Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko psykologien puheet aina tällaisia? Ei aiempaa kokemusta

Vierailija
13.10.2022 |

Ohjauduin kunnalliselle psykologille ahdistusoireiden takia. Psykologi kysyi ensimmäisellä käynnillä ovatko lapseni ihan täysipäisiä, johon vastasin että kyllä ovat. Muutenkin hänen puheensa olivat jotenkin outoja. Ihan kuin minä, joka haluan ongelmaani apua olisin tarinan pahis ja puolisoni, joka ei ole kysyisen psykologon potilas, olisi tarinan hyvis. Todella outo asetelma. Mutta siis kysymys tuosta lasten täysipäisyydestä, onko ihan asianmukainen kysymys?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntapuolella tapaa vaikka mitä hiippareita. En menisi toista kertaa. Ties mitä puppua sinusta kirjaa papereihin.

En aiokaan mennä, mutta täällä ei ilmeisesti ole kuin tuo yksi psykologi. Erikoinen asetelma, että hän lähtökohtaisesti oli puolison (joka ei siis paikalla ollut) puolella !! ja teilasi kaikki puheeni.

Kuulostaa persoonallisuushäiriöisen provosointi yritykseltä. Mikään luottamuksellinen asiakassuhde ei voi rakentua sille että asiakkaan kokemuksia mitätöidään ja vähätellään saatika aletaan ottaa kenenkään vieraan puolia joka ei ole edes paikalla.

Tarkoitat varmaan ap:ta kun puhut persoonallisuushäiriöisen provosointiyrityksestä?

Tarkoitan hänen terapeuttiaan ja nyt näen sinussa samaa yritystä. 

Vierailija
42/44 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntapuolella tapaa vaikka mitä hiippareita. En menisi toista kertaa. Ties mitä puppua sinusta kirjaa papereihin.

En aiokaan mennä, mutta täällä ei ilmeisesti ole kuin tuo yksi psykologi. Erikoinen asetelma, että hän lähtökohtaisesti oli puolison (joka ei siis paikalla ollut) puolella !! ja teilasi kaikki puheeni.

Eihän sen psykologin tarkoitus olekaan vaan silitellä sinua päähän, esittää olevansa kaikessa samaa mieltä ja myötäillä kaikkea sanomaasi. Toki hänen on tarkoitus kunnioittaa sinua ja olla siinä mielessä turvallinen, ettei hyökkää tai hauku. Mutta hänen tehtävänsä on myös analysoida, herättää ajatuksia ja yrittää löytää ratkaisuja.

Terapeutti ei koskaan yritä löytää ratkaisuja, vaan auttaa asiakasta löytämään omat ratkaisunsa. Siis oikea terapeutti joka on sisäistänyt eettisen ohjeistuksensa.

Heidän "yrittää löytää ratkaisun" = "auttaa asiakasta löytämään ratkaisut". Eli heidän ratkaisu tilanteeseen on auttaa asiakasta oivaltamaan, mikä oikea ratkaisu olisi. Voit toki viilata pilkkua, jos se saa itsesi tuntemaan olosi fiksummaksi.

Vierailija
44/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin oman työntekijän kanssa, että yritti välillä provosoida mua tuon tyyppisillä yllättävillä kommenteilla. Muuten oli ihan hyvä ja täyspäinen psyk.sairaanhoitaja tai psykologi, en muista.

Toki mun käyntien syy oli mm. arpoa mulle diagnoosia kun oireet on moninaiset ilman selvää lokeroa. Siinähän joku epäsosiaalinen tai epävakaa persoonallisuus olisi esimerkiksi tullut hyvin esiin, jos olisin lähtenyt ns. laukalle niistä kommenteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä