Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avaatko koskaan puolisosi postia?

Vierailija
13.10.2022 |

Minä en avaa vaikka nyt tekis todella mieli avata isohko kirjekuori.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä usein vetäisen kaikki kuoret auki samalla kertaa kun kerran on se paperiveitsi kädessä, mutta en mä siihen sisältöön koske toisen kirjeissä. Yleensä tsekkaan vaan sen verran ennen nivaskan avaamista, että jokainen kirje oikeasti on tullut oikeaan osoitteeseen enkä edes katso kuka lähetti kenellekin mitä.

Etenkin siis tätä nykyä kun kahdenkin viikon kirjeposti tulee yhdellä kertaa ja niitä kuoria voi olla sitten toistakymmentä.

Vierailija
22/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen Laki kieltää toisen postin avaamisen. Edes postikorttia ei saa lukea. Toisen sähköposteja, netti sivu historiaa ja puhelinta ei saa vakoilla. Lisäksi ei kannata tutkia taskuja, rahapussia eikä mitään yksityisasioita.

Kengän pohjat saa nuuskia, luulisin.

Saako vaatteet pestä? Jos saa mutta ei tutkia taskuja kenen on korvattava pesukone joka menee rikki kun sinne joutuu housun taskuista ruuvi. Mitä ohjeita laissa on tähän. Vai haetaan oikeudesta ennakko päätös jos niin käy.

Laki ei puhu mitään taskujen tutkimisesta. Enpä osaa kuvitella, että puolisoni tutkisi taskuni laittaessaan minun pyykkiäni koneeseen, kyllä hän pitää itsestäänselvänä, että pyykkiin tuodaan vain vaatteita, jotka ovat valmiita laitettavaksi koneeseen. Enkä kyllä itse tutki hänen taskujaan silloin, kun minä olen pyykinpesuvuorossa (harvemmin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen Laki kieltää toisen postin avaamisen. Edes postikorttia ei saa lukea. Toisen sähköposteja, netti sivu historiaa ja puhelinta ei saa vakoilla. Lisäksi ei kannata tutkia taskuja, rahapussia eikä mitään yksityisasioita.

Saako vaatteet pestä? Jos saa mutta ei tutkia taskuja kenen on korvattava pesukone joka menee rikki kun sinne joutuu housun taskuista ruuvi. Mitä ohjeita laissa on tähän. Vai haetaan oikeudesta ennakko päätös jos niin käy.

Menee jo OT, mutta mä en taskuja tyhjentele. Siis koplaan siitä päältä, että jos jotain tuntuu, niin palautan omistajalleen tyhjennykseen. Mua ällöttää työntää käsi toisen likaisiin taskuisin jne.

Vierailija
24/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap mitä luulet siellä olevan sellaista et sun pitäisi se avata.

En luule mitään, enkä avaa sitä. Kirje vaan näyttää muodoltaakin erikoiselta. T:Ap

Vierailija
25/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti en avaa mutta tietyt laskuiksi tunnistettavat avaan. Tosin siis kyllä maksan ja hoidan ne myös. Tämä ihan käytännössä parhaaksi todettu keino hoitaa muutamia.

Vierailija
26/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa.

Vierailija
27/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä usein vetäisen kaikki kuoret auki samalla kertaa kun kerran on se paperiveitsi kädessä, mutta en mä siihen sisältöön koske toisen kirjeissä. Yleensä tsekkaan vaan sen verran ennen nivaskan avaamista, että jokainen kirje oikeasti on tullut oikeaan osoitteeseen enkä edes katso kuka lähetti kenellekin mitä.

Etenkin siis tätä nykyä kun kahdenkin viikon kirjeposti tulee yhdellä kertaa ja niitä kuoria voi olla sitten toistakymmentä.

Mitä postia teille tulee? Minulle tulee vuoden alussa pari sellaista jäsenmaksua, jotka eivät mene sähköisen laskutuksen kautta, ja Puolisolle/puolison yritykselle tulee postia ehkä 1-2 kuorta viikossa-parissa. Suurimman osan omista laskuistaan hänkin ilmeisesti saa suoraan verkkopankkiin.

Vierailija
28/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on reissussa, niin kyllä. Jos en lähettäjästä tiedä mitä asia koskee (verottaja meitä ny useimmiten kirjeellä muistaa ja toisinaan maanmittauslaitos), niin kysyn ensin. Jos se on pinkki ja tuoksuu hajuvedelle, avaan kysymättä.

Hemmetti teille tulee paljon jännempää postia kun meille

Vierailija
29/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain fortum kirjeet, ne on ukon vastuulla maksaa, haluan varmistaa, että on kans maksanu

Vierailija
30/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan laskujen maksamisen joten avaan kaikki kirjeet, luvalla.

Vierailija
31/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu kohta 20 vuotta naimisissa ja rahat yhteisiä. Joskus avaan sähkölaskun tai muun laskun, joka tulee puolison nimellä. Varsinkin sähkölasku kiinnostaa näinä aikoina, ettei jaksa odottaa...

Jos ei olisi yhteisiä rahoja niin en avaisi laskuja tai jos puolisi ei haluaisi mun avaavan niitä.

Vierailija
32/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan jos normaaleja asia kirjeitä esim maanmittaustoimistosta, verottajalta, sähköfirmasta jne

Jos joku outo josta en tiedä mikä on niin en avaa.

Ja tämä ihan sovittu juttu. Minä kun maksan laskut ja hoidan muutenkin yleiset paperiasiat.

Tiedämme toistemme puhelimien koodit ja lainaillaan joskus toisen puhelinta. Jos minulle tulee viesti puhelimeeni ja mies lähempänä niin pyydän katsomaan viestin niin minun ei tarvi nousta.

Tyhjään miehen vaatteiden taskut kun laitan vaatteita pesuun. Jos mies kotona niin pyydän tyhjäämään itse mutta jos mies ei ole paikalla niin tyhjään eteisen pöydälle taskut ja mies saa itse käydä sitten läpi paperimyttynsä ym. (Ennätys 5 vanhaa kauppalistaa takin taskussa eli ei ihmekään vaikka joskus soitti kaupasta kun arpoi mikä löytämistään listoista on se uusi joka piti ostaa).

Vierailija
33/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tutkitaan taskut kun vaatteita laitetaan pesukoneeseen. Kerran löysin vaimon taskusta katkenneen kaulakorun ja toisen kerran vaimo löysi 20e setelin farkkujeni taskusta.

Kenkiä en ole tohtinut nuuskia kun en tiennyt sen olevan sallittua, kiitos vinkistä.

Kysyitkö, miten se kaulakoru oli katkennut? Älä kilttimies ihan kaikkea usko, mitä sinulle kerrotaan.

Vierailija
34/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ominluvin en ikinä avaa toisen postia. Pyynnöstä voin avata.

Vierailija
35/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjesalaisuus. Mikäli ei ole lupaa juuri tuon postin avaamiseen, syyllistyy rikokseen.

Voi verrata vaikkapa raiskaukseen avioliitossa. Seksiinkin tarvitaan lupa, joka kerta.

Vierailija
36/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydät siis luvan aina erikseen?

Mikä kiire sen avaamisella muuten on, etteikö voi odottaa että vastaanottaja saapuu kotiin? 

Miksi laskut tulevat toisen nimellä jos sinä hoidat ne?

Vierailija
37/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuukausi avaan miehen postia. Muuten jäis sähkölaskut maksamatta.

Vierailija
38/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En postia avaa. Ehkä olisi pitänyt, niin ei sähköjen katkaisu olisi tullut yllätyksenä.

Puhelimeen saatan koskea, ja pystyn nytkin halutessani tarkistamaan missä on tällä hetkellä.

Aika paljon olen noita asioita nähnyt, kun on pitänyt auttaa nettijutuissa.

Vierailija
39/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan yleensä aina, kun niissä on laskuja tai virkapostia. Henkilökohtaiset jätän avaamatta eli ne, joissa on käsin kirjoitettu osoite. Niissäkin on tavallisesti jotain yhteispostia, kuten kutsu johonkin juhlaan tai muuta vastaavaa.

Vierailija
40/43 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydät siis luvan aina erikseen?

Mikä kiire sen avaamisella muuten on, etteikö voi odottaa että vastaanottaja saapuu kotiin? 

Miksi laskut tulevat toisen nimellä jos sinä hoidat ne?

Jos lupa on kerran annettu ja sovittu että toinen maksaa laskut miksi luvan pitäisi aina kysyä uudelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi