Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyvät, tunnetteko ahdistusta joka ilta ennen työpäivää?

Vierailija
11.10.2022 |

Tunnen ahdistusta joka ilta ennen työpäivää. Onko tämä normaalia vai olenko sairas psyykkisesti, työkyvytön? Työpaikassani ei ole erityistä vikaa objektiivisesti, minä vain kärsin henkisesti siellä kuten kaikissa aiemmissakin paikoissa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan pidetty työkaveria tossa ulkona kylmässä mut rajansa kaikella, hän haluaa korvauksia! sormetkin jäässä kun on pakkasta

Vierailija
2/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En jaksaisi herätä, nousta, lähteä, suorittaa ja elää kiireellistä aikataulutettua elämää. Lomalla elämä on helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Aina menen innoissani töihin.

Vierailija
4/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pidän tosi paljon työstäni. Olen ollut samalla alalla jo yli 30 vuotta, eikä vieläkään kyllästytä.

Vierailija
5/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Kärsit sosiaalisesta ahdistuksesta tai yleistyneestä ahdistushäiriöstä tai jostain vaikeammasta psykiatrisesta häiriöstä. Jos jatkat etkä tee mitään, palat loppuun. Tiedän henkilön jolle kävi niin. Toimi.

Vierailija
6/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

Vierailija
7/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä minne olen menossa töihin. Toiset kohteet ovat mieluisia, mutta paljon on niitä, minne en todellakaan haluaisi mennä. Nämä jälkimmäiset ahdistaa. Koko ilta pilalla kun ajatukset jatkuvasti harhailee työasioihin ja siihen mitä kakkaa on taas aamulla edessä.

Vierailija
8/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen, ahdistaa että aikaa menee hukkaan töissä. Keksisin parempaakin tekemistä päivälleni.

Vierailija
9/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö jatkuvasti alkoholia? Liikutko harvoin? Itsellä noiden asioiden korjaaminen yllättäen vähensi työhön liittyvää ahdistusta.

Lisäksi olen tavallaan hyväksynyt sen, että työ voi ajoittain aiheuttaa ahdistuksen tunteita ja stressiä, koska olen yleensäkin taipuvainen sellaiseen. Silti siinä on myös paljon hyvää.

Vierailija
10/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurjaa, että vieläkin Suomen kunnissa on masentuneita pieniä lapsia. Tänään todistin arviolta 10 vee lapsukaisen itkupotkukohtausta.

Vierailija
11/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jotkut vastaajat ovat ehkä ymmärtäneet aloittajan väärin. Se ei ole varsinaisesti ahdistusta, että harmittaa työn tylsyys, siihen hupeneva aika ja kiire. Se on normaalia. Ahdistus on psykiatrinen tila.

Hakeudu ap. lääkäriin. Ei ole normaalia.

5

Vierailija
12/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Syynä työpaikkakiusaaminen jota ei saada loppumaan. Irtisanoutua en voi, 3 kk karenssi olisi katastrofi.

Vierailija
13/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin aina ja onneksi älysin hypätä oravanpyörästä elämäntapatyöttömäksi jo lähes vuosikymmen sitten. Kevyesti elämäni paras päätös.

M37

Vierailija
14/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mut se johtuu pelkästään siitä että jännitän pommiin nukkumista. Olen aina ollut ylitunnollinen ja uniongelmat siihen yhdistettynä on sitten johtanut tähän. Aamuisin ennen töitä ei ahdista, vaan lähden sinne hyvillä mielin.

Vierailija
15/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassa ahdisti töihinlähtöaamut niin että olin lopulta menettää järkeni, huono ja epäterve työilmapiiri jne. Otin lopputilin ja lepäilin hetken. Nykyinen työpaikka on taas normaali, mukava ja sinne on ihan kiva mennä. Siis en nyt innosta hyppien mene sinnekään (tai mihinkään työpaikkaan) mutta se sellainen paha ahdistus jäi siihen epäterveeseen paikkaan ja nyt meneminen on sellaista neutraalia mitä pidän siis hyvänä.  

Vierailija
16/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
17/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä, nyt jo entisessä työpaikassani tunsin niin voimakasta ahdistusta, että se vaikutti jo kotitöihin keskittymiseen. Olin usen jo viikonloppuna sairas jo pelkästä maanantai ajatuksesta. Ahdistus ei ollut normaalia ahdistuneisuutta, joka saattaa mennä ohitse, tämä jäyti ja jäyti. Sisäinen tunne oli pelonsekainen, vihainen, rauhaton, levoton, epäilevä, ihan kuin päässä olisi ollut sokkeloinen labyrintti. Vastaus on siis KYLLÄ.

Vierailija
18/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä jotkut vastaajat ovat ehkä ymmärtäneet aloittajan väärin. Se ei ole varsinaisesti ahdistusta, että harmittaa työn tylsyys, siihen hupeneva aika ja kiire. Se on normaalia. Ahdistus on psykiatrinen tila.

Nykyään kutsutaan kaikkea harmittamista, jännittämistä, pelkoa ja mitä tahansa negatiivista tunnetta ahdistukseksi.

Vierailija
19/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ja pelottaa taas niin hemmetisti. Meinaan ruveta itkemään, mut yritän olla itkemättä kun sitten en ainakaan saa unta. Saan unen aina vasta joskus 2-4 maissa aamuyöllä. 6:45 herätys.

Työpaikka objektiivisesti ok kuten sanoin. Jään varmaan pois työelämästä. En halua ruveta käyttämään jatkuvasti rauhoittavia. Harmi että kävi näin.

En käytä alkoholia enkä muita päihteitä.

Ap

Vierailija
20/31 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa ja pelottaa taas niin hemmetisti. Meinaan ruveta itkemään, mut yritän olla itkemättä kun sitten en ainakaan saa unta. Saan unen aina vasta joskus 2-4 maissa aamuyöllä. 6:45 herätys.

Työpaikka objektiivisesti ok kuten sanoin. Jään varmaan pois työelämästä. En halua ruveta käyttämään jatkuvasti rauhoittavia. Harmi että kävi näin.

En käytä alkoholia enkä muita päihteitä.

Ap

Minulla auttaa jonkin verran rentoutusharjoitukset ja mäkikuismatee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä