Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AKTIIVIMALLI 2: onko siinäkin "omavalmentaja" Spring Housesta tai muusta ulkoistetusta firmasta?

Vierailija
12.10.2022 |

Vai onko joku omakyylä kunnan puolelta, tai muualta?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus sitä miettii, että  miksi aina ne fiksuimmat ja osaavimmat ihmiset on työttöminä ja päätyy pupukursseille ja ne typerykset, jotka teki läksynsä, on kaikenmaailman lakimiehiä ja lääkäreitä.

Varmaan siksi, kun ne teki läksynsä.

Vierailija
22/33 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudut ihan itse hakemaan töitä, moni työtön pitää sitä vakavana ihmisoikeusrikkomuksena.

Eivät ne omavalmentajat ennenkään ole hakeneet töitä työnhakijan puolesta, tiedoksi sinulle.

ap

Työttömät odottaa, että joku muu - työkkärin tai kunnan virkailija, työnhakuvalmentaja tms. - hakee töitä työttömän puolesta, koska työpaikkojen selaaminen on niin ankeaa.

Ei hakeminen ole vaikeaa vaan sinne töihin pääseminen.

Hakeminen on helppoa. Itsellä kakdi cv:tä joissa yhdessä painotan palvelualaa ja toisessa puhtaanapitoalaa.

Cv:t on hyviä - pohjamallin ostin eräältä palvelulta.

Eli haettu on ja yhteen pääsin kielitestiin ja kirjoitustestiin. Lopulta olin tyytyväinen kun en päässyt jatkoon sillä firmasta oli netissä vain huonoja arvosteluja.

Eli haku helppoa - pääseminen vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cimson-palveluihin ei kannata suostua.

Itsellä aivan järkyttävä valmentaja. Hän ei oikeastaan kuunnellut yhtään mitä sanoin vaan jankkasi samaa asiaa. Olin kumminkin osa-aikatyössä.

Mitään uutta tietoa en saanut.

Hän vielä ehdotti että paineisiin työpaikkoihin ja kysyisin töitämonet työpaikat käyttävät rekryfirmaa.

Siis olen tehnyt näin v. 1982 ja pääsin töihin mutta tässä iässä en oikein usko että kannattaisi.

Vierailija
24/33 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudut ihan itse hakemaan töitä, moni työtön pitää sitä vakavana ihmisoikeusrikkomuksena.

Eivät ne omavalmentajat ennenkään ole hakeneet töitä työnhakijan puolesta, tiedoksi sinulle.

ap

Työttömät odottaa, että joku muu - työkkärin tai kunnan virkailija, työnhakuvalmentaja tms. - hakee töitä työttömän puolesta, koska työpaikkojen selaaminen on niin ankeaa.

Ei, vaan nuo virkailijat ja valmentajat on keksitty, koska te töissäkäyvät haluatte työttömiä sellaisilla kytättävän ja kyykytettävän. Työttömät itse eivät niitä tarvitse tai kaipaa mihinkään. Mutta koeta sinä nyt nauttia, kun sellaisista kerran veroissasi maksat.

Vierailija
25/33 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuntouttavaan tuötoimintaan ei kannata suostua jos elämän hallinnassa ei ole ongelmia?

Mites työkokeilu? Kannattaako suostua?

Entäs palkkatuki? Pitääkö hakemuksessa heti mainita että on palkkatukimahdollisuus?

Paja-toiminta? Täällä Tampereella on ihan sama ohjelma pajatoiminnassa kuin 6 vuotta sitten. Ja onko kukaan hyötynyt toiminnasta?

Vierailija
26/33 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu vahtii jokaista liikettä ja kirjaa ylös.

Vierailija
27/33 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hienoa jos on omavalmentaja. Mulla ei ole muuta kokemusta kuin että psykiatrinen sairaanhoitaja vaihtuu jatkuvasti, hyvä jos työttömille on sentään järjestetty pysyvyyttä. Kivaa jos joku soittaa ja kysyy kuulumisia.

Vierailija
28/33 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä auta kuin alistua.

Jotkin tyypit saavat siitä bonuksena vielä ylemmyyden tunnetta palkan lisäksi.

Vierailija
29/33 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hienoa jos on omavalmentaja. Mulla ei ole muuta kokemusta kuin että psykiatrinen sairaanhoitaja vaihtuu jatkuvasti, hyvä jos työttömille on sentään järjestetty pysyvyyttä. Kivaa jos joku soittaa ja kysyy kuulumisia.

Suosittelen tätä palstaa

https://hidastaelamaa.fi/

Vierailija
30/33 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on selkee työllistävä vaikutus. Saadaan palkattua kasallinen omavalmentajia ainakin.

Vierailija
31/33 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika väsähtäneiltä näyttävät kyllä te-toimiston henkilökuntakin. Osa on varmasti itsekin määräaikainen.

Tampereella ensimmäisenä on vastassa vartija.

Onko kukaan hyötynyt työttömille tarkoitetusta pajatoiminnasta?

Vierailija
32/33 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Jos et itse sinä kolmen kuukauden jaksona, jolloin on haettava ne tietyt määrät töitä per kk, työllisty, niin seuraava jakso on sellainen, että haet omatoimisesti mutta sulle ehdotetaan kuitenkin jotain urakurssia.

Tai itse asiassa, te-toimiston palveluajatukseen kuuluu se, että jo heti siinä ensimmäisen jakson aikana sulle tarjotaan mahdollisuutta avustettuun työnhakuun eli työnhakuvalmennusta. 

Te-toimisto nimittäin palvelee.

Voi käydä niinkin, että siinä ekalla jaksolla sitten siellä työnhakuvalmentajan pakeilla se valmentaja itse sanoo, että sinä et tarvitse valmennusta, mutta hänen on kuitenkin kirjoitettava raportti siitä sun käynnistä. ja juu, sitten kun se kolme kuukautta on kulunut, ja jos et ole työllistynyt, niin se työkkäri sitten sulta tivaa, että miten tässä näin kävi, että tämä loppui tämä työnhakuvalmennus siihen  yhteen käyntiin.

Sellainen taas!

Kuitenkin olet sen kolmen kuukauden aikana töitä hakenut. Niin, että.

Vierailija
33/33 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala jolle valmentavat pääasiassa on kaupan ala.

Helppo duuni. Kauppaan tarvitaan väkeä. 

Mutta sopivatko kaikki sinne kauppaankaan töihin. Entä, jos ei oteta. Jos on jo niin rupsahtanut ettei kelpaa asiakaspalveluun.

Hah.

Palvelualan uravalmennusta.. Helppo duuni, soitetaanpa tohon markettiin jos pääset vaikka kokeilemaan... Juu, sinne vaan...