Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen, jos lapsi ei päiväkuiva vielä 2-vuotiaana!!!

Vierailija
02.11.2006 |

Siis kautta aikain ovat lapset oppineet kuiviksi Suomessa jo alle 2 vuoden iässä. Mistä tämä uusi trendi, että 3-vuotiaat vielä vaipoissa, johtuu? En usko, että pelkästään liian kuivilta tuntuvien vaippojen takia. Meillä neljä lasta ja kaikkia pissatettu jo lavuaariin pienestä pitäen ja potalle HETI kun osaa jotenkuten istua. Ja kuivia ovat olleet 1v22-1v7kk iässä. Sukupuolella ei väliä vaan tuo nuorimmaisena kuivaksi oppinut on poika :) Eli ollaanko tässäkin asiassa menossa taas uusavuttomuuden suuntaan? Onhan se helpompaa vaihtaa märkää vaippaa, kuin alusta pitäen opettamaan sisäsiisteyttä! Kommentteja puolesta ja vastaan, kiitos!

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi leuhkia av:lla vai?

Vierailija
42/52 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettele vaan.!!!

Kylla tahan maailmaan ihmettelya mahtuu .

Voisin kylla kertoa monia muita VIELAKIN ihmeellisempia asioita!

terveisin:

" laiska" aiti, jonka lapsi oppi potalle vasta 2v4kk iassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ei ole PELKÄSTÄÄN opettamisesta kiinni. Mä olen nyt hokenut ja hokenut, että jos lapsi ei ole fyysiseti valmis niin ei ole ja piste. Sillon ei kuule auta vaikka miten potatat ja pidät ilman vaippoja!! Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää.

Muuten ap, mä oon _opettanut_ lapseni puhumaan pitkiä lauseita puolitoistavuotiaina, olen _opettanut_ heidät olemaan rauhallisia, olen _opettanut_ heidät syömään siivosti ja tykkäämään ruuista jne. Kuulostaako järkevältä?

Vierailija
44/52 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni tuskin on päivä kuiva kaksivuotiaana. Olisi varmasti pitänyt kesällä pitää ilman vaippoja ja antaa pissiä minne vain. Kiitos ei.

Vierailija
45/52 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikävä kyllä olen työssäni nähnyt että laiskuus on erittäin usein syynä. Usein vaan peitellään sitä laiskuutta sillä että lapsi ei ole vielä kypsä potalle, no ei kait jos ei edes yritä!

Vierailija
46/52 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

So what? Siinähän ihmettelette :D Lapsi oppi itse kuivaksi 2v6kk ikäisenä ja kuopuksen kanssa mennään samaan tahtiin, sitten kun itse oppii.

Kuka nyt kolmekymppisenä enää vaipoissa kulukee?

Vierailija
47/52 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..minäkin ihmettelen, että etkö koskaan ole lukenut yhtään lapsipsykologiaa koskevaa kirjaa. Kasvata itse vaan niitä tunnelikatseisia tiukkapipoja joita liian varhainen/tiukka siisteyskasvatus kuulema tuottaa...

Vierailija
48/52 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kasvatan minun, sinä sinun lapsesi

Vierailija
49/52 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kun sinä viet lapsesi säännölisin väliajoin potalle niin lapsi on päiväkuiva? tottakai on kun ei enää ole pissahätä kun koko ajan istutetaan potalla. Minun poika saattaa pidättää jopa viisi tuntia eikä käy vessassa, eikä tule vahinkoa siinä välissä ja menee heti itse PÖNTÖLLE kun on hätä . Meillä ei ikinä olla tykätty potasta. Ja tämän oppi vähän ennen kun täytti kolme, sitä ennen myös vahinkoja sattui mutta varmaan nekin vahingot voi laskea yhden käden sormilla. Että on lapsellista sanoa että se on laiskuutta jos kolme vuotiaat käyttää vaippaa. Mahtaa sun lapsilla olla ollut kurja lapsuus kun kaikessa hoputetaan ja asetetaan paineita... voi pikku raukkoja. Kaikki tapahtuu ajallaan. minkä ikäinen olet kun noin lapsellisia puhut, taidat sitä paitsi olla työtön kotiäiti, kun kaikkeen näyttää sulla aikaa olevan.

Vierailija
50/52 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olet onnistunut kusettamaan lastasi aktiivisesti...? Ap:lle vuoden pissailu-opettajan pysti! Toivottavasti olet myös hvä äiti, etkä pelkkä kusettaja.

Vierailija
51/52 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi oppi päiväkuivaksi vasta yli 3-vuotiaana. Eikä voi sanoa että äiti (eli minä) olisin ollut laiska saati uusavuton asian suhteen. Yritettiin jos jotakin, mutta kun ei niin ei. Enkä nähnyt mitään järkeä käydä pakottamaankaan! Eihän siitä olisi mitään tullut.

Kirjallisuudessakin lukee ettei ole mitenkään poikkeavaa tai epänormaalia että lapsi oppii kuivaksi yli 3v. Se on oikeastaan ihan normaalia. Epänormaalia on se, että 2-vuotiaita pakotetaan päiväkuivaksi. Ei anneta lapselle vaippaa ja pissitetään housuihin ja pitkin lattioita, kun lapsi ei selvästikään ole valmis oppimaan kuivaksi! Sehän on lapsen kiusaamista suorastaan! Kun lapseni oli valmis jäi vaippa kerrasta pois! Ei vahinkoja!!! Ei pissinyt housuihin eikä lattialle vaan pönttöön. Niin oli helppoa!

Jokaiselle lapselle se otollinen aika tulee eri vaiheessa. Ehkä joku 2v on jo valmis, mutta se että se otollinen aika tulee kun lapsi on täyttänyt 3v ei tarkoita että lapsessa tai hänen vanhemmissaan olisi jotain vikaa. Ettäs kehtaat ap edes tuollaista tänne kirjoittaa! Sietäisit hävetä ja kovasti! Itse olet pakottanut lapsesi päiväkuivaksi ennen kuin he ovat siihen olleet valmiita. Tuon ikäinen ei hallitse rakkoaan niin kuin pitää. Olet julma äiti =/

Vierailija
52/52 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja kuivaksi ovat oppineet;)

Esikoinen reilu kolme vuotiaana, keskimmäinen 2v. ja kuopus on nyt 2v 1kk ja parit kakit ja pisut on tehnyt pottaan, nyt vasta innostunut pottailun riemusta ja kivasti peukku nousee onnistuneen suorituksen jälkeen ja jeetä hihkutaan:)

Meillä hoidetaan tämä homma mielummin lapsentahtisesti kuin jatkuvalla pottarallilla ja ihan tyytyväisiä ollaan oltu kaikki tähän, mutta jokainen tekee tyylillään ja jokainen lapsi ja aikuinen on yksilö ja jos et tätä kykene ymmärtämään, niin jatka ihmettelyä, ei millään pahalla, mutta kummaa pätemisen tarvetta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi