Patti nännin alla nuorella naisella - apua!
Eli huomasin 17-vuotiaana nännin alla toisessa rinnassa suunnilleen pyöreän muotoisen patin. Nyt olen 24 ja se on edelleen siinä ihan samanlaisena. Olen vain yrittänyt unohtaa sen koska pelkään syöpää niin hirveästi etten haluaisi edes ajatella sitä. Siihen vähän aristaa painettaessa ja mielestäni se tuntuu aina vähän pienemmältä kuukautisten jälkeen ovulaatioon asti. Tiedän että pitäisi mennä lääkäriin, mutta pelottaa aivan järjettömästi ja varmaan sattuu hirveästi jos otetaan joku neulanäyte. Pelkään muutenkin kuollakseni kaikenlaisia toimenpiteitä. Mitä tämä voisi olla?
Kommentit (34)
Nyt lääkäriin äkkiä. Neulanäyte on pientä verrattuna siihen tuskaan mitä levinnyt syöpä ja sen toimenpiteet aiheuttaa. Nopeasti lääkäriin, ties kuinka paljon levinnyt jo vuosien aikana.
Raahessa on nänniä imevä tissilääkäri. Kysy siltä.
Vierailija kirjoitti:
Neulanayte otetaan kun alue on ensin puudutettu. Nain USAssa, Suomesta en tieda, siellahan kivun kestaminen on kansalaisvelvollisuus.
Itse olen nainut myös Suomessa, eikä se sattunut.
Mulla kasvoi oikean nännin sisälle patti. Toinen nänni on siis kova ja tuntuu kuin herne olisi sisällä. Se leikattiin ja oli ihan tiivistynyttä kudosta vaan. Eipä aikaakaan kun tuli takasin. Imetys epäonnistui tuon takia kun eihän siitä tule mikään läpi. Joskus mietin vieläkin pattia, mutta siinähän se on ollut jo vuosia. Välillä oon ultrauttanut rinnat, eikä mitään ihmeellistä ole löytynyt. Patti tuli alunperin, kun vaihdoin e-pillereitä, en tiedä liittyikö siihen.
N45
Että älkää nyt pelotelko. Tosiaan, jos vuosia ollut on erittäin epätodennäköistä että olis mikään paha. Mutta käy leikkauttamassa pois, jos asia häiritsee niin saa varmuuden. Pienen patin leikkaus on vähän kuin luomen poisto, ihan helppo homma.
Ei sitä nyt neuloilla ensimmäiseksi tutkita, vaan mammolla ja ultralla. Niihin kannattaa naisena totutella. Pääsisit huolesta, kun kävisit tarkistuttamassa.
En ole lääkäri mutta voin vilkaista.
Vierailija kirjoitti:
Nyt lääkäriin äkkiä. Neulanäyte on pientä verrattuna siihen tuskaan mitä levinnyt syöpä ja sen toimenpiteet aiheuttaa. Nopeasti lääkäriin, ties kuinka paljon levinnyt jo vuosien aikana.
kaltaisesi hysterikot varmaan ravaavat kaikkien mahdollisten oireiden tiimoilta lääkärissä kuormittamassa terveydenhuoltoa
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä nyt neuloilla ensimmäiseksi tutkita, vaan mammolla ja ultralla. Niihin kannattaa naisena totutella. Pääsisit huolesta, kun kävisit tarkistuttamassa.
Juuri näin. Lähinnä ultra tulee noin nuorella kyseeseen, ja siinä jo nähdään, minkä laatuinen patti on. Vain syöpäepäilypateista otetaan neulanäyte. Minulla on otettu neulabiopsia rinnasta, eikä kyllä mieleen jäänyt, että se olisi sattunut ollenkaan.
Hulluko olet, päinvastoin jos syöpä käy mielessä niin mahdollisimman pianhan kannattaisi käydä näyttämässä, elämä voi olla kiinni siitä.
Vierailija kirjoitti:
Hulluko olet, päinvastoin jos syöpä käy mielessä niin mahdollisimman pianhan kannattaisi käydä näyttämässä, elämä voi olla kiinni siitä.
Jos se olisi ollut syöpä silloin seitsemän vuotta sitten, niin kyllä se olisi jo levinnyt eikä enää oireilisi vain pienenä nystynä nännipihassa.
Nämä nuoret naiset on kyllä toisinaan aika hitaasti viiveellä ajattelevia. Yksikin tuollainen 17-vuotias oli tehnyt positiivisen raskaustestin joulukuussa, ja sitten huhtikuussa hakeutui lääkäriin, että hän on päätynyt siihen, että haluaa abortin. No, raskaus oli silloin jo yli puolenvälin eikä aborttia herunut, mutta hyvä äiti hänestäkin tuli.
Käy lääkärissä, ottavat kudosnäytteen, saat mielenrauhan.
Mene lääkäriin. Siinä ainoa hyvä ja toimiva ohje. Nyt.