Käykö Kuomat 1 v 8 kk lapselle?
Olin eilen kiireessä lapsen kanssa talvikenkäostoksilla, ja kaupasta tuntuivat kaikki muut loppuneet sopivasta koosta (nauhallisia nahkakenkiä olisi ollut, mutta ne olivat viime talvena hankalat), joten ostin Kuomien pötkömallin. Nyt vasta luin Kuomien haukuntaa täältä... Tuo myyjä tuntui vähän epävarmalta, joten en ole varma, tiesikö hän oikeasti tuon ikäisille sopivista kengistä. (Sovitin siis kenkiä lapselle myyjän kanssa.)
Kuinka pitkään lapsella ylipäänsä täytyy pitää jalkaa tukevia ensiaskeltyylisiä kenkiä? Poika on kävellyt vuoden iästä.
Pitäisikö nyt ostaa myös toiset talvikengät? Minkälaisia suosittelette? Missä kaupassa olisi hyvä valikoima/ palvelu (Hki)? Itse olen tähän asti ostanut kengät Stockalta (paitsi nämä Kuomat), johon olen kyllä ollut ihan tyytyväinen, kun myyjä on aina kiltisti kokeillut pojalle eri malleja.
ihan sitä perinteistä lasten putkimallia. Sitä kun myydään kokoon 39 asti. Puistossa seisoskelu niillä menee ja ovat siihen sopivat ja lämpöiset. Mutta jo pari sataa metriä kävelyä, niin jo on jalat koetuksella. Joka askeleella joutuu jännittämään jalkaa, joka liikkuu leveän varren takia. Auttaisikohan lapsilla haalareiden jalkalenksu asiaa?
Ja toinen juttu on tuo ihana lämpöisyys. Muutaman asteen pakkasilla pelkissä puuvillasukissa, on Kuomat aivan liian lämpimät. Saati jos menee esim. kauppaan. Kuomat eivät hengitä ollenkaan. Se -10 asteen raja pitää todella paikkaansa.
Itse ostin juuri lapselle ihanat Ulpukka Kuomat, pihakenkinä saavat pysyä. Hoitopaikassakin tulee kävelyä, kun pulkkamäkeen on vajaa kilometri.
Jos ostokriteeri on helppokäyttöisyys, esim. Kavatin kengät on meillä pukenut jo vähän yli 1- vuotias itse.
Jos kaupassa sovittaa omaan jalkaan Kuomia, ne tuntuvat ihanan pehmoisilta ja lämpöisiltä. Ja sitä ne ovatkin. Se kävelypuoli on sitten toinen juttu...