpiä ja eettisempiä vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Paljon sun tulot on? Paljon sun menot on? Mitä laskuja sulla on? Kuinka monta sun tuloilla pitää elättää ja mitä etuuksia saat?
Kaikki tulot yhteensä noin 2500€ ja menot noin 2000€ josta siis jää ruokaan ja bensaan 500€ kuussa.
Menoja ovat vuokra 850, autolaina 120, luottokortin takaisinmaksu 100, energialasku 180, vesi 50, vakuutukset, puhelimet, lemmikit, pojan harrastus ym ym.
Mun vanhempi poika muutti juuri omilleen opiskelemaan joten nyt asun kaksin nuorimmaiseni kanssa.
Ap
On todella tiukkaa, mutta en ole työssä, enkä saa toimeentulotukea tai työttömyystukea yrittäjänä. Olin hetken aikaa palkkatyössä, eikä raha riittänyt siltikään. 1 aikuinen ja 2 teiniä. Aivan järjetöntä, ettei palkalla elä Suomessa. Ja meillä ei ole netflixejä eikä mitään muutakaan ylimääräistä ja edullisessa vuokra-asunnossa asutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tulot yhteensä noin 2500€ ja menot noin 2000€ josta siis jää ruokaan ja bensaan 500€ kuussa.
Menoja ovat vuokra 850, autolaina 120, luottokortin takaisinmaksu 100, energialasku 180, vesi 50, vakuutukset, puhelimet, lemmikit, pojan harrastus ym ym.
Mun vanhempi poika muutti juuri omilleen opiskelemaan joten nyt asun kaksin nuorimmaiseni kanssa.
Ap
Liikaa menoja.
Meillä 4 hengen perheessä nettotulot yhteensä 2000e. Eikä koskaan tilit nollilla.
Perjantai on huomenna, eli osta pari olutta noilla ja nauti illasta.
ei oo autoa eikä ajokorttia eikä ole ikinä ollutkaan. Fillari halvemmasta päästä on. vuokra-asunto(yksiö) varallisuusrajoitteisista . Vaatteet ja muut halvimmasta päästä aina. puhelin prepaid- liittymällä, kapulamalli. Sapuskat liikkeiden halpismerkkejä enimmäkseen. En törsää veden enkä sähkön kans. Ja ei oo ihan yhtä tiukkaa kuin ap:lla.
Selviän. Kun asun vuokralla Helsingin lähiössä. Koska en töissä.En tarvitse matkalippua. Minulla ei ajokorttia,ei autoa, ei miestä elättämässä.Ei osamaksu kauppoja tililtä menen suoramaksuna kotivakuutus, vuokra,sähkökin 1 kerta kuukausi kun se Helen sähkö on saattavilla.Puhelin plus. Pieni lisä maksu kinteän lajakaistaan. En tupakoi.En käytä alkoholia.Iso säästö sekin. En käy lounailla,en kahvilat,en edes kirppu torit. Maksulisia viihde kanavia ei ole. Kampaaja mikä se on? Ei siihen rahaa. Kun ei loma matkoihin ymm.Viihede. Olen elän hengitän.Kirjoja saan lainattua kirjasto ilmaisiksi. En ole some F.B.instagram. Siellähän ihmiset kadottaa tosi elämän, elävät Kuplassa. Osaan likkua pyörällä ja jalan. Lisäksi lähiössä on metsä ei niin suuri kuminkin. 10 km.päässä on meren rantaa mielin määrin tällä itäHelsingissä. Ilmaset kuntolaiteet joka urheilu puisto auki 24h/ 7 päivää Ulkona. En mieti varattomuus. Sanhan ruokani kaupasta vanhempana naisena.Joten jääkaapissani ei koskaan ole Vain Pelkkä Valo!Toki ihmisuhteet jää.Kun ihmisillä varalisuus lounat,kahvilat.matkat, teatterit,mökillä olot jne.
Minulla on tulona pelkkä työmarkkinatuki. Elän tosi säästäväisesti. Mieheni on töissä ja mieheni maksaa suurimman osan talouden menoista.
Olen pärjännyt, kun on ollut pakko pärjätä. En hanki usein esim. uusia vaatteita, ei kalliita harrastuksia, ei hienoja lomamatkoja jne. Yritän kuitenkin silti esim. syödä terveellisesti.
Meillä ei ole kuitenkaan lapsia eli vain me kaksi aikuista.
On. Ei aivan noin tiukkaa, mut ei kaukana.