Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

WC-tilojen vähyys suomalaisissa asunnoissa

Vierailija
12.10.2022 |

Miksi Suomessa rakennetaan asuntoihin niin usein vain yksi wc-kylpyhuone yhdistelmä? Kaksioista ylöspäin pitäisi olla wc-kylppärin lisäksi myös erillinen vessa. Joskus asuin soluasunnoksi tarkoitetussa huoneistossa, jossa sielläkään ei ollut kuin yksi kylppäri. Ällöttävää.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla kyllä wc per huone. Samaa olen ihmetellyt.

Vierailija
2/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei haluta maksaa asumisesta oikeastaan mitään, joten yksi vessa riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa on asuntoja, jossa on yksi yhteinen vessa koko kerrokselle.

Vierailija
4/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jos rakennuttaisin talon niin haluaisin sellaisen amerikkalaistyylisen, että jokaisessa makuhuoneessa on vähintään oma vessa.

Vierailija
5/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on vessa ja sitten kylppärissä vielä toinen. Riittää kyllä neljälle ihmiselle mainiosti. Minä en myöskään erityisemmin nauti vessan siivouksesta, jos niitä ois se 4, niin saisi sitten sen 2-3 kertaa viikossa siivota tuplamäärän toilettaja.

Vierailija
6/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään, että olisi suihku ja vessa eri tiloissa, mutta ei niitä vessoja nyt joka makkarin yhteydessä tarvitse olla. Kaksi on riittävästi neljälle ihmiselle.

Vierailija
7/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä on vessa ja sitten kylppärissä vielä toinen. Riittää kyllä neljälle ihmiselle mainiosti. Minä en myöskään erityisemmin nauti vessan siivouksesta, jos niitä ois se 4, niin saisi sitten sen 2-3 kertaa viikossa siivota tuplamäärän toilettaja.

Itse kyllä laittaisin lapset siivoamaan omat vessansa. On hyvä opettaa siivoamaan omat vessat ja huoneet aikaiseen, niin siitä tulee tapa. 

Vierailija
8/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö teillä olet ainoa vessan siivoaja?

Vierailija
9/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipähän pääse syntymään ns. kahden kerroksen väkeä!

Vierailija
10/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä laittaisin lapset siivoamaan omat vessansa. On hyvä opettaa siivoamaan omat vessat ja huoneet aikaiseen, niin siitä tulee tapa. 

Lapset on sen verran pieniä, että ei ne osaa. Mies kyllä pesee puolet ajasta vessat, siksi minä en siivoakaan niitä kuin sen 2-3 kertaa viikossa. Meillä siis siivotaan vessa liki päivittäin.

Vierailija
11/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se ylimääräinen on miehille tarkoitettu. Saa aku ankkansa sinne ja kusta lattialle ihan rauhassa.

Vierailija
12/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka olohuoneessa sais olla koko seinän pituinen kusilaari.

Vierailija
13/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ällöttävä kun ei osaa olla siististi vessassa.

Ap ei aiokaan enää koskaan jakaa vessaansa vakituisesti kenenkään kanssa.

Ap

Vierailija
14/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ainakin ennen on ollut.

Lapsuudenkodissani oli yksi vessan ja kylppärin yhdistelmä asunnossa, missä huoneet oli kolmessa eri talossa, siis sellainen tavallinen terraced house. Makuuhuoneita oli neljä ja meitä asui siellä 6 henkilöä. Vielä yhden pikkusisaruksen jälkeen asuntoon tehtiin toinen vessa. Kyllä sillä kahdella vessalla pärjäsi oikein hyvin.

Vierailija
15/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi ei ole vierasvessaa??? En halua vieraita peppuja mun pöntälle.

Vierailija
16/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vessaa vielä ymmärrettävää mutta miksi joka huoneeseen WC? Eikö jaksa kävellä vai onko jotain ongelmia yksityisyyden kanssa?

Vierailija
17/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka olohuoneessa sais olla koko seinän pituinen kusilaari.

Eikö vessanpönttö jokaisen tuolin tilalle olisi kätevämpi.

Vierailija
18/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisin ratkaisu on kyllä se missä pönttö on suoraan saunan lasin edessä. Muualla maailmassa ei moista viritystä ole kuin jossain pervoklubilla. Siis että yksi ripuloi pöntöllä ja muut seuraavat lasin takaa hämärästä huoneesta.

Vierailija
19/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessa jossa on käsisuihku ja viämäri. Ai niin ... kuumaa vettähän ei saa käyttää, kun Venäjä sotii. 

Vierailija
20/91 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä vessalla pärjää, jos ei ole suuri perhe ja vessaa ei käytetä tuntikausia meikkaamiseen, sheivaamiseen tai muihin kauneusrutiineihin silloin, kun muu perhe jonottaa pissahätäisenä oven takana.