WC-tilojen vähyys suomalaisissa asunnoissa
Miksi Suomessa rakennetaan asuntoihin niin usein vain yksi wc-kylpyhuone yhdistelmä? Kaksioista ylöspäin pitäisi olla wc-kylppärin lisäksi myös erillinen vessa. Joskus asuin soluasunnoksi tarkoitetussa huoneistossa, jossa sielläkään ei ollut kuin yksi kylppäri. Ällöttävää.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on wessojen kehitysmaa. Helsingin Musiikkitalolla satoja ihmisiä. Naisten vessassa tuskin kymmentä koppia. Koko väliaika meni vessajonossa. Sama kaikissa julkisissa tiloissa. Kirkoissa, jäähalleissa ym.
Julkisissa paikoissa olen käynyt jo vuosia miestenvessoissa, niihin ei yleensä ole jonoa. Myös invavessoissa voi käydä pikkupisulla. Valitettavasti nykyisin ns. sukupuolettomia vessoja, minne pervot miehet tirkistelevät.
Ai sina olet se pikapisuttelija invavessassa jonka takia minulta meinaa tulla housuihin.
Toinen sakki on aidit pesueineen maanittelemassa pissaa kakaroiltaan ja mina odotan ja odotan vuoroani pyoratuolissa. Muistakaa etta minulla on myos kavelykeppi jolla voisin kampittaa teidat siihen tiililattialle ja sanoa "voi, voi, miten tassa nyt nain kavikaan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on ällöttävä kun ei osaa olla siististi vessassa.
Ap ei aiokaan enää koskaan jakaa vessaansa vakituisesti kenenkään kanssa.
Ap
Happamia ovat
Uteliaisuuttani kysyn mitä te pitkään kylppärissä oleilevat siellä teette???
Ymmärrän jos jollain on sairauksia ja aikaa kuluu pöntöllä sen takia. Mutta ei minulla vessassa mene pitkää aikaa käyn sitten isolla tai pienellä hädällä.
Suihkussa menee ehkä n. 5min sis. kropan ja kasvojen pesun +shampoon&hoitoaineen (pitkähköt hiukset)
Aamusuihkussa ei mene noinkaan pitkään, pesen hiukset vain iltaisin.
Ja muuta en kylppärissä teekkään, no hampaat toki pesen aamuin illoin, menee se muutama minuutti x 2krt/päivä.
Karvoja ajelen koneella n. kerta viikkoon, menee voitisen minuuttia (en ole kovin karvainen)
Meikkaan makkarissa tai joskus olohuoneen peilin edessä.
Uskallan väittää, että ihan maksimi on 20min/päivä mitä kylppärissä olen (no päälle pyykkihuolto, mutta se voi odottaa jos jollain kiire vessaan tmv.)
Samaa olen kiroillut kupla otsassa, kun joko sinne on linnottautunut teinineiti suihkimaan dödöä ja tälläämään naamaansa tai suolistovaivainen ukkeli. No teinin voi toki komentaa ulos mutta mites tuon yhden jos kauhea vesiripaska päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vessaa vielä ymmärrettävää mutta miksi joka huoneeseen WC? Eikö jaksa kävellä vai onko jotain ongelmia yksityisyyden kanssa?
No vaikka siksi että ne voisivat välillä olla vierashuoneina.
Kuka hemmetti haluaa perheen ulkopuolisia ihmisiä kotiinsa yöksi? Ei ikinä!
AP: aina voit rakennuttaa talosi ja tehdä sinne vaikka 100 neliön WC!
Mitä ihmettä sitäkin tänne tullaan itkemään...
Vierailija kirjoitti:
Uteliaisuuttani kysyn mitä te pitkään kylppärissä oleilevat siellä teette???
Ymmärrän jos jollain on sairauksia ja aikaa kuluu pöntöllä sen takia. Mutta ei minulla vessassa mene pitkää aikaa käyn sitten isolla tai pienellä hädällä.
Suihkussa menee ehkä n. 5min sis. kropan ja kasvojen pesun +shampoon&hoitoaineen (pitkähköt hiukset)
Aamusuihkussa ei mene noinkaan pitkään, pesen hiukset vain iltaisin.Ja muuta en kylppärissä teekkään, no hampaat toki pesen aamuin illoin, menee se muutama minuutti x 2krt/päivä.
Karvoja ajelen koneella n. kerta viikkoon, menee voitisen minuuttia (en ole kovin karvainen)
Meikkaan makkarissa tai joskus olohuoneen peilin edessä.
Uskallan väittää, että ihan maksimi on 20min/päivä mitä kylppärissä olen (no päälle pyykkihuolto, mutta se voi odottaa jos jollain kiire vessaan tmv.)
Tuokin viela etta pieneen vessaan tungetaan pyykinpesu.
Vierailija kirjoitti:
Lontoossa on asuntoja, jossa on yksi yhteinen vessa koko kerrokselle.
Mutta se onkin pikantti, pittoreski yksityiskohta, ei junttiutta ja piheyttä, kuten Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen kiroillut kupla otsassa, kun joko sinne on linnottautunut teinineiti suihkimaan dödöä ja tälläämään naamaansa tai suolistovaivainen ukkeli. No teinin voi toki komentaa ulos mutta mites tuon yhden jos kauhea vesiripaska päällä.
Kyllä suolistovaivaisilta ukkeleilta pitäisi kieltää WC:n käyttö kokonaan, että pääsee invavessaan korjaamaan pikaisesti meikit tai pikkupissalle.
No vaikka siksi että ne voisivat välillä olla vierashuoneina.