Kun sairastut, toivotko menehtyväsi siihen? Itse olen koko ajan toivonut, että tauti pahenee ja vie mennessään. Olenko sairas?
Oikeasti tämä johtuu siitä, etten halua mennä töihin. En halua suorittaa mitään. Niitä asioita olisi rästissä mitä pitäisi tehdä ja miten pitäisi elää lässynlässyn. Olen aivan loppu ja mielummin tulisi joku ja veisi mennessään.
Nyt sairastuin kai koronaan. Eilen olin kuumeessa ja toivoin koko ajan, että virus tunkeutuu sisäelimiin ja vie mennessään.
No, ilmeisesti olen parantumassa vaikka oireita tietysti on ja kuume taas nousussa. Yllättävän hyvin olen kuitenkin toipumaan päin näin lyhyessä ajassa.
Onneksi on karanteenia jäljellä mutta aivan liian vähän aikaa. Kohta odottaa taas se paska suoritusten taival. V**tu, että mä vihaan itseäni ja elämääni.
Kommentit (10)
Tuo on oire masennuksesta, ehkä kannattaisi hakea apua. Kyllä mäkin aikoinaan kun olin töissä toivoin välillä, että sairastuisin fyysisesti, että olisi lupa levätä. Ja nykyään (en ole töissä) toivon välillä sairastuvani esim. koronaan, koska fyysinen kipu vie huomion pois henkisestä, en kuitenkaan toivo kuolemaa tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Toivon. En erityisemmin vihaa itseäni tai elämääni, vaan en yksinkertaisesti jaksa/halua jatkaa. Haluan kaiken loppuvan. Mieluiten nyt heti.
No sama täällä. Inhoan ehkä sitä, että luonnonvastaisesti olen näin elämäniloton ja onneton. Sitä itsessäni kritisoin. Ja sitä etten kehtaa hakea enempää sairaslomaa enkä myöskään kehtaa olla suorittamatta asioita. Kun en jaksa ja on pakko niin sitä on ärtynyt ja epätoivoinen.
Sitten kun tietää etten ole yksin näiden asioiden kanssa vaan moni muukaan ei jaksa mutta silti jotenkin vain jaksavat. Minusta tuntuu etten itse vain halua enempää jaksaa ja teeskennellä.
Kun vaan pääsis pois tästä pyörästä.
Ap
Jotkut toivovat kipujen aikana eutanasiaa. Tai jos ei ole apua kauppaan, apteekkiin, on kylmää sisällä. Mutta jos olo parempi, eri asia. Maailma on aika hankala yksin eläville ja ei sukulainenkaan heti pääse tai jos sitä ei kaikilla ole.
Tiedän tunteen. Minä olen vuosia sitten ollut niin väsynyt tai masentunut että toivoin jääväni auton alle että pääsisin sairaslomalle lepäämään
En toivo kuolevani, mutta kieltämättä toivon usein joko sairastuvani tai loukkaantuvani niin pahoin, että pystyn kyllä elämään kotona, mutta työkyky menisi edes vuodeksi. Sitten sama voisi toistua parin vuoden päästä.
Olen eläkkeellä, siis takuueläke. Ja kyllä toivon että jos nyt tulisi jotain enkä kärsisi enää vuosikausia...
Toivon. En erityisemmin vihaa itseäni tai elämääni, vaan en yksinkertaisesti jaksa/halua jatkaa. Haluan kaiken loppuvan. Mieluiten nyt heti.