Olen aina saanut kaikki työt mitä olen hakenut
Kaupankassalle, postia jakamaan, kokiksi huoltoasemalle..
Aina kun olen töitä tarvinnut niin olen niitä saanut. En ymmärrä tätä,että ei saada ikinä mitään työpaikkaa??
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Aika moni CV lukee etukäteen jo tekoäly etsien tiettyjä sanoja yms. Eli jos ei oo työkokemusta niin ei pääse edes jatkoon. Nykyäänhän moni paikka rekryfirmojen kautta haussa...
Tosiaan, harjoittelujen lisäksi en ole ikinä töissä ole ollut kun kukaan ei oo palkannu.
Minkäikäinen olet? Oletko valmis hakemaan mitä tahansa työtä? Myös siivousta?
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun täyttää 40 niin mahdollisuudet vähenee. Viiskymppisenä ei enää kannata yrittääkään.
Olin 53v kun lähetin työhakemuksen. Sain kutsun haastatteluun ja ainoa kysymys, mitä siinä haastattelussa kysyttiin oli, "milloin voit aloittaa työt?"
Kaikki on kiinni alasta, ammattitaidosta ja työkokemuksesta.
Serkku ei edes hae töitä, irtisanoutuu kun työ alkaa kyllästyttää ja pian jo soitetaan toisesta työpaikasta ja tarjotaan paikkaa.
Minä haen ja haen, enkä saa minkään näköistä vastausta edes.
Tasan ei käy ja niin pois päin.
Viisikymppiseksi saakka minä en joutunut edes hakemaan töitä, vaan minua pyydettiin ja houkuteltiin. Nyt olen ollut vuosia työttömänä, koska kukaan vain kerta kaikkiaan ei huoli minua.
En hae sellaisia töitä, joita en pysty tekemään, joten siivoamisesta ja ojankaivuusta ei tällä kertaa tarvitse ryhtyä niuhottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tässä työllisyystilanteessa saa töitä, niin sitten joutaa katsomaan peiliin. Luin täältä joku aika sitten ketjun , missä oli tuhat ja yksi syytä miksi niitä töitä ei ole. Paras oli ehkä se, että asuu maalla ilman autoa.
Ai luoja, mistä näitä sikiää?
Huomaa, että ne tuhat ja yksi syytä eivät ole jokaisella henkilöllä. Yksikin syy riittää.
Jos oikein yrittäisit, osaisitkohan kuvitella, miksi maalla ilman autoa asuvan ihmisen voi olla mahdotonta muuttaa kaupunkiin? Älä tyydy olemaan tyhmä ja uppiniskainen, vaan ajattele.
Mä olen ollut syrjäytynyt, mt-ongelmainen ja kertonut nämä työhaastattelussa ja 3/4 työpaikasta olen saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tässä työllisyystilanteessa saa töitä, niin sitten joutaa katsomaan peiliin. Luin täältä joku aika sitten ketjun , missä oli tuhat ja yksi syytä miksi niitä töitä ei ole. Paras oli ehkä se, että asuu maalla ilman autoa.
Huomaa, että ne tuhat ja yksi syytä eivät ole jokaisella henkilöllä. Yksikin syy riittää.
Jos oikein yrittäisit, osaisitkohan kuvitella, miksi maalla ilman autoa asuvan ihmisen voi olla mahdotonta muuttaa kaupunkiin? Älä tyydy olemaan tyhmä ja uppiniskainen, vaan ajattele.
Ei maalla voi asua ilman autoa. Siellä ei ole töitä. Ajattele itse.
Vierailija kirjoitti:
Odotahan kun ikää 55, niin sun peilistä sikiää yks lisää.
Paljonko olet tienannut eläkettä ja minkä ikäinen olet? Kyllähän niitä töitä löytyy jos ilmaiseksi tekee eikös?
Minäkin sain töitä. Olen ollut työtön koko aikuiselämäni, kärsinyt eriasteisista mielenterveysongelmista koko elämäni lapsena koetun seksuaalisen hyväksikäytön takia. Minulla ei ole edes koulutusta peruskoulun jälkeen ja ikää on 32. Nykyään olen vakitöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun täyttää 40 niin mahdollisuudet vähenee. Viiskymppisenä ei enää kannata yrittääkään.
Äläs nyt! Oon 57 vuotta ja aloitin vakituisessa työssä juuri pari kuukautta sitten.
Onneksi olkoon. Pääsin vähän aikaa sitten haastatteluun ja siellä oli vastassa joku nuori pimu haastattelemassa. Sanoi ihan suoraan, että olen helkkarin hyvä, mutta ihan liian vanha, 57 v. minäkin. Mitäs siinä muuta kuin kiitos ja näkemiin.
No ai että, mitä logiikkaa ap:lla. Minäkin olen saanut hakemani paikat. Siskoni ei, vaikka on supliikki ja minua ahkerampikin. Minä olen sh, hän toimittaja. Go figure
Mulla on niin kökkö cv, että en saa juuri koskaan mitään työtä hakemalla. Pidemmät aukot työhistoriassa = punainen lippu. Lähes kaikki paikat on saatu suhteilla, eli onneksi on löytynyt ihmisiä puhumaan puolestani. Vaikka ei mulla mitään huippulaajaa verkostoa olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni CV lukee etukäteen jo tekoäly etsien tiettyjä sanoja yms. Eli jos ei oo työkokemusta niin ei pääse edes jatkoon. Nykyäänhän moni paikka rekryfirmojen kautta haussa...
Tosiaan, harjoittelujen lisäksi en ole ikinä töissä ole ollut kun kukaan ei oo palkannu.
Minkäikäinen olet? Oletko valmis hakemaan mitä tahansa työtä? Myös siivousta?
En nyt ihan mitä tahansa, pitää nyt ensin ottaa huomioon oma terveys.
Ikää 29v Siivous vaatii ajokorttia/autoa ja moni on vuorotyötä jossa ei takeita paljon saat tunteja oikeesti. Ei kukaan pysty 1300e yms käydä töissä ja maksaa vuokraa ja muita menoja. Noihin missä on työajat ilmoitettu niin joo, kokeiltu. Paras oli kun tokmannilla suoraan sanottiin ettei nyt AMK-tutkinnon tehny varmana ole motivoitunut kassalla olemaan
Ulkonäöstä on hyötyä. Samoin sukupuolesta. Ns entry-level töihin palkataan mielellään nätti ja reipas tyttö ja miksei muihinkin töihin jos oikeaakin osaamista on.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöstä on hyötyä. Samoin sukupuolesta. Ns entry-level töihin palkataan mielellään nätti ja reipas tyttö ja miksei muihinkin töihin jos oikeaakin osaamista on.
Onko esim. lähihoitajan työ "entry-level"?
Koodaamishommiin on jo tytöt koodaa leirejä. Angry börd ja muut pelifirmat etsii vaimoja.