Paljonko kävelet päivässä?
Aikuisten kävely on jälleen vähentynyt noin 400 päivittäisellä askeleella edellisestä tutkimuksesta ollen nykyisin jo alle 7000 päivässä. Nuoret pojat liikkuvat eniten, noin 13000 askelta ja eläkeläiset vähiten, noin 4000 askelta.
Paljonko sinä kävelet ja mikä olisi hyvä tavoite?
Kommentit (27)
Vähintään 10000 askelta joka päivä. Ensin aamulla tunnin lenkki ja loput askeleet illalla niin että kymppitonni tulee täyteen
Keskiarvoni on viime vuosina ollut noin 6000 askelta päivässä.
Mulla tulee töissä askelia 15000-20000 ja vielä vapaa-aika siihen päälle.
8750 tänään. Vähintään 7000 askelta joka pv.
Noo... tanssin joka viikko noin 12 tuntia eli ehkä noin 15000-20000 per päivä.
N. 2 tuntia joko pötköön tai kahdessa erässä.
Vien lapsen kouluun 1,3km, tulen kotiin 1,3km sitten taas hakemaan 1,3km ja takas kotiin 1,3km. Usein tässä välissä vaunulenkkiä 1-3km eli yhteensä 7km päivässä plus joskus tulee muita menoja ja tietty kotona ei juuri huilita. Jalat aika väsyneet iltaisin. Osaako joku sanoo paljonko toi 7km on askelina?
Kävelen ihan tarpeeksi. Ainaskin illalla on jalat niin kipeänä,että tuntuu hyvälle nostaa ne sohvan päälle
Välillä vain parisataa askelta, jos olen koko päivän kotona laiskottelemassa ja välillä taas jopa 20000 askelta.
Kymmeniä harha-askelia joka päivä.
Työpäivän aikana tulee tuo kymppitonni täyteen vaikka ei edes ulkona kävisi. Olen päiväkodissa töissä, joten liikettä piisaa :).
Viikonloppuisin voi tehdä tiukkaa. Esimerkiksi viime lauantaina jäi vajaaksi kun pojan kanssa mentiin 2h pyörälenkki ja muu päivä oli vähän nyhjäämistä, pyykinpesua ja kokkailua.
Peruspäivänä 9 000 - 16 000 askelta. Olen autoton opiskelija, jolla on koira.
Riippuu päivästä, vaihtelee 4000 ja 15000 askeleen välillä. Keskimäärin 7500 askelta vuorokaudessa sanoo data.
Vaihtelee todella paljon. 3000-13000 askelta. Olisi kyllä hyvä, jos saisi joka päivä vaikka 7000 askelta.
Vierailija kirjoitti:
Vien lapsen kouluun 1,3km, tulen kotiin 1,3km sitten taas hakemaan 1,3km ja takas kotiin 1,3km. Usein tässä välissä vaunulenkkiä 1-3km eli yhteensä 7km päivässä plus joskus tulee muita menoja ja tietty kotona ei juuri huilita. Jalat aika väsyneet iltaisin. Osaako joku sanoo paljonko toi 7km on askelina?
Riippuu ihmisen pituudesta ja kävelyvauhdista, mutta noin 10.000 askelta.
Puoli tuntia kävelyä päivässä, en ole laskenut askelia.
Eikö kukaan muu mittaa askeliaan?