Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vela, mutta olen huomannut, että en kauheasti pidä muista veloista.

Vierailija
13.10.2022 |

Tai ainakaan niistä, jotka näistä asioista eniten ovat äänessä. Olin jossain vaihessa myös suljetulla vela-foorumilla, ja lopulta häivyin sieltä kun alkoi ottaa pannuun se porukka. En käsitä tätä ihmeellistä ehdottomuutta, mustavalkoisuutta ja lähestulkoon kulttimaista fanaattisuutta. Jos puhutaan äitikulttilaisista, niin eipä tää toinen kuppikunta juuri sen enempää vakuuta.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tuntenut pelkästään vääränlaisia veloja. Joka ihmisryhmässä on idioottejakin.

Vierailija
2/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vela, niin miksi pitäisi olla jollain vela-foorumilla? En harrasta esim. jalkapalloa, muttei käy mielessäkään mennä jonnekin ei-jalkapalloilevat ihmiset-ryhmään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä korostuvat ihmisten paskimmat puolet, ja pieni äänekkäiden joukko leimaa helposti koko porukan.

Vierailija
4/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hämmentynyt että jotkut velat suorastaan vihaavat lapsia. Todella järkyttävää kielenkäyttöä.

Vierailija
5/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikissa ryhmissä on ne fanaatikot. Meillä on töissä useampi vela ja yksi on sellanen, että se koko ajan morkkaa lapsia. Jotenkin pitää koettaa keskusteluun kuin keskusteluun saada ujutettua jotain lapsiin liittyvää. En ymmärrä miksi, koska meidän työyhteisössä ei ole ollut tapana kenenkään perheasioita kommentoida, joten ei hänen puolustuskannalla tartteisi olla. Hänen lapsettomuuttaan ei siis ole mitenkään arvosteltu tai kommentoitu. Välillä on ne parit muutkin lapsettomat vähän sen näköisiä, että niitä kyrsii. Ne ei varmaan tahtoisi lapsiasioista puhua ollenkaan.

Viimeksi päästiin lapsiin siitä, kun puhuttiin ihonhoidosta ja siitä miten e-pillerit voi aiheuttaa joillekin aknea. Siitä tää yksi pääsi kätevästi miettimään, että mieluummin akne kuin lapsi. Ikään kuin näillä asioilla olisi siinä kontekstissa ollut mitään tekemistä keskenään.

Vierailija
6/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkkä yksi aate tai tekijä välttämättä riitä yhdistämään ihmisiä tai takaa muuta samanmielisyyttä. Esimerkiksi jos pidän punaisesta väristä, niin en tarvitse pönkitystä muilta punaisesta väristä pitäviltä. 

Vierailija
7/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan vapaasti pitämättä, ei se ole pakollista kaikille naisille vaikka kuuluu toki pakettiin, ja kaiken lisäksi on todennäköisesti vastavuoroista.

Vierailija
8/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlaisia kuin tietyt eroa kirkosta - tyypit. En ymmärrä sitä että jos joku juttu ei sovi itselle niin sitten pitää tuomita se asia kokonaan ja tehdä jopa jonkinlaista aggressiivista käännytystyötä.

Vierailija
9/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan yksi lysti kuka on vela ja kuka ei, ja miksi. Jokaisen oma asia.

Vierailija
10/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua lapsia, mutta ei se asia mua määrittele mitenkään. Joku vela-foorumi kuulostaa oudolta, ei mulla olisi mitään puhuttavaa siitä, että en halua lapsia. En myöskään vihaa lapsia tai hauku lasten vanhempia.

Vierailija
11/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela, joka ei ees tunne ketään toista velaa. En keksi miksi liikkuisin jossain velafoorumeilla :o

Vierailija
12/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat normijärkisiä eivätkä jatkuvaa validaatiota kaltaisiltaan/kaikilta kerjääviä nysviä, niin se on ihan ok.

Vierailija
13/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä korostuvat ihmisten paskimmat puolet, ja pieni äänekkäiden joukko leimaa helposti koko porukan.

Totta. Tämä näkyy erityisesti erilaisissa alakulttuuri- ja vertaistukiryhmissä. Ne muutamat äänekkäimmät dominoivat helposti koko ryhmää ja ovat näkemyksissään usein niitä joustamattomimpia. Samat henkilöt toimivat usein myös "portinvartijoina", eli katsovat oikeudekseen määritellä, kuka on oikea vela (tai mikä yhteisö kyseessä nyt onkaan). Äärimmillään se menee siihen, että jäsenen pitää olla olemassa ryhmää varten eikä niin, että ryhmä on jäsentä varten. Liian tiiviit samanmielisten yhteisöt muuttuvat helposti tunkkaisiksi ja tosiaan jollain tapaa kulttimaisiksi. Omaa käytöstä ja sen vaikutusta yhteisöön ei osata reflektoida eikä toisten rajoja kunnioittaa.

Vierailija
14/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat valmiita tekemään todella inhottavia tekoja lähellä oleville tehdäkseen hyvää maapallolle. Joten olen heille kiitollinen kaukaa. Todella kaukaa.

Vierailija
15/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen huomannut sen, että kun kerron IRL, tai netissä, olevani vapaaehtoisesti sinkku vela, niin etenkin NAISET alkavat haukkumaan minua inceliksi tai naisvihaajaksi. :D -nuori mies pieneltä kylältä

Vierailija
16/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua lapsia, mutta ei se asia mua määrittele mitenkään. Joku vela-foorumi kuulostaa oudolta, ei mulla olisi mitään puhuttavaa siitä, että en halua lapsia. En myöskään vihaa lapsia tai hauku lasten vanhempia.

Joissakin asioissa voi kaivata vertaistukea, esimerkiksi neuvoja sterilisaation saamiseksi tai mitä vastata sukulaisille, jotka kyselevät vauvauutisia. Mutta eihän veloilla välttämättä ole mitään muuta yhteistä. Jokaisella on omat - hyvinkin erilaiset - syynsä olla haluamatta lapsia.

Vierailija
17/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat valmiita tekemään todella inhottavia tekoja lähellä oleville tehdäkseen hyvää maapallolle. Joten olen heille kiitollinen kaukaa. Todella kaukaa.

Mitä inhottavia tekoja? Eivät hommaa äideilleen niiden toivomia lapsenlapsia? Itselläni lasten hankkimattomuus ei kyllä liity maapalloon mitenkään. Jos haluaisin lapsia, niin yrittäisin hommata niitä maapallosta viis. Mutta kun en vain halua.

Vierailija
18/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Voi olla vela vihaamatta lapsia.

Vierailija
19/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela jota ärsyttää lapset on kyllä 100% jotain selvittämättömiä/kätkettyjä tunteita sisimmässään. Jos vela on sinut päätöksensä kanssa ei hänellä pitäisi olla negatiivisia ajatuksia lapsia kohtaan. Joko positiivisia tai täysin neutraaleja.

Vierailija
20/54 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko velafoorumi yhä olemassa?

Olin siellä 10 vuotta sitten! Olen yhä vela, mutta olin unohtanut tuon olemassaolon kun edellinen tietokone hajosi ja siellä meni linkit sen sileän tien :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme