Työnteko ei ole kannattavaa matalapalkka-aloilla. Palkat nousuun niin saadaan ihmiset töihin!
Se on niin yksinkertaista. Kunnon tuntipalkka niin päästään tästä työttömien valtavasta määrästä.
Kommentit (97)
Nimenomaan tämä että ydinperheey ei saa mitään tukia. He maksaa kaiken omasta pussista ja se on kyllä erittäin epäreilua ja väärin. Maksaa vaikka 900€ vuokraa kun joku toinen saa siihen vaikka sen 500€ asumistukea vain koska ei ole miestä tms.
Ja se, että molemmilla perheessä on palkkatuloa, niin siitä kyllä myös verottaja nappaa ison siivun. Ei tule mitään asumistukia, korotettua lapsilisät tms. Kaikki maksetaan itse.
Reilua?
Vierailija kirjoitti:
Washington D. C minimipalkka 16,10$.
En tiedä toimisiko lski , että yritys Ei saa maksaa osinkoja tai suurella lisäverolla, jos palkkaus ei ole kunnossa.
Toisaalta voitaisiin tehdä niin, että sairausloma ei ole palkallista aikaa eikä lastenhoitoon saisi palkallista vapaata. Oltaisiin vähän lähempänä Washington D.C.:n olosuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on niin yksinkertaista. Kunnon tuntipalkka niin päästään tästä työttömien valtavasta määrästä.
Vielä pitäisi olla varaa maksaa niitä kunnon tuntipalkkoja
t. Yrittäjä
Eipä sitä tarvitsisi kun "tyytyä" ajamaan pari vuotta vanhemmalla Mersulla tai jättää joka toinen huvijahti ostamatta, niin saisi kesätyöläisetkin 20€/h. Ai niin, mutta miljonääriklubilla haukuttaisiin persaukiseksi, eli ei tule tapahtumaan.
Siinä syy. Kyl sä sen itsekin hoksaat kun vähän ajattelet tätä juttua.
Otan ennemmin uuden mersun ja maksan paskaa palkkaa. Aina löytyy joku hyväksikäytettävä hölmö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä pitäisi olla varaa maksaa niitä kunnon tuntipalkkoja
t. Yrittäjä
Elikkä työntekijän pitää tehdä työnsä ilmaiseksi, että saat jatkaa kannattamatonta puuhasteluasi? Konkurssiin tai lopeta, se ihan oma ongelmasi.
No mutta eikö sinunkin puuhastelusi ole kannattamatonta jos muiden pitää menosi maksaa?
Tuo on niin älytöntä että jos minä vaikka tienaan todella vähän tai olen työtön, niin kaikessa huomioidaan puolison tulot. Onko tämä oikein, että puoliso joutuu elättämään yhden ihmisen palkalla koko perheen saamatta siihen mitään tukea?
Muutimme myös paperilla erilleen. Oli pakko .
Tätä kuulee paljon että ns. "yh:na" tulee paremmin toimeen , kuin silloin kun perheessä oli kahden aikuisen tulot.
Koska tuet .
Kyllä näitä on joku Taneli ollut suunnittelemassa tämän maan asioita.. ei järjen hiventä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä kuulee paljon että ns. "yh:na" tulee paremmin toimeen , kuin silloin kun perheessä oli kahden aikuisen tulot.
Koska tuet .
No ainakin elämä on helpompaa. Ei tarvitse raataa enää niska limassa ja käteen jäi vain luu.
Päättäjät lukekaa tämä ketju! Tai Iltapäivälehden toimittajat!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tai poistetaan tuet jotta alkaa työnteko kiinnostaa.
Hyvä idea. Sitä odotellessa jatkan kuitenkin ansiosidonnaisella löhöilyä.
Tietysti, olethan saastaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on niin älytöntä että jos minä vaikka tienaan todella vähän tai olen työtön, niin kaikessa huomioidaan puolison tulot. Onko tämä oikein, että puoliso joutuu elättämään yhden ihmisen palkalla koko perheen saamatta siihen mitään tukea?
Muutimme myös paperilla erilleen. Oli pakko .
Puolisolla on elatusvelvollisuus.
Toki sä varmaan pidät sitä epäoikeuden mukaisena että mies joutuu maksamaan elareita lapsista vaikka olisi työtön.
Vierailija kirjoitti:
On järkyttävää että työttömänä ollessa voi saada jopa enemmän rahaa, kuin työtä tekemällä. Miten tämmöinen ongelma voi edes olla näinkin sivistyneessä ja kehittyneesä maassa kuin Suomi on?
Työttömänä olo on tosi rankkaa.
Siksi on hyvä että saa jotain rahaa ja sillai tekee maailmasta paremman paikan. Jos on tyhmät päättäjät ei kannata maksaa veroja ainakaan.
Pitää olla sen verran koulutusta ja osaamista, että voi tehdä työtä jolla tienaa. Huono palkka on oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla sen verran koulutusta ja osaamista, että voi tehdä työtä jolla tienaa. Huono palkka on oma vika.
Mutta sittenhän vaikka siivoajillekin on pakko maksaa ainakin se päälle kolme tonnia että joku suostuu siivoamaan.
Ei kannata pitää kiirettä ainakaan jos huono palkka kun vammojen hoito on kallista.
Samaa mieltä. Teen työtä keskimäärin 9h/pv, ilman mitään ylityökorvauksia, liukumiin tunti tunnista - työnantajan linja. Maksan työmatkoista 400e/kk, josta ilosta istun bussissa 3h/pv. Palkkaa saan n2000 brutto. Kannattaako työnteko? Ei. Löytyykö lähempää kotia työtä? Ei. Voinko muuttaa? En (lapsen koulu ja eroperhe). Tulee oman jaksamisen rajat vastaan, kun työn ainoa anti on "hyvä mieli".
Vierailija kirjoitti:
liian hyvä sossu turva
Suomen sosiaaliturva on EU tasolla vain keskitasoa, ei erityisen korkea.
Ei tarvitse maksaa palkkaa, kun tekee ainoastaan itse. Suosittelen. Mulle kerran yksi puhelinmyyjä alkoi huutaa, kun en ottanut jotain numeroapalvelua ja sanoin, että mulla ei ole laajennustarvetta, että mikä yritys se semmoinen on mikä ei halua laajentaa. Minä vastasin että oikein hyvin pärjäävä yhden hengen yritys ja pistin punaista luuria ja soittajan estoon.