Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin uuden työn, perehdytys on täysin kaoottista, onko muilla samat kokemukset

Vierailija
12.10.2022 |

Sanotaan vaan, että tee tuosta, tee tämä, eihän kukaan osaa tehdä uudessa työssä heti asioita. Kyllä on kummalliseksi mennyt. Hypitään asiasta toiseen, ei mitään logiikkaa missään. Tällaistako tämä työelämä on nykyään. Ja kaikki vaan hyväksyy. Enpä taida itse hyväksyä, mieluummin olen työttömänä kuin epäloogisessa työpaikassa ja työssä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmassa missä olen töissä niin ei ole perehdytystä juuri lainkaan, uudet laitetaan vaan tekemään ja olen teknisellä alalla töissä niin pomo ottaa harjoittelijaksi kaupallisen alan opiskeilijoita kenellä ei ole mitään kiinnostusta tekniikkaan tai osaamista, eli valtasti tulee virheitä.

Vierailija
2/4 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla nykypäivää että monessa firmassa perehdytystä ei ole juuri lainkaan, kantapään kautta opitaan sitten lähinnä virheistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on krooninen ongelma siitä että perehdytys on täysin luokatonta.

"Tee tuo ja kysy jos on kysyttävää"

Tosin jos uusi ihminen kysyy jotain, niin kukaan ei ehdi selittämään vaan joku äkäisesti tuhahdellen tulee ja tekee asian niin vauhdilla, että uusi ei ehdi mitenkään rekisteröidä mitä tapahtui saati miksi. Ja jos jotain menee pieleen koska uusi ei tiennyt jotain käytäntöä tai vain hoksannut jotain mitä hänelle ei kukaan kertonut, alkaa hirveä jupina että ei pitäisi mennä sooloilemaan kun ei osaa.

Tästä puhutaan joka kuukausipalaverissa. Viime vuonna meille rekryttiin kahdeksan uutta työntekijää ja vain yksi niistä jäi ja oppi noin puolessa vuodessa itsenäiseksi, vaikka suunnitellulla ja hyvällä perehdytyksellä saman tason saavuttamiseen olisi mennyt pari viikkoa. Aina kun tulee uusi, niin nimetään perehdyttäjä ja luvataan että hommaan panostetaan mutta käytännössä se on ehkä puolikas päivä kun perehdyttäjä kiskotaan muualle ja uusi jää pyörimään vailla mitään ohjausta.

Hävettää olla tällaisessa paikassa töissä. Työ ok ihan mukavaa, mutta siinä on niin paljon yksityiskohtia ja poikkeuksia että millään "maalaisjärjellä" ei yksinkertaisesti pitkälle pötkitä, vaan tarvitaan joku selittämään asiat ja niiden asiayhteydet rauhallisesti auki.

Vierailija
4/4 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitäkin on, että on varattu vaikka 3 perehtymispäivää ja kuljet perehdyttäjän kanssa mutta tämä ei puhu juuri mitään vaan puuhailee niitä töitään siinä samalla. Niin että onko siinä vaikka koneella naputellessa vaikea puhua samalla, että nyt teen tätä ja tätä tällä ohjelmalla, tule katsomaan ja tee muistiinpanoja. Tämä asia valitaan tätä kautta jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme