Olen vela, mutta olen huomannut, että en kauheasti pidä muista veloista.
Tai ainakaan niistä, jotka näistä asioista eniten ovat äänessä. Olin jossain vaihessa myös suljetulla vela-foorumilla, ja lopulta häivyin sieltä kun alkoi ottaa pannuun se porukka. En käsitä tätä ihmeellistä ehdottomuutta, mustavalkoisuutta ja lähestulkoon kulttimaista fanaattisuutta. Jos puhutaan äitikulttilaisista, niin eipä tää toinen kuppikunta juuri sen enempää vakuuta.
Kommentit (54)
Pahimmat lapsivihaajat on yleensä olleet perheellisiä joilla yksi tai useampi lapsi. Valitettavasti.
S u r m a a v a t omia lapsiaankin, kukaan vela ei kävisi toisten lapseen käsiksi tai mitään muutakaan vastaavaa tai negatiivista.
Vierailija kirjoitti:
Olen hämmentynyt että jotkut velat suorastaan vihaavat lapsia. Todella järkyttävää kielenkäyttöä.
Perustele tuo VIHA-sanan käyttö.
Kulkevatko tuolla potkimassa lapsia päähän ja osoittavat vihaa sillä? Vai raivoavatko lapsille ostareissa?
Lapsiin kohdistunut nega ajattelu on puhtaasti niiden kasvatustaidottomien vanhempien vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hämmentynyt että jotkut velat suorastaan vihaavat lapsia. Todella järkyttävää kielenkäyttöä.
Perustele tuo VIHA-sanan käyttö.
Kulkevatko tuolla potkimassa lapsia päähän ja osoittavat vihaa sillä? Vai raivoavatko lapsille ostareissa?
Huoh. Puhuin kielenkäytöstä, en tiedä mitä ne ostareilla tekee.
Tosin onhan näitä ollut jotka käyneet käsiksi vieraisiin lapsiin. Jos esim. meteli häirinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat lapsivihaajat on yleensä olleet perheellisiä joilla yksi tai useampi lapsi. Valitettavasti.
S u r m a a v a t omia lapsiaankin, kukaan vela ei kävisi toisten lapseen käsiksi tai mitään muutakaan vastaavaa tai negatiivista.
Eiköhän nuo surmaajat pääsääntöisesti ole ns hulluja.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet vela, niin miksi pitäisi olla jollain vela-foorumilla? En harrasta esim. jalkapalloa, muttei käy mielessäkään mennä jonnekin ei-jalkapalloilevat ihmiset-ryhmään.
No tämä. Tuollaisille foorumeille kerääntyvät fanaatikot jotka rakentavat identiteettinsä sen varaan. Ja ap ihmettelee, kun ollaan fanaattisia...
Olisiko hei juttu kuitenkin ollut niin että kukaan ei kestänyt SUN juttujas ja ikävää lasten mollaamista, joten siksi sut toivotettiin sieltä foorumilta muualle ja päätit tulla tänne valehtelemaan ja lietsomaan vihaa meitä normaaleja veloja kohtaan? Kun kaikki ei lähteneet hyppimään sun pillin mukaan. : )
Vierailija kirjoitti:
Lapsiin kohdistunut nega ajattelu on puhtaasti niiden kasvatustaidottomien vanhempien vika.
En tiedä onko tämä nega ajattelua mutta minusta lapset ovat tylsiä. Kaikki. Ei liity kasvatukseen, lapset vain eivät ole vielä valmiita.
minä olen ollut siellä kun halusin tietää ovatko muut kolmekymppiset saaneet sterilisaatioita.
eikä siellä ketään lapsia vihattu!!!
Vierailija kirjoitti:
No kaikissa ryhmissä on ne fanaatikot. Meillä on töissä useampi vela ja yksi on sellanen, että se koko ajan morkkaa lapsia. Jotenkin pitää koettaa keskusteluun kuin keskusteluun saada ujutettua jotain lapsiin liittyvää. En ymmärrä miksi, koska meidän työyhteisössä ei ole ollut tapana kenenkään perheasioita kommentoida, joten ei hänen puolustuskannalla tartteisi olla. Hänen lapsettomuuttaan ei siis ole mitenkään arvosteltu tai kommentoitu. Välillä on ne parit muutkin lapsettomat vähän sen näköisiä, että niitä kyrsii. Ne ei varmaan tahtoisi lapsiasioista puhua ollenkaan.
Viimeksi päästiin lapsiin siitä, kun puhuttiin ihonhoidosta ja siitä miten e-pillerit voi aiheuttaa joillekin aknea. Siitä tää yksi pääsi kätevästi miettimään, että mieluummin akne kuin lapsi. Ikään kuin näillä asioilla olisi siinä kontekstissa ollut mitään tekemistä keskenään.
Sääliksi käy työporukkaanne. Kuulostaa että hänellä on omia henkilökohtaisia ongelmia. Esimiehelle puheeksi jos alkaa rasittaa koko työporukkaa.
Olin vielä parikymppisenä täysin varma etten halua lapsia mutta eipä olisi tullut mieleenkään huudella olevani joku vela (silloin ei sellaista nimikettä edes ollut) ja julistaa sitä ympäriinsä muita haukkuen.
Lapsia sitten tuli kuitenkin yli kolmenkympin iässä eikä kaduta yhtään. Mitään ei voi rakastaa niin paljon kuin omaa lasta (no ehkä puolisoa :)) Kyllä nettimaailma on niin pistänyt elämää hulluksi monelta osin.
En käsitä, mitä jauhettavaa vapaaehtoisessa lapsettomuudessa on. En halua lapsia, se siitä. Vela-foorumi, mitä ihmettä...
Ei siellä jauheta eikä vihata, siellä jaetaan sterilisaatiovinkkejä, sisustusvinkkejä, ruokavinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä nega ajattelua mutta minusta lapset ovat tylsiä. Kaikki. Ei liity kasvatukseen, lapset vain eivät ole vielä valmiita.
Suurin osa persoonattomia tylsiä tusinatemmeltäjiä ja piinallisen yksinkertaisia raakileita. En vihaa siltikään.
Olen vapaaehtoisesti koiraton. En oikein tykkää siitä meiningistä siellä veko-foorumilla.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni hämmentää myös se, että jotkut tuntuvat vihaavan äitejä (tai jopa yleisesti naiseutta). Olen vapaaehtoisesti lapseton ja feministi, joten tämä tuntui aika oudolta. Minä arvostan äitejä erityisen paljon, kun tiedän ettei minusta olisi siihen. Samalla tavalla arvostan esimerkiksi lääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Olin vielä parikymppisenä täysin varma etten halua lapsia mutta eipä olisi tullut mieleenkään huudella olevani joku vela (silloin ei sellaista nimikettä edes ollut) ja julistaa sitä ympäriinsä muita haukkuen.
Lapsia sitten tuli kuitenkin yli kolmenkympin iässä eikä kaduta yhtään. Mitään ei voi rakastaa niin paljon kuin omaa lasta (no ehkä puolisoa :)) Kyllä nettimaailma on niin pistänyt elämää hulluksi monelta osin.
Et ole ikinä ollut vela, joten miksipä sellaista olisit huudellutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vela jota ärsyttää lapset on kyllä 100% jotain selvittämättömiä/kätkettyjä tunteita sisimmässään. Jos vela on sinut päätöksensä kanssa ei hänellä pitäisi olla negatiivisia ajatuksia lapsia kohtaan. Joko positiivisia tai täysin neutraaleja.
Siis miten niin ei saisi ärsyttää lapset ilman, että sen pitäisi olla merkki jostain? Kyllä lapset ärsyttävät myös monia lapsellisia. Ketä ei lähtökohtaisesti ärsyttäisi jatkuva meteli ja sotku?
Just katoin somessa jotain kansainvälisen synnytyskuvakilpailun parhaita otoksia, todella vaikuttavia kuvia. Sinnekin oli kommentteihin joku akka ängennyt yökkäilemään että hyi helvetti miten vastenmielistä, kyllä ihmisvauvat on rumia ja ketä muka kiinnostaa (no häntä näköjään). Tää on jotain, mitä en vaan käsitä. Niinku että mikä tarve on tunkea joka väliin ilmoittamaan tuollaisia. Jos ei oo sun juttus niin moving on sitten, kukaan ei kysynyt.
Foorumit on fanaattisille tyhjäpäille, jotka tarvitsevat pyhäkön doktriinilleen ja jatkuvaa tehosterokotetta.